احتمال درگیری ایران و آمریکا چقدر است؟

[ad_1]

انتخاب: کامل جمیل از الخلیج آنلاین می نویسد: حضور اسرائیل در خلیج فارس که زاییده عادی سازی امارات و بحرین است، یکی از دلایل نگرانی ایران از نزدیک شدن اسرائیل به مرزهای خود است، در حالی که آویو و تهران در معرض تهدید قرار دارند. روغن آنها به یکدیگر توجه می کنند.

تحلیلگران می گویند که اخیراً ایالات متحده با هدف تقویت ایران و جلوگیری از واکنش این کشور به ترور دانشمند هسته ای خود، سه بمب افکن از نوع B-52 را به منطقه خلیج فارس فرستاده است.

آمریکا در دسامبر 2020 همزمان با عبور یک زیردریایی اسرائیلی از کانال سوئز به خلیج فارس، از استقرار یک زیردریایی و دو ناو جنگی در خلیج فارس خبر داد. اعلام عبور این زیردریایی همزمان با دیدار مقامات اسرائیلی بود که در آن بر راه های مقابله با تهدید ناشی از خاک ایران تمرکز شد.

به گفته ایاد الدلیمی، تحلیلگر سیاسی عراقی، در مصاحبه با الخلیج آنلاین، ایرانی ها و آمریکایی ها به خوبی از “ساحل ورطه” آگاه هستند.

وی می افزاید: منطقه طی چند سال گذشته شاهد مراحل بحرانی و تشدید تهدیدات بین تهران و واشنگتن بوده که اغلب منجر به آتش بس بین دو طرف شده است.

به نظر می رسد واشنگتن و تهران از تشدید بحران بدون رویارویی مستقیم منتفع می شوند و شاید این بار ورود اسرائیل به عنوان طرف مستقیم مبادله تهدیدات بین ایران و آمریکا یک تغییر جدید باشد.

حضور اسرائیل در آب‌های خلیج فارس به‌ویژه امارات از طریق متحدان جدید عرب خود که قصد دارند در آینده نزدیک پایگاه اسرائیلی در کشور خود ایجاد کنند، بر حساسیت موضوع می‌افزاید.

از سوی دیگر مقامات ایرانی رژیم اشغالگر را به تلاش برای بی ثبات کردن منطقه متهم می کنند، اما در عین حال صهیونیست ها را به انتقام شدید تهدید می کنند. الجزیره روز شنبه (26 دسامبر) به نقل از یک منبع رسمی ایرانی نوشت که اسرائیل به دنبال بهانه ای برای کشاندن منطقه به هرج و مرج است و در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ تلاش می کند این کار را انجام دهد. این منبع افزود: اسرائیل باید بداند که پاسخ ما به تجاوز به امنیت ملی ما قوی و جامع خواهد بود.

در همین راستا علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از دو جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک، نیروی دریایی ارتش را به هوشیاری دعوت کرد. وی همچنین بر آمادگی ایران برای حفظ امنیت ملی خود تاکید کرد.

به گفته الدلیمی، علیرغم ترور دانشمند هسته ای ایرانی توسط اسرائیل، به نظر نمی رسد ایران تصمیمی برای دست زدن به سلاح علیه صهیونیست ها داشته باشد، زیرا این کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد. از سوی دیگر تهران اکنون محتاطانه و بی سر و صدا در انتظار پایان روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ است و امیدوار است با رئیس جمهور جدید آمریکا به توافق برسد.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تحرکات در خاک ایران را از نزدیک زیر نظر دارد و انتظار دارد از سوی عراق و یمن تهدید شود. در همین حال، حمله به سفارت آمریکا در بغداد، احتمال رویارویی نظامی را افزایش داده است، به ویژه پس از اینکه واشنگتن مدعی شد تهران پشت این حمله بوده و موشک‌ها ساخت ایران هستند.

ایاد الدلیمی با استناد به اظهارات فرماندهان ایرانی مبنی بر انکار مسئولیت حمله به سفارت واشنگتن در بغداد، معتقد است که این اظهارات نشانه روشنی از نقش ایران است.

به گفته وی، الدلیمی معتقد است که ایران در حال حاضر قصد مقابله با آن را ندارد و تنها هدفش اثبات توانایی خود برای اقدام در صورت قرار گرفتن برنامه هسته ای اش در معرض بمباران های آمریکا یا اسرائیل است.

الدلیمی در خصوص تهدیدات موجود در خلیج فارس گفت: تهران ملت‌های عرب خلیج فارس را ضعیف‌ترین ملت‌های خلیج فارس در دایره دشمن خود می‌داند، بنابراین از تهدید آنها ابایی ندارد و امید است ملت‌های عرب بتوانند مهار کنند. شورش اسرائیل یا آمریکا». . آ

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما