انتصاب جدید برای بایدن نگران کننده بود.

[ad_1]

نامزدی یک قاضی زن سیاه‌پوست برای خدمت در دادگاه عالی ایالات متحده چالش جدیدی را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد می‌کند، زیرا تنها موقعیتی که سناتورهای جمهوری‌خواه دارند رد کردن اوست.

به گزارش ایرنا، بایدن هفته گذشته بار دیگر بر وعده انتخاباتی خود مبنی بر جایگزینی استفن بریر با زنی که قصد بازنشستگی از دادگاه را دارد، تاکید کرد.

سناتور سوزان کالینز، جمهوریخواه مین، رویکرد بایدن به روند انتخابات را “بهترین روش از نظر شرمندگی” خواند.

این سناتور آمریکایی گفت که ضمن استقبال از نامزدی این زن سیاه پوست برای این کرسی، اصرار بایدن بر انتصاب یک زن در دیوان عالی، روند انتخابات را رنگ آمیزی کرد.

او این هفته به بی بی سی گفت: «این دیدگاه این تصور را ایجاد می کند که دیوان عالی ایالات متحده یک نهاد سیاسی مانند کنگره است، در حالی که نباید باشد. بنابراین من مطمئناً از انتصاب شخصی که تصمیمی برای تصمیم گیری دارد استقبال می کنم، اما به عنوان یک سناتور مسئولیت دارم که اطمینان حاصل کنم که افراد واجد شرایط هستند.

راجر واکر، یکی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه، به یک مجری رادیویی محلی درباره پیشنهاد احتمالی بایدن برای دادگاه عالی گفت: “او احتمالاً حتی یک رای تایید از جمهوریخواهان نخواهد داشت.” طنز این انتصاب این است که دیوان عالی کشور در حال بررسی پرونده های تبعیض نژادی است و با این انتصاب فردی که خود علاقه مند به این روند است به دادگاه اضافه شده است.

اما این اظهارات در حالی مطرح شد که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی به سی‌بی‌اس نیوز گفت که هیئت مدیره تنها شامل پنج زن و دو مرد آفریقایی‌تبار بود. اجازه دهید دادگاه عالی با استانداردهای آمریکا مطابقت داشته باشد، اما موضوع صلاحیت باید با دقت بررسی شود.

بایدن گفت تا پایان فوریه نامزدی خود را اعلام خواهد کرد.

سناتور دموکرات، دیک دوربان، رئیس کمیته قضایی سنا نیز یکشنبه گفت که گمانه زنی های زودهنگام درباره نامزد “ناعادلانه” است.

با این حال او اذعان کرد که تعداد آنها برای شکست دادن نامزدی بایدن برای ریاست جمهوری کافی نیست.

استفان بریر دموکرات، وکیل دادگاه، روز پنجشنبه در نامه ای اعلام کرد که اواخر سال جاری میلادی از دیوان عالی بازنشسته خواهد شد.

کاتنجی براون جکسون 51 ساله و لوندرا کروگر 45 ساله نامزدهای دادگاه عالی هستند.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما