بایدن: من با تحریم های فاجعه بار علیه روسیه موافقم.

[ad_1]

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور آمریکا، آنها را «تهاجمی» خواند و گفت که با تحریم‌های سخت‌تر و «بسته تحریم‌های فاجعه‌بار» علیه روسیه موافقت کرده‌اند.

به گزارش گاردین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در «اتاق شرقی» کاخ سفید به ولادیمیر پوتین حمله کرد و گفت که مسئولیت حمله به اوکراین تنها بر عهده رئیس جمهور روسیه است.

او گفت که دولتش در پاسخ به حملات گسترده به اوکراین، تحریم های شدیدتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد. او به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمله کرد و گفت: پوتین متجاوز است. پوتین این جنگ را انتخاب کرده است. و اکنون او و کشورش عواقب آن را متحمل خواهند شد.

بایدن گفت که تحریم ها شامل چهار بانک روسی دیگر می شود که در بخش اول تحریم ها لحاظ نشده اند، از جمله بانک VTB، دومین بانک بزرگ روسیه. او در حمایت از اتحاد ایالات متحده برای دموکراسی صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای روسیه مهم است.

بایدن گفت که “حمله وحشیانه ولادیمیر پوتین به مردم اوکراین” را محکوم می کند و رهبر روسیه را متهم می کند که هرگونه فرصت دیپلماتیک را از او سلب کرده است. بایدن گفت: «این یک حمله از پیش طراحی شده است. ولادیمیر پوتین ماه هاست که در حال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه با تحریم های شدیدتر علیه روسیه موافقت کرده است، گفت: تحریم های ما علیه روسیه بر بانک های ما که یک تریلیون دارایی مالی دارند، تأثیر خواهد گذاشت.

وی گفت: ما چهار بانک دیگر روسیه را بسته ایم و توانایی روسیه را برای تجارت با دلار و ین محدود کرده ایم. از امروز تمامی دارایی های روسیه در ایالات متحده مسدود خواهد شد.

وی گفت: شرکت های گاز و نفت نباید از این بحران سوء استفاده کنند و قیمت ها را افزایش ندهند. ما تلاش می کنیم تا منابع انرژی جهانی را ایمن کنیم.

بایدن افزود: پوتین همه ژست های حسن نیت آمریکا و دیگر کشورها را رد کرده است و من اصلاً قصد گفتگو با پوتین را ندارم.

رئیس جمهور افزود: مطمئن خواهیم شد که پوتین تاوان حمله خود به اوکراین را می پردازد. پوتین گامی جسورانه و خطرناک علیه امنیت اروپا برداشته است.

بایدن گفت که تجاوز روسیه نباید پاسخ داده شود. اگر ادامه پیدا کند، عواقب جدی برای آمریکا خواهد داشت. پاسخ ناتو به حمله روسیه به اوکراین قاطع و متحد خواهد بود.

جو بایدن همچنین در توییتی نوشت که رهبران گروه ۷ توافق کرده‌اند که روی «بسته‌های فاجعه‌بار تحریم‌ها» و سایر اقدامات اقتصادی کار کنند تا روسیه را برای حمله به اوکراین پاسخگو بدانند.

بایدن در توییتر خود نوشت: «امروز صبح، من با همتایان خود در گروه 7 ملاقات کردم تا درباره حمله غیرقانونی پوتین به اوکراین گفتگو کنیم و درباره بسته تحریم‌های ویرانگر و سایر اقدامات برای پاسخگویی روسیه صحبت کردیم.» با اجرای اقدامات اقتصادی موافقت کردیم.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما