اعتراف سنگ قبر دزدان

[ad_1]

اعضای یک باند تبهکار قبرهای بهشت ​​زهرا (س) را دزدیدند، این سنگ ها را بازسازی کردند و به عنوان قبر جدید فروختند. آنها در مدت کوتاهی تعداد زیادی سنگ قبر را سرقت کردند اما در نهایت دستگیر شدند و سرقت آنها در پشت صحنه فاش شد.

به گزارش همشهری، چندی پیش خانواده های قربانیان از مفقود شدن چند قبر در بهشت ​​زهرا شوکه شدند و ماموران انتظامی بهشت ​​زهرا تلاش کردند تا دلیل مفقود شدن قبور را جویا شوند. در بررسی های اولیه مشخص شد که مقبره های مفقود شده کیفیت بالایی داشته و گران قیمت بوده و احتمالا به سرقت رفته است.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، هراز گاهی از نقاط مختلف بهشت ​​زهرا که اغلب قدیمی و متروک بودند، می شنید که مقبره به سرقت رفته است، اما معلوم نبود این سرقت به چه منظور و توسط چه کسی انجام شده است. .

در این شرایط بود که ماجرا با گزارش و بازجویی پلیس کهریزک برای شناسایی سارقان آغاز شد. مأموران معتقد بودند این سرقت ها از پیش طراحی شده بود و دزدان در زمانی خاص دزدی می کردند که بهشت ​​زهرا بیش از هر زمان دیگری متروک بود. در این شرایط همزمان با افزایش گشت های پلیس بهشت ​​زهرا(س)، تحقیقات ویژه ماموران پلیس در این زمینه نیز ادامه داشت.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران تیم عملیات پلیسی کهریزک حین گشت زنی در منطقه بهشت ​​زهرا به یک دستگاه وانت پکان با دو سرنشین مشکوک شدند. آنها چند قبر قدیمی را حمل می کردند که شک مأموران را برانگیخت. زمانی که ماموران از دو مرد داخل وانت در مورد سنگ قبرها توضیح خواستند، پاسخ قانع کننده ای نداشتند و مشخص بود که چیزی را از ماموران پنهان می کنند. این در زمانی بود که سنگ های قبر بسیار با کیفیت و گران قیمت بودند و به تازگی از قبر خارج شده بودند.

در این شرایط 2 متهم دستگیر و با 4 قبر به کلانتری منتقل شدند. متهم در بازجویی در کلانتری اعتراف کرد که با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت سنگ قبرهای بهشت ​​زهرا کرده است.

یکی از آن ها می گفت: در حال پرسه زدن در مناطق متروک و کمتر شلوغ بهشت ​​زهرا، مقبره های گران قیمت را انتخاب کردیم. بعد در وقت مناسب که کسی نبود برمی گشتیم و سنگ ها را از قبر بیرون می آوردیم و بعد با وانت قبرها را از بهشت ​​زهرا بیرون می آوردیم.

متهم افزود: یکی از ما سنگ تراشی می کرد و با این کار آشنا بود. سپس سنگ را با دستگاه صاف کرد و ما آن را با خیال راحت مانند سنگ نو فروختیم.

سرهنگ دوستعلی جلیان فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری با اعلام جزئیات این سرقت گفت: ادامه دارد. وی افزود: در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما