اتحادیه اروپا تصمیم می گیرد از انرژی هسته ای و گاز طبیعی به عنوان سرمایه گذاری سبز استفاده کند – زومیت

[ad_1]

اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گنجاندن برخی از پروژه های انرژی هسته ای و گاز طبیعی به عنوان سرمایه گذاری سبز است. این طرح مهم می تواند به اروپا در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند و در صورت تصویب، شاهد از سرگیری پروژه های انرژی هسته ای در دهه های آینده خواهیم بود.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که رایزنی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای ارائه یک تعریف کلی از آنچه که به منزله «سرمایه گذاری تجدیدپذیر» است، آغاز کرده است. پیش نویس نهایی ممکن است توسط اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا پارلمان اروپا رد شود.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است:

کمیسیون معتقد است که گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای می‌توانند نقشی در تسهیل انتقال‌های آینده بر اساس انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند.

با وعده رهبران اروپایی برای نجات سیاره از آستانه فاجعه آب و هوایی، این طرح بحث های داغی را در این قاره به راه انداخته است. پس از ماه ها لابی گسترده به رهبری بلوک حامی انرژی هسته ای امانوئل مکرونطرح جدید فرانسه به دنبال اتخاذ موضعی معتدل برای غلبه بر آلمان و سایر کشورهایی است که نسبت به گسترش پروژه های انرژی هسته ای در خاک اروپا ابراز نگرانی کرده اند.

این پیش نویس هفته گذشته در بروکسل منتشر شد. در این زمینه، گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای به عنوان منابع انرژی سبز «انتقالی» در نظر گرفته می‌شوند که شکاف بین کشورهایی را که از انرژی زغال‌سنگ و کربن منتشر می‌کنند به منابع انرژی پاک مانند باد و خورشید پر می‌کنند.

اگر کشورها به طور ایمن زباله های رادیواکتیو خود را دفع کنند، انرژی هسته ای به عنوان یک سرمایه گذاری تجدید پذیر شناخته می شود. این یکی از نگرانی های اصلی گروه تحت رهبری آلمان است. بر اساس متن پیش‌نویس، نیروگاه‌های جدید از سال 2045 برای صدور گواهینامه بازرسی خواهند شد و باید در طول عمر خود به طور مداوم به روز شوند تا از بهترین سطح ممکن استانداردهای ایمنی اطمینان حاصل شود.

نیروگاه‌های گاز طبیعی به عنوان منبع انرژی سبز انتقالی برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند که استانداردهای انتشار معینی را رعایت کنند و با نیروگاه‌های آلاینده‌تر سوخت فسیلی جایگزین شوند. اتحادیه اروپا در تلاش است تا ملاحظات تجدیدپذیری و آب و هوا را در مقررات اقتصادی خود تحت موافقتنامه سبز ادغام کند. هدف توافقنامه سبز رساندن اروپا به نقطه صفر انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 است.

هدف این مقررات هدایت سرمایه‌های خصوصی و بودجه عمومی به سمت سرمایه‌گذاری‌های تجدیدپذیر و جلوگیری از «سبز شدن» شرکت‌ها با طرح ادعاهای غیرمسئولانه درباره مشارکت در پاکیزگی محیط‌زیست است. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

در همین حال، مخالفان می‌گویند گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای به عنوان سرمایه‌گذاری‌های سبز واجد شرایط نیستند و به آنها اشاره می‌کنند که خطرات زیست‌محیطی ناشی از احتراق گاز طبیعی و دی‌اکسید کربن و پروژه‌های انرژی هسته‌ای.

نیروگاه گاز طبیعی

انتظار می رفت پیشنهاد کمیسیون اروپا با مخالفت اعضای پارلمان اروپا مواجه شود. ویژگی های رئیسنمایندگان حزب سبز هلند در پارلمان اروپا می گویند طبقه بندی گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه گذاری سبز به منزله انداختن موقعیت رهبری اتحادیه اروپا در آب و هوا و ارسال سیگنال اشتباه به جهان است. به گفته وی، این بحث در حال تبدیل شدن به یک “جنگ نیابتی” در مورد آینده انرژی قاره ای در میان رهبران ملی است.

از بین این دو فناوری، انرژی در قلب اکثر اختلافات سیاسی قرار دارد. در سال جاری، فرانسه با کشورهای اروپای شرقی (وابسته ترین کشورهای اروپا به زغال سنگ) اتحاد تشکیل داده است تا انرژی هسته ای و گاز طبیعی را به عنوان سرمایه های تجدیدپذیر معرفی کند. لهستان، مجارستان، بلغارستان و رومانی از جمله کشورهایی هستند که سرمایه گذاری زیادی در انرژی هسته ای در تلاش برای حذف سوخت های فسیلی دارند.

از سوی دیگر آلمان به همراه اتریش، لوکزامبورگ، پرتغال و دانمارک نسبت به ساخت نیروگاه های هسته ای و پسماندهای رادیواکتیو آنها ابراز نگرانی کرده اند. الکساندر لمانرئیس دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت، آکادمی تجدیدپذیر جهانی می گوید:

دیدگاه های مختلف در مورد انتقال کم کربن راه خود را به بحث های سیاسی باز کرده است. هزینه های انتقالی برای مردم روشن تر می شود و سیاست های کاملاً متضاد در بخش انرژی در برابر یکدیگر قرار می گیرند.

مقالات مرتبط:

افزودن انرژی هسته ای و گاز طبیعی به کتاب مقررات سرمایه گذاری تجدیدپذیر اروپا تأثیرات گسترده ای در داخل و خارج از قاره خواهد داشت. در اروپا، این تغییر میلیاردها یورو از کمک های دولتی را برای پروژه های گران قیمت انرژی هسته ای آزاد می کند. بانک‌ها و مدیران صندوق‌های بازنشستگی که پیشنهادهای سرمایه‌گذاری زیست‌محیطی، اجتماعی و اداری (ESG یا سرمایه‌گذاری‌های اخلاقی به اختصار) ارائه می‌کنند، شرکت‌های گاز طبیعی و هسته‌ای را به عنوان سرمایه‌گذاری‌های تجدیدپذیر یا مستقیماً از طرف آنها به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند. سرمایه گذاری خواهند کرد.

ماریسا درورئیس بخش سرمایه گذاری تجدیدپذیر در سوئیس کردیت می گوید:

به طور کلی، انرژی هسته ای پیش درآمدی برای این سرمایه گذاری اخلاقی در نظر گرفته نشد. اما تصویب اتحادیه اروپا منجر به موج بزرگی از سرمایه گذاری خواهد شد و راه را برای تریلیون ها دلار سرمایه گذاری ESG هموار خواهد کرد.

ساندرین دیکسونکلیویکی از روسای باشگاه رم (جدا از فوتبال باشگاه رم) و یکی از اعضای هیئت مشورتی کمیسیون اروپا در مورد انرژی اتمی و گاز طبیعی، یکی از این دو منبع انرژی را سبز نمی داند. این هیئت در اوایل سال گذشته به این نتیجه رسیدند که پروژه‌های انرژی هسته‌ای به دلیل تولید زباله‌های رادیواکتیو و نگرانی‌ها در مورد جمع‌آوری ایمن آن، آسیب قابل توجهی به محیط زیست وارد می‌کنند.

اتسوتلینا کوزمانوا، کارشناس امور مالی تجدیدپذیر و مشاور سیاست در اتاق فکر E3G در بروکسل، افزودن انرژی هسته ای و گاز طبیعی به این طبقه بندی به معنای چیزی غیرسبز است. او فکر می کند تصمیم نهایی اتحادیه اروپا بر دیگر کشورها تأثیر خواهد گذاشت و هشدار می دهد که ممکن است رقابت برای رسیدن به انتهای جدول وجود داشته باشد. اختلاف نظرهای مداوم به این معنی است که سال ها طول می کشد تا قوانین جدید اتحادیه اروپا اجرایی شود.

مقالات مرتبط:

جریان های سیاسی به نفع انرژی هسته ای به عنوان یک راه حل کم کربن برای تغییر اقلیم اکنون به طور فزاینده ای در حال تغییر هستند. توسعه نسل جدید پروژه های برق کوچک و مقرون به صرفه در سراسر جهان در این زمینه بسیار موثر بوده است. جورج بورواسرئیس بخش هسته‌ای شرکت حقوقی چند ملیتی هانتون اندروز کارث می‌گوید:

در آینده شاهد رنسانس هسته ای خواهیم بود. این تغییر برای همه اتفاق نخواهد افتاد. اما برخی کشورها در این مسیر حرکت خواهند کرد.

Drew of Switzerland Credit نشان می دهد که هیچ جریان سرمایه ای ناگهانی در این حوزه وجود نخواهد داشت. او اضافه می کند:

بانک ها باید سیاست های سرمایه گذاری خود را به روز کنند تا به مشتریان ارائه دهند، از جمله انرژی بادی و خورشیدی، انرژی هسته ای و گاز طبیعی. پروژه‌های راکتور هسته‌ای مدولار هنوز در مراحل اولیه هستند و برخی افراد در حال بررسی افزایش سرمایه با یک طرح تجاری هستند.

همانطور که صنعت رشد می کند، سرمایه گذاری نیز افزایش می یابد. شرکت‌هایی مانند رولز رویس و وستینگهاوس در حال ساخت نمونه‌های اولیه کارخانه‌ای و در محل با کسری از هزینه ساخت نیروگاه‌های بزرگ هسته‌ای سنتی هستند. به نام ماریسا درو

این پیشنهاد مالی متفاوت است. سرمایه گذاران به پروژه های کوچک و بزرگ انرژی هسته ای به عنوان منبع انرژی برای کارخانه ها و پروژه های نمک زدایی آب دریا و حتی استخراج کنندگان ارز دیجیتال نگاه می کنند… در صورت تصویب این طرح، دیگر نمی توانیم این هیولا را به یک چراغ جادو تبدیل کنیم.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما