ایرانی ها به کدام کشورها مهاجرت می کنند؟

[ad_1]

یک کارشناس توسعه جمعیت در ایران و جهان با بیان اینکه حدود 4 میلیون نفر از جمعیت 85 میلیونی ایران «کوچ کرده‌اند»، گفت: حدود 47 درصد آنها در آمریکای شمالی، 29 درصد در اروپا، 14 درصد در کشورهای آفریقایی و اعراب زندگی می‌کنند. و 10 درصد در آسیا و اقیانوسیه.

به گزارش ایسنا، صالح قاسمی با اشاره به وضعیت «مهاجرت» در دنیا، گفت: مهاجرت یک امر کاملاً طبیعی است که در دنیا اتفاق می افتد؛ یک جمعیت از کشوری به کشور دیگر نقل مکان می کند و اساساً مشکل نامطلوبی ندارد. .

بیش از 90 درصد مهاجرت های جهان «داوطلبانه» است.

وی با استناد به آمارهای جهانی و منابع سازمان ملل متحد، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFBA) و کتاب سالانه آمار مهاجرت ایران، آماری از وضعیت مهاجرت در جهان و ایران ارائه کرد. در مجموع بیش از 260 میلیون “مهاجر” در جهان زندگی می کنند. این بدان معناست که ۲۶۰ میلیون نفر از مردم جهان در خارج از کشور زندگی می کنند که از این تعداد حدود ۹۱ درصد «داوطلب» و حدود ۹ درصد «زور یا پناهجو» هستند.

بیش از 30 درصد از مهاجران جهان دارای مدرک دانشگاهی هستند.

به گفته دبیر مرکز مطالعات جمعیتی، بیش از 30 درصد مهاجران بین المللی دارای مهارت های پیشرفته و تحصیلات دانشگاهی هستند و برای تحصیل، معیشت و شرایط زندگی بهتر از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می کنند.

15 درصد از جمعیت جهان خواهان مهاجرت هستند.

علاوه بر این، به گفته قسمی، طبق آخرین آمار، حدود 15 درصد از جمعیت جهان تمایل به مهاجرت دارند.

آمریکا، روسیه، عربستان سعودی، آلمان، انگلستان، امارات، فرانسه، کانادا، استرالیا، اسپانیا، ایتالیا و هند از جمله کشورهایی هستند که دبیر مرکز مطالعات جمعیتی به آنها اشاره کرده است. دوستانه هستند

وی می افزاید: در واقع امروز تقریباً 15.5 میلیون مهاجر خارجی در آمریکا وجود دارد و این نشان می دهد که آمریکا سیاست بسیار خوب و سختگیرانه ای برای جذب مهاجران جهانی دارد و آن را اجرا می کند.

«ایرانی ها» بیشتر در کدام کشورها «مهاجرت» می کنند؟

وی در ادامه به وضعیت مهاجرت و مهاجرت در ایران اشاره کرد و یادآور شد: آمارهای متعددی از وضعیت مهاجرت وجود دارد. اما از جمعیت ۸۵ میلیونی فعلی کشور، حدود ۴ میلیون نفر «کوچ کرده اند». این بدان معناست که حدود 4 میلیون ایرانی در خارج از ایران زندگی می کنند که از این تعداد حدود 47 درصد در آمریکای شمالی، 29 درصد در اروپا، 14 درصد در کشورهای آفریقایی و عربی و 10 درصد در آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند.

دبیر مرکز مطالعات جمعیتی با اشاره به کشورهایی که بیشترین تعداد مهاجر از ایران را دارند، افزود: بیشترین مهاجران ایرانی مقیم خارج از ایران به ترتیب در آمریکا، قطر، کانادا، کویت و آلمان زندگی می کنند.

41 درصد دانشجویان ایرانی خارج از کشور به «بازگشت به ایران» پاسخ «مثبت» می دهند.

قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از سوالاتی که بیانگر میهن پرستی و تعصب نسبت به دانشجویان ایرانی خارج از کشور و ایران است این است که; آیا تصمیم شما این است که پس از فارغ التحصیلی به ایران برگردید؟ در این راستا 41 درصد پاسخ مثبت و 13 درصد پاسخ منفی و 46 درصد اعلام کردند که در حال حاضر تصمیمی ندارند. بنابراین وضعیت مهاجرت تحصیلی ایرانیان در دنیا از این نظر مساعد است.

وی با بیان اینکه ایران بر اساس آمارهای جهانی رتبه 54 جهان را از نظر مهاجرت دارد، گفت: کشورهای بوسنی، هرزگوین، سیپورت عاج، آلبانی، پرتغال، گرجستان، بلغارستان، لهستان و مکزیک بیشترین مهاجرپذیری را در جهان دارند. .

“ایران”

دبیر مرکز مطالعات جمعیتی با اشاره به کشورهای اعزام کننده مهاجر به ایران، گفت: کشورهایی که بیشترین مهاجر را به ایران اعزام کرده اند افغانستان، عراق، پاکستان، آذربایجان و ترکیه هستند.

وی همچنین می گوید: نکته ای که باید در مورد مهاجرت در کشور مورد توجه قرار گیرد این است که باید استراتژی مشخص و سیاست کلان مناسبی در این زمینه داشته باشیم. اما متاسفانه نداریم. با وجود مجموعه هایی مانند شورای اجتماعی وزارت کشور و دیده بان مهاجرت که ناظر بر موضوع مهاجرت هستند، متولی یا مدیریت خاصی برای مدیریت موضوع مهاجرت وجود ندارد، در حالی که بحث مهاجرت بسیار بالاست. تاثیر بیش از حد بر شاخص های جمعیتی

قاسمی با اشاره به اینکه تاثیر مهاجرت بر شاخص های جمعیتی به جای کمیت جمعیت، کیفیت جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، خاطرنشان می کند: در زمینه مهاجرت بیش از 55 درصد ایرانیانی که از ایران به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، بله، دارای چنین شرایطی هستند. تحصیلات. تحصیلات دانشگاهی داشته باشید اما کمتر از 5 درصد از مهاجران و خارجی های مقیم ایران دارای مدرک دانشگاهی هستند که به این معناست که ما استراتژی مشخصی در این زمینه نداریم.

ایران سکوی پرتاب جوانان افغان

دبیر مرکز مطالعات جمعیتی می گوید: علاوه بر این، نیروی کار ساده در کشور «مهاجرت» را مدیریت نمی کند که نتیجه آن جوانان افغانستانی فاقد هویت، دو تابعیتی و انگ اجتماعی است.» خدمات، ایران تبدیل شده است. سکوی پرتابی برای کسانی که در ایران آموزش دیده اند و انواع مهارت های فنی و شغلی را کسب کرده اند و از ایران به کشورهای غربی می روند، سمت مهاجرت؛ در واقع ایران تبدیل به سکوی پرتابی برای جوانان افغان و نیروی کار ساده مهاجر شده است. به ایران

وی معتقد است که در امر مهاجرت باید سریعاً متولی تعیین شود. شاید تشکیل ستاد ملی جمعیت طبق تعریف قانون جوانان جمعیت هنوز اجرایی نشده باشد، در حالی که تشکیل چنین ستادی می تواند برای مقابله با موضوع مهاجرت بسیار کمک کننده باشد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما