استقلال مجیدی منافق تیم استراماچیونی

[ad_1]

استقلال تا پایان هفته دوازدهم در دیداری حساس و سخت مقابل فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام، رئیس لیگ بیست و یکم پیروز شد. نکونام همیشه به عنوان جایگزین روی نیمکت فرهاد مجیدی استقلال می نشیند و در این فصل دو باخت بیشتر نداشته است. بنابراین شکست شاگردان نکونام موفقیت بزرگی برای فرهاد بود. اما این تنها موفقیت مجیدی و شاگردانش نیست.

مجیدی کپی استراماچونی پاسخ داد

استقلال با 28 امتیاز بالاترین امتیاز تاریخ 12 هفته لیگ برتر را به خود اختصاص داده است. استقلال مجیدی هم با زدن تنها دو گل، پر گل‌ترین تیم در 10 فصل اخیر لیگ برتر است. اهمیت این آمار زمانی آشکارتر می شود که بدانید استقلال مجیدی در این فصل با همان سیستم دفاعی سه نفره استراماچیونی بازی می کند. یک دفاع سه نفره پرخطر که مستلزم دویدن زیاد مدافعان، هافبک ها و مهاجمان است. با وجود خطر بالای دفاع از سه نفر، قلعه دفاعی استقلال همچنان مستحکم است.

ستاره ای به نام حسینی

بخش قابل توجهی از گل نخوردن استقلالی ها به عملکرد درخشان حسین برمی گردد. حسینی در این فصل 9 گل از جمله 8 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. او در 5 بازی اخیر مقابل پرسپولیس، اسپند، سپاهان، پدیده و فولاد گل نزده است.

حسینی که به نظر می رسید بدون گل در 450 دقیقه و بدون گل در 450 دقیقه به اوج بازگشته بود، بدون گل در دیدار مقابل آلومینیوم با انگیزه بالا برای افزایش عدد به 540 دقیقه، دروازه تیمش را متوقف کرد. تیم فوتبال آلومینیوم در 12 بازی اخیر 11 گل به ثمر رسانده است. این یعنی حسینی در هر دیدار شانس دارد با میانگین کمتر از یک گل شاگردان خطیبی را شکست دهد.

مجموعه ای از رکوردهای خوب

یک رکورد شکست ناپذیر دیگر استقلال در لیگ بیست و یکم. استقلالی ها تنها تیمی هستند که در لیگ بیست و یکم شکست نخورده اند و در دیدارهای سخت ثابت کرده اند که در این فصل سخت شکست می خورند. برای رقبایی مثل سپاهان و پرسپولیس که به دنبال لغزش به اوج هستند، شیرین نیست.

چشمان اسفندیار استقلال مجیدی

اما استقلال مجیدی بی نقص نبود و در خط حمله به سختی فضاسازی و کامل شدن داشت. گل استقلال در دیدار با فولاد خوزستان را مهدی مهدی پور از بیرون محوطه جریمه به ثمر رساند. خود مهدی پور و دیگر هافبک ها و مهاجمان استقلال بعدها شانس خود را در شوتزنی امتحان کردند. اما شکست خوردند.

تفاوت بین گل های روشن

در مجموع عملکرد استقلال در فاز هجومی چندان ضعیف نیست و با توجه به عملکرد درخشان او در فاز دفاعی، استقلالی ها آمار درخشان دیگری را در این فصل به ثبت رسانده اند. تفاضل گل استقلال اکنون 15 مثبت است و علاوه بر بالاتر بودن از پرسپولیس و سپاهان، یکی از بهترین تفاضل گل لیدرها در فصل اخیر در 12 هفته اخیر است.

روزهای آبی مبارک

این آمار به خوبی نشان دهنده روزهای خوش بالای جدول است. آبی ها پس از تساوی در دربی، چهار برد متوالی مقابل اسپند، سپاهان، پدیده و فولاد در لیگ برتر کسب کرده اند. استقلال با برد مقابل پرسپولیس و سپاهان چهار امتیاز از شش امتیاز ممکن را مقابل دو رقیب جدی در بالای جدول به دست آورد. حاصل این روند خوب، برتری سه امتیازی استقلال و پرسپولیس، رقیب همشهری در رده دوم و سنتی است.

رد پای کاپیتان عزیز

خبر خوب برای استقلال این است که وریا غفوری احتمالا با آلومینیوم بازی خواهد کرد. استقلال سخت تلاش می کند تا کاپیتانی را در جناح راست پر کند و حضور او برای بازی با آلومینیوم باعث آرامش مجیدی در سمت راست تیمش می شود. کوین یاماگا که قبل از بازی با فولاد سرما خورده بود و مقابل این تیم عملکرد درخشانی نداشت، احتمالا برای رویارویی با آلومینیوم آمادگی بهتری خواهد داشت.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما