از حضور صدام تا «خلیفه قناری»!

[ad_1]

در رفتن ابوابراهیم الهاشمی القریشی سرکرده داعش چهارشنبه شب بدون اطلاع جهانیان کشته شد.

طبق گزارشات فرارو از خاورمیانه نقل قول می کند. به گفته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور قریش که نام اصلی وی «امیر محمد سعید عبدالرحمن الملی» است، یکی از رهبران ربوده شدن و بمب گذاری یک بمب گذار انتحاری در شمال غرب ادلب سوریه بوده است. اعضای خانواده از جمله زنان و فرزندانشان کشته شدند.

ایالات متحده او را به عنوان یکی از افراد تحت تعقیب در جهان معرفی کرده است و وعده داده است تا یک میلیون جایزه برای اطلاعات دریافت کند. داعش درباره رهبران خود اطلاعاتی ارائه نکرد.

ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش، در طول پنج سال حکومت خود در این گروه، تنها سه بار در رسانه ها ظاهر شده است.

اما در عرض یک سال و نیم جزئیات رهبری «قریش» این گروه فاش شد.

اسیر شدن صدام حسین از ارتش برای اطلاع آمریکایی ها و رهبری داعش، مواردی که بیشتر به آن اشاره می شود، نکاتی است که در مورد قریش می گوییم:

مردم تلعفر

قریش که به «عبدالله قارداش» یا «حاج عبدالله» نیز معروف است، در سال هفتم میلادی در تلعفر، یکی از شهرهای شمال عراق با اکثریت ترکمن به دنیا آمدند. بر اساس تحقیقات عربی بی بی سی که سال گذشته منتشر شد، او پدر و مؤذن بوده و دو همسر داشته است.

سرکرده کشته شده داعش چطور؟  از حضور صدام تا خلافت قناری

قریشی پس از تحصیل در رشته قرآن و معارف اسلامی در دانشگاه موصل، به مدت شش ماه به عنوان افسر در ارتش صدام حسین در خارج از بغداد خدمت کرد. حدوداً در زمان حمله آمریکا به عراق در سال نهم میلادی، قریش به عنوان یک صدساله شروع به فعالیت کردند.

سپس به موصل رفت و در آنجا لیسانس معارف اسلامی گرفت و شروع به تکامل در صفوف القاعده کرد و به گروهی از قضات شریعت تبدیل شد. در سال هفتم پس از میلاد، سربازان آمریکایی به خانه قریش یورش بردند و ابوبکر البغدادی را در اردوگاه بوکا در جنوب عراق که او نیز در آنجا حضور داشت، دستگیر کردند.

برخی از سمت های این اردو با توجه به آموزش ها و آموزش هایی که در آنها ایجاد شد، تحت عنوان جهاد دانشگاهی ذکر شد. ماه های قریش قبل از استقلال در سال نهم بارها لغو شد.

ستون بغدادی

آزادی از زندان و «بغدادی» رهبر گروه به اصطلاح دولت اسلامی وابسته به القاعده در عراق. وی به عنوان رهبر مذهبی استان نینوا در شمال عراق معرفی شد.

او نیز مانند بغدادی ظاهراً در سایه نقش رهبری بود و آماده تصدی مسئولیت بود. او پیش از ترور، در آموزش قضات و رهبران دینی در حکومت «خلافه» دولت اسلامی شرکت کرده بود.

بر اساس گزارش ها، در زمانی که داعش در سال نهم به شنگال (سنجار) در شمال عراق حمله کرد، زنان ایزدی قوی بودند. بی بی سی کشف کرده بود که رهبران ارشد داعش توسط داعش از ائتلاف خارج شده اند و انتقال از قلمرو داعش به قریش به بغدادی تبدیل شده است. بی بی سی متوجه شد که او مسئول تامین مالی داعش در حین بازسازی این گروه بوده است.

آخرین حمله داعش به بغداد، پایتخت سوریه، پس از چند ماه درگیری خونین در ماه مارس انجام شد. پنج ماه بعد، بغدادی توسط نیروهای نظامی شناسایی شد که در داخل یک تونل بود، در حالی که نیروهای ویژه آمریکایی به مخفیگاهی در نزدیکی روستای باریشا در نزدیکی مرز ترکیه یورش بردند و خود را منفجر کردند. قریش پنج روز پس از مرگ بغدادی در 5 اکتبر پس از میلاد به جانشینی بغدادی منصوب شدند.

با این حال، هیچ انتصاب یا محبوبیت جهانی وجود ندارد. برخی از حامیان داعش از او انتقاد کردند و او را “خلیفه منزوی کاغذ” و “فردی که هیچکس نمی شناسد” نامیدند. برخی دیگر درباره اعتبار دین و عرب یا ترکمن بودن خانواده سؤالاتی را مطرح کرده اند.

نام «القریشی» را به کار برد و از آن به عنوان یکی از نوادگان قبایل قریش در مکه یاد کرد که محمد (ص) از اعضای آن بود. زمانی که قریش مسئولیت را بر عهده گرفتند، تنها سایه تشکیلات در اوج آن در سال نهم میلادی بود.

در زمان انتخابات و برای رهبری داعش، هزاران افسر و سرباز آن کشته شده بودند و سوری ها در زندان های سوریه و عراق نگهداری می شدند. بخشی از مبارزان فرار کردند، اما هزاران نفر به ایدئولوژی داعش وفادار ماندند و سلول خولته را تشکیل دادند که بخشی از آن قصد داشت عملیات اخیر را برای فرار از زندان‌های سوریه انجام دهد.

خلیفه قناری

رهبری داعش در 2 سپتامبر، زمانی که جزئیات سه مورد از سه مورد گزارش شده در اردوگاه بوکا که در سال 2000 در مرکز مبارزه با تروریسم وست پوینت منتشر شد، بازپس گرفته شد، تضعیف شد.

درباره بازداشت قریش در ایالات متحده اطلاعات کافی وجود نداشت، اما این نگرانی وجود داشت که او و شاخه سه نفره القاعده و ساختار این سازمان در موصل بازگشایی شود. در ارتباط با این گزارش، ادعا شده بود که وی اسامی چهره های اصلی تروریست ها، قاچاق انسان و استفاده از بمب های دست ساز برای کشتن نیروهای ائتلاف را شناسایی کرده است.

یکی از افرادی که قریش او را «ابو جاسم ابو قصوره» معرفی کرده بودند، در آن زمان فرمانده دوم القاعده در عراق بود. هشت ماه پس از شناسایی توسط قریش به عنوان عضوی از یک گروه، توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

هارو اینگرام، محقق برنامه افراط گرایی در دانشگاه جورج واشنگتن، در آن زمان گفت که اسناد «اعتماد» به طور جدی رهبری داعش را متزلزل خواهد کرد.

در این جلسه، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: حتی اگر اسناد به طور بالقوه نشان دهد که داعش با مشکل موش (وجود جاسوسان یا افراد ارائه دهنده اطلاعات) مواجه است و این موش در راس این سازمان قرار دارد. خلیفه قناری جایی دارد که سازمان بر بالاترین جایگاه تکیه دارد.»

جینا لگون، روانشناس سازمان، گفت که این اسناد “قابل توجه” هستند و اشاره کرد که قریش به راحتی توهین می شود. او می‌گوید: «سرکرده داعش احتمالاً از مردم به عنوان منبع منابع استفاده می‌کند، اما در عین حال نیرویی است که باید با او حساب کرد.

او گفت: «آنها کلید آزادی هستند.

جوان سازی داعش

رفقای داعش ممکن است خارج از قلمرو باشند، اما فرار از زندان در هفته گذشته نشانه دیگری بود که این گروه هنوز سلاح و جنگجویان وفاداری دارد.

در اردوگاه الحول، جایی که زنان کرد مظنون به عضویت در داعش و فرزندانشان هستند، این گروه بازداشت شدگان را ترور کرد و چند تن دیگر را کشت.

یازده سرباز عراقی در حمله شبانه نیروهای داعش در ماه ژانویه در استان دیالی در شرق عراق کشته شدند. نماینده وزارت امور خارجه در ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در حال مبارزه با داعش است، در ماه ژوئیه هشدار داده بود که پایان وضعیت اقتصادی در عراق و سوریه راه را برای بازسازی و احیای داعش هموار می کند.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما