انگلیس: مذاکرات به خطر نزدیک می شود

[ad_1]

وزیر خارجه انگلیس موضوع پیشرفت در روند مذاکرات را مطرح کرده و به دنبال پاسخگویی ایران بوده است.

به گزارش رویترز، الیزابت تراس، وزیر خارجه بریتانیا در بیانیه ای گفت: «مذاکرات فوری هستند و پیشرفت به اندازه کافی سریع نیست». ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه خواهیم داد

وی تاکید کرد که اعترافاتش از طریق شکنجه گرفته شده است. ایران اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد توافقی را منعقد کند یا خیر. [توافق هسته‌ای] است. اگر برجام سقوط کند، همه انتخاب ها روی میز است!

گفته می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور در سخنانی به پایان مذاکرات دو طرف اشاره کرده است که ما آن را اشباع کرده ایم و باید تصمیم سیاسی بگیریم.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفته است که مایل است شاهد راه حل سه کشوری برای بحران باشد.اتحادیه اروپا به عنوان یک میانجی عمل می کند. در زمان مذاکرات هسته‌ای اروپایی‌ها می‌گفتند که ما نگران این موضوع هستیم و آماده‌ایم در مورد همه موضوعات مربوطه بحث کنیم. اما انتقاد ما این است که اروپایی‌ها هیچ مذاکره‌ای مبتکرانه، سازنده و آینده‌نگر نداشتند، بلکه در هفته‌های گذشته به دنبال ورود منطقی و سازنده به مذاکرات بودند. حتی امروز فرانسه نقش بدی در مذاکرات ندارد.

علاوه بر این، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه و جوانان نیز در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره دور مذاکراتی که نزدیک به هشت ماه است ادامه دارد، صحبت کرد. البته در این چند هفته یک نفس داشتیم اما صحبت ها در سطوح مختلف ادامه داشت. دیروز برای اولین بار هیأت مذاکره کننده روسیه در یک کمیسیون غیر مشترک تشکیل جلسه داد و تا جایی که به این موضوعات رسیدگی نشده است، همه هیئت های حاضر در پایتخت نمی توانند همین دوره را ادامه دهند. به منظور مشورت سیاسی و تصمیم گیری ویژه، بدون بحث نفس، دور هشتم به پایان می رسد.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته مسیر مذاکرات ثابت بوده و پیشرفت کرده است و بیش از هر زمان دیگری به نقطه توافق نزدیک شده ایم و به این نقطه که آمریکا باید تصمیمات سیاسی خاص خود را بگیرد. “

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما