اولین تلویزیون 8K با صفحه نمایش 256 هرتز

[ad_1]

در رفتن شرکت TCL Huaxing در روز جمعه، 29 اکتبر، از توسعه فناوری تلویزیون 75 اینچی 8K 265Hz a-Si 4Mask 1G1D برای تلویزیون ها خبر داد که همانطور که از نامش پیداست، می تواند نرخ تازه سازی 256 هرتز را برای تلویزیون های 8K به ارمغان بیاورد.

به گزارش فرارو، TCL Huaxing اولین نسل از فناوری 8K 1G1D را برای صفحه نمایش تلویزیون های خانگی در سال گذشته معرفی کرد، اما فناوری جدید 2021 نقطه عطفی از نظر کیفیت تصویر، نرخ به روز رسانی و فرآیند تولید در این دستگاه های خانگی است. نسل جدید فناوری 8K 1G1D از فناوری پرقدرت H-HVA و فناوری 4Mask استفاده می کند و به فناوری منحصر به فرد جبران شارژ HCC برای دستیابی به نمایشگرهای Super-265 هرتز 8K 1G1D مجهز شده است.

اولین تلویزیون 8K با صفحه نمایش 256 هرتز

تلویزیون های 8K موجود در بازار معمولا با صفحه نمایش 120 هرتز عرضه می شوند، بنابراین نرخ به روز رسانی 265 هرتز یک جهش بزرگ و یکی از پیشرفت های برتر در صنعت تلویزیون های هوشمند فعلی است. علاوه بر این، تیم توسعه فناوری TCL Huaxing طراحی معماری پیکسل را بیشتر بهبود بخشیده است و نسل اول فناوری 8K 1G1D این شرکت، انتقال H-HVA حدود 10٪ نسبت به نسخه سال گذشته افزایش یافته است.

آخرین مشکل اصلی در این موفقیت این است که نسل دوم 8K 1G1D به فناوری شارژ متغیر منحصر به فرد خط تولید HCC نیز مجهز شده است. این فناوری با طراحی مدار جبرانی همراه است که از فناوری انتقال سریع GOA با درایو بسیار بالا و 8K CSPI روی صفحه نمایش استفاده می کند. تمامی این ویژگی ها می توانند فرکانس انتقال را بیش از 7.5 برابر افزایش دهند.

علاوه بر این، TCL اولین صفحه نمایش 85 اینچی LCD 8K جهان را با نرخ تجدید 1G1D 120 هرتز بر اساس فناوری IGZO در کنفرانس جهانی صنعت نمایش در سال 2021 معرفی کرد. نسبت کنتراست این برگ بیش از 5000: 1 و مصرف انرژی آن 30 درصد کمتر از محصولات مشابه با ویژگی های مشابه است. به نظر می رسد این شرکت با معرفی فناوری های جدید و جذاب برای تلویزیون خانگی و جلب توجه کاربران سعی دارد سهم قابل توجهی را در این بازار بزرگ به دست آورد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما