انسان حس بویایی خود را از دست می دهد!

[ad_1]

در رفتن دانشمندان اخیراً یک مطالعه دو جانبه بر اساس آسم انجام داده اند که نشان می دهد ممکن است انسان به تدریج حس بویایی خود را از دست بدهد.

طبق گزارشات فرارو، گیرنده های بویایی مواد شیمیایی موجود در هوا را شناسایی می کنند که در چشم ما نفوذ می کند، اما گیرنده های بو در افراد مختلف بسیار متفاوت است. قبل از آن، یک مطالعه یک ساله نشان داد که بین دو نفر، به طور متوسط، تفاوت در بوی آنها، بیش از 5٪ از ناقص سازی اندام تناسلی آنها بود. این توضیح می دهد که چرا ممکن است برخی از افراد بوی یا لذتی را که فرد بعدی حتی قادر به تشخیص آن نباشد درک کنند.

یک مطالعه اخیر توسط Bingjie Li، به رهبری موسسه تغذیه و سلامت شانگهای، نشان داد که 2 چینی و 2 نفر از نیویورک می خواستند از 5 نظر، از جمله دو نظر که اکثر مردم اصلاً آن را نمی فهمند یا نمی فهمند، مشروب بخورند. نوعی مشک مصنوعی به نام galaxolide و یک مولکول کلیدی مرتبط با بوی بدن در زیر بدن انسان. چیزی که آنها دریافته‌اند این است که از یک فرضیه قدیمی حمایت می‌کنند مبنی بر اینکه حس بویایی انسان ممکن است در یک دوره زمانی طولانی به دلیل تغییرات در ژن‌هایی که حس بویایی ما را رمزگذاری می‌کنند، تجزیه و تحلیل شود.

انسان کم کم حس بویایی خود را از دست می دهد!

محققان شدت و لذت حلزون ها را در مقیاس 5 ارزیابی کردند و تنوع ژنتیکی شرکت کنندگان در حلزون ها را بررسی کردند به این امید که آنها تغییرات مرتبطی را در نحوه درک مردم از نظرات خود بیابند. لی و همکارانش می نویسند: «مقایسه این تنوع ادراکی با تنوع ژنتیکی این امکان را برای ما فراهم می کند که الگوهای نقش را شناسایی کنیم. بر این اساس، تیم تحقیقاتی دو بوی جدید معرفی کردند. یکی که بوی کهکشان‌ها یا شیرین‌کننده‌ها می‌دهد، پودرهایی که در بسیاری از عطرها استفاده می‌شوند، و دیگری که یک ماده شیمیایی به نام 3M2H را تشخیص می‌دهد. یکی از پنج ترکیبی که بدن انسان را تشکیل می دهد.

تلاش‌هایی برای به تصویر کشیدن تأثیرات کسانی که افراد را قوی‌تر یا کمتر قدرتمند می‌دانند، انجام می‌شود، اما ژنتیک تنها بخش کوچکی از تفاوت است. لی و همکارانش این دو جهش ژنتیکی جدید و پیوند ژنتیکی شناخته شده را با بویایی و سن تکاملی که در آن هر حرکت در ژنوم اتفاق می‌افتد و اینکه آیا این جهش‌ها باعث می‌شود بوی انسان نسبت به انسان حساس‌تر یا کمتر شود را بررسی کردند. آنها می نویسند: “با خلاصه کردن همه متغیرهای ژنتیکی منتشر شده که مرتبط با ادراک هستند، دریافتیم که افرادی که بوهای ژنتیکی مشابه اجداد خود دارند، دوره ها را قوی تر درک می کنند.” در واقع، اجداد این افراد بیشتر از افراد مورد مطالعه قرار می گیرند. محققان افزودند: اگرچه هدف تحقیق نیست، اما تحقیقات نشان داده است که پستانداران پستانداران و به ویژه پستانداران در طول زمان تکامل یافته اند.

البته این ایده جدیدی نیست، زیرا یک فرض قدیمی وجود دارد که نشان می دهد با تبدیل بینایی به حس غالب، انسان در حال دست کشیدن از حس بویایی خود است. تقویت این نظریه این واقعیت است که انسان ها و پستانداران دیگر، کمتر از صد اندام تناسلی، گونه های موش مخصوص به خود را دارند، و این نشان می دهد که فقط نیمی از ماده های ما وجود دارند، نه دیگران.

انسان کم کم حس بویایی خود را از دست می دهد!

با این حال، این پیشنهاد که حس بویایی انسان برای مدت طولانی پاک شده است، به شدت مورد بحث بوده است. محققان دیگر قبلاً استدلال کرده‌اند که حس بویایی آن‌قدر که ما فکر می‌کنیم بد نیست و بررسی‌های مربوط به بویایی نشان می‌دهد که اگرچه بوهای کمتری نسبت به سایر حیوانات وجود دارد، اما توانایی تشخیص بو در انسان، حتی در حیوانات دیگر، بهتر است. . جان مک گان، عصب شناس در دانشگاه راتگرز، در سال هشتم نوشت: او اضافه کرد: آنچه مهم است تعداد زنانی که کدگذاری می کنند یا حتی تعداد انسان های دیگر نیست، بلکه نحوه استفاده از آنها برای حس بویایی مهم است.

آصفه مجید، روانشناس دانشگاه نیز در این سال بود. [بویایی]تمرکز بر روی شرکت کنندگان در غرب است، که به طور خاص اهمیت فرهنگی بو را توصیف نمی کنند. در حالی که مردم سایر نقاط جهان دلایل فرهنگی دارند، در شناسایی و نامگذاری بهتر عمل می کنند.» حتی در حال حاضر، یک اجماع عمومی بین محققان وجود دارد که چیزی به نام ناپدید شدن تدریجی حواس انسان وجود ندارد، اما بنگ جیلی و همکارانش معتقدند که متخصصان ژنتیک برای حمایت از این فرضیه تمام تلاش خود را می کنند. نتیجه این مطالعه در نشریه ژنتیک PLOS چاپ شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما