افزایش قیمت انرژی در میان ترس از کاهش عرضه روسیه.

[ad_1]

قیمت انرژی روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا حمله به اوکراین به دستور رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین، نگرانی از کاهش عرضه روسیه را افزایش داد.

قیمت نفت برای مدت کوتاهی به 13138 در هر بشکه و سپس به حدود 120 در هر بشکه افزایش یافت. قیمت گاز طبیعی اروپا حتی بالاتر است، با معاملات آتی در بورس TTF هلند به 345 یورو در هر مگاوات ساعت – در مقایسه با قیمت نفت بالای 500 دلار در هر بشکه.

برخی از تحلیلگران اکنون می گویند که حرکت روسیه به اوکراین تأثیری پایدار بر بازارهای کالا خواهد داشت، زیرا روسیه نه تنها در صنعت انرژی، بلکه در طیف وسیعی از محصولات کشاورزی و مواد معدنی مرکزی است. آینده کالاهایی مانند گندم، پالادیوم و آلومینیوم افزایش یافته است.

علاوه بر این، همانطور که اخیراً تحلیلگران سیتی گروپ نوشتند، این آشفتگی ژئوپلیتیکی در زمانی اتفاق می افتد که بسیاری از کشورها برای بیش از یک قرن در 30 سال آینده در حال مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند. این کشور قول داده است که عادات انرژی را به سوخت های فسیلی “بازگشت” کند.

روز دوشنبه، یک سری شکست در بازارها دوباره به سهام رسید. سهام در آسیا به شدت سقوط کرد و شاخص های کلیدی اروپا پایین تر بودند، به طوری که Stokes Europe 600 حدود 0.2 درصد کاهش یافت. در وال استریت، S&P 500 در معاملات اولیه یک درصد سقوط کرد.

به نظر می رسد آخرین افزایش قیمت انرژی به دلیل تلاش در حال ظهور برای ممنوعیت صادرات انرژی روسیه به عنوان مجازات جنگ این کشور علیه اوکراین باشد. قانونگذاران در واشنگتن خواستار توقف واردات نفت روسیه شده‌اند و آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، انتظارات را مبنی بر اعمال تحریم‌ها در سفر اخیر به کشورهای نزدیک به اوکراین افزایش داده است.

وی گفت: ما اکنون در حال گفتگوهای بسیار فعال با شرکای اروپایی خود در مورد ممنوعیت واردات نفت روسیه از کشورهایمان هستیم و در عین حال عرضه جهانی نفت را حفظ می کنیم. بلانکن روز یکشنبه در شبکه NBC به “Meet the Press” گفت.

کاهش شدید عرضه نفت و گاز طبیعی از روسیه مشکلات بزرگی را هم برای مصرف کنندگان صنعتی و هم برای مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است که یکی از 10 بشکه بزرگ نفت جهان را به خود اختصاص داده است و اروپا حدود 60 درصد از صادرات نفت این کشور را به خود اختصاص داده است.

اعتبار …سرگئی کارپوخان / رویترز

تعطیلی نفت روسیه بسیاری از پالایشگاه ها را مجبور می کند تا در جستجوی منابع دیگر فعالیت کنند. در حالی که نفت یک کالای نسبتاً انعطاف پذیر است، درجات مختلفی از نفت خام وجود دارد و یک پالایشگاه نمی تواند همیشه جایگزین دیگری برای پالایشگاه دیگری باشد. برای مثال، تحریم‌های واشنگتن بر نفت خام ونزوئلا، پالایشگاه‌های آمریکا را مجبور به خرید نفت بیشتر از روسیه به عنوان جایگزین کرد و واردات را افزایش داد.

روز شنبه، بزرگ‌ترین شرکت نفتی اروپا، شل گفت که محموله‌ای نفت خام روسیه را خریداری کرده است زیرا «تامین‌ها از منابع جایگزین به موقع نمی‌رسند تا از اختلال در عرضه‌ها جلوگیری شود». ، نزدیک به رکورد ثبت شده در سال 2008. طبق داده های AAA، Motor Club، میانگین قیمت در کالیفرنیا در روز دوشنبه 3 5.34 بود که 51 سنت نسبت به هفته قبل افزایش داشت.

گاز طبیعی نسبت به نفت انعطاف پذیری کمتری دارد و اروپا به عنوان سوخت به شدت به آن متکی است و روسیه حدود یک سوم عرضه معمولی را به خود اختصاص می دهد. تحلیلگران می گویند قیمت های فعلی پایدار به نظر نمی رسند.

هنینگ گلاستاین، مدیر شرکت ریسک سیاسی گروه اوراسیا، گفت: «این به قدری گران است که می‌خواهید خدمات شهری را در وضعیت نامناسبی قرار دهید».

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما