اگر ارز تامین نشود، کمبود دارو به 500 قلم می رسد.

[ad_1]

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر حدود 38 تا 40 دارو در کشور کمبود داریم و در صورت تامین نشدن ارز مورد نیاز تا پایان سال، داروهای ما در دسترس خواهد بود. 400 تا 500 دارو تحویل دهید.”

به گزارش ایسنا، حیدر محمدی در تشریح وضعیت بازار داروی کشور گفت: در سال های گذشته، انبارهای استراتژیک دارو شش ماهه بود و طبق استانداردهای جدید در سال های اخیر، انبارها سه ماهه است و کمتر از آن تخمین زده می شود. سه ماهگی، 190 تا 200 تا سه ماه آینده.» قرار است در کشور کمبود دارو وجود داشته باشد، در حال حاضر 38 تا 40 دارو در کشور کمبود داریم.

وی گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت هم دغدغه تامین دارو و هم قیمت تمام شده دارو را دارد.

محمدی در ادامه گفت: ارز انتخابی مانند سم و تومور برای سیستم دارویی است که نیاز به جراحی دارد و اگر این غده برداشته نشود منابع ما را از بین می برد و به جای آن دارو قاچاق می کند. هزار تومان برای جذابیت عرضه دارو بدون توجه به نیاز کافی است و برخی از مراکز دارویی و داروخانه ها و موسسات غیر انتفاعی بدون نیاز دارو تقاضا می کنند و مصرف برخی داروها به صورت غیرمنطقی افزایش یافته است و در برخی سفرهای سیاحتی و زیارتی برخی از داروها صادر می شود. فروش.

افزایش قیمت امروز دارو مربوط به اردیبهشت سال گذشته است

وی درباره افزایش قیمت برخی اقلام دارویی نیز گفت: اردیبهشت سال گذشته به دلیل محدودیت ذخایر ارزی، کل ذخایر ارزی داروهای فرابورس به نصف کاهش یافت و به 27 هزار تومان رسید. در مورد داروهای ام اس، قیمت نمونه های داخلی تغییری نکرد و قیمت نمونه های وارداتی به تنهایی 5 برابر شد.

محمدی در یک برنامه رادیویی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و داروی کشور در شرایطی نیست که داروهای تولید داخل و وارداتی را با ارز دولتی عرضه کند، گفت: میلیون ها دلار ارز در پایان سال برای ثبت سفارش های جاری.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما