با افزایش رشد اوکراین در بازارهای انرژی، قیمت نفت نزدیک به 100 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

[ad_1]

اعتبار …ال دراگو برای نیویورک تایمز

مقامات فدرال رزرو برای افزایش مداوم نرخ بهره از ماه مارس و سپس برای ذخایر بزرگ اوراق قرضه بانک مرکزی فشار می آورند، زیرا سیاست گذاران به دنبال خنک کردن اقتصاد در لحظه تورم سریع هستند.

سیاستگذاران هفته گذشته را صرف پخش افزایش نرخ بهره ای کردند که قصد دارند در نشست ماه مارس خود انجام دهند – افزایشی که سرمایه گذاران از قبل کاملاً انتظار دارند بانک های مرکزی آن را کنترل کنند. تلاش خواهند کرد – از نظر نرخ سرعت اولین نفر خواهد بود. به نظر می‌رسد بانک‌های مرکزی با طرحی برای شروع فوری کاهش دارایی‌های وام‌دهی فدرال رزرو که به طور گسترده در طول بحران همه‌گیر گسترش یافته بود، موافقت کرده‌اند، زیرا فدرال رزرو بازارها را کار می‌کرد و اقتصاد را با ثبات نگه داشت. در تلاشی اوراق قرضه را شکست.

بانک مرکزی ۱۲۰ هزار و ۱۲۰ میلیارد اوراق خزانه داری و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن را برای بیشتر سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خریداری کرد، اما مقامات در حال کاهش این خریدها هستند و در مسیر توقف کامل آن ها در ماه مارس هستند. تقاضا برای وام های مورد حمایت بانک مرکزی – افزایش شتاب آن به منظور پایان دادن به سرمایه گذاری مجدد اوراق بهادار در ترازنامه ای که اکنون نزدیک به 9 تریلیون دلار است – کاهش دارایی های آن در طول زمان منبع مهمی را ربوده و نرخ این اوراق را افزایش می دهد. این سیاست بالای فدرال رزرو در کنار نرخ بهره عمل می کند تا بسیاری از انواع وام ها را گران تر کند.

هزینه‌های وام‌گیری بیش از حد باید بر وام‌دهی و هزینه‌ها تأثیر بگذارد و به کاهش تقاضا و کاهش تورم کمک کند، که به طور فزاینده‌ای ناخوشایند بوده است. انتظار می رود آخرین آمار منتشر شده در این هفته، نرخ تورم ترجیحی بانک مرکزی را که در حال حاضر به سریع ترین سرعت خود در 40 سال اخیر رسیده است، شتاب بیشتری دهد.

لیل برنارد، رئیس فدرال رزرو که از سوی رئیس جمهور بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب شده بود، هفته گذشته گفت که او معتقد است «یک سری» افزایش نرخ بهره تضمین شده است.

او در یک فروم به میزبانی دانشکده بازرگانی غرفه دانشگاه شیکاگو در روز جمعه گفت: “من انتظار دارم که در جلسه بعدی ما که فقط چند هفته دیگر است، شروع روند افزایش نرخ ها مناسب باشد.” نیویورک. خانم. برنارد گفت، فدرال رزرو پس از آن به دنبال کوچک کردن ترازنامه خود خواهد بود، روندی که ممکن است برای شروع «در جلسات آینده» مناسب باشد.

میشل بومن، رئیس دیگر فدرال رزرو، مجدداً تاکید کرد که کاهش ترازنامه می تواند بلافاصله آغاز شود و در سخنرانی روز دوشنبه گفت که فدرال رزرو باید کاهش حجم دارایی های اوراق قرضه خود را “در ماه های آینده” آغاز کند.

زمان دقیق انقباض ترازنامه محل بحث است. جان سی ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، جمعه پیشنهاد کرد که این روند می تواند «در پایان سال جاری» آغاز شود، که ممکن است در ماه های آینده یا کمی دیرتر انجام شود. اما مقامات به همان اندازه روشن بوده اند که بازگشت قریب الوقوع است و احتمالاً بسیار سریعتر از آنچه اخیراً سرمایه گذاران انتظار داشتند.

اگرچه سیاست گذاران فدرال رزرو قصد دارند دارایی های خود را از اوراق خزانه و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن کاهش دهند و بدون سرمایه گذاری مجدد آنها به جای فروش فعال بدهی، بدهی خود را تمام کنند، آخرین جلسه بانک مرکزی مینتز نشان می دهد که مقامات می توانند در نهایت به سمت فروش کامل وام مسکن حرکت کنند. – اوراق بهادار مرتبط مینتز همچنین پیشنهاد کرد که مقامات معتقدند “کاهش قابل توجه” در اندازه ترازنامه تضمین می شود.

اقدامات برنامه ریزی شده بانک مرکزی، انتقال از سال 2015 به پایان سال 2018 را در مقایسه با آخرین باری که نرخ بهره افزایش یافته بود، تسریع خواهد کرد. سپس، مقامات به تدریج ترازنامه را کوچک کردند و نرخ های بهره را به شدت افزایش دادند، زمانی که سریع ترین سه ماهه بود.

با تطبیق سرمایه گذاران با برنامه های سریع فدرال رزرو، هزینه های استقراض در حال حاضر شروع به افزایش کرده است. بازارها انتظار دارند که نرخ بهره در سال جاری شش یا هفت فصل افزایش یابد. نرخ وام مسکن 30 ساله از حدود 2.9 درصد در پاییز گذشته – زمانی که فدرال رزرو تمرکز سیاست خود را آغاز کرد – به حدود 3.9 درصد افزایش یافت.

خانم برنارد افزود که همانطور که فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره را افزایش خواهد داد، “بازار به وضوح به آن گره خورده است.”

علیرغم افزایش شدید تورم، افزایش دستمزدها، شرایط قوی و سخت بازار کار، برخی از مقامات فدرال رزرو نگران هستند که بانک مرکزی باید سریعتر حرکت کند.

خانم. به عنوان مثال، بومن گفت که هنوز در ماه مارس برای افزایش نیم واحدی آماده است – برخی از همکارانش جیمز بیلارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس. لوئیس نیز توصیه هایی کرده است.

او گفت: «من نگاه دقیق‌تری به داده‌ها خواهم داشت تا اندازه مناسب جلسه مارس را تعیین کنم. بومن گفت.

اما آقای بیلارد که بارها گفته است ترجیح می‌دهد تا ماه ژوئیه شاهد افزایش درصدی کامل نرخ‌های بهره باشد، همچنین خاطرنشان کرد که در مورد میزان افزایش اولیه به رئیس جروم اچ پاول مراجعه خواهد کرد. و سایر اعضای کمیته تنظیم سیاست فدرال رزرو پیشنهاد کرده اند که لازم نیست با افزایش نیم واحدی شروع کنند و نشان می دهد که افزایش اندک ممکن است بیشتر باشد.

آقای ویلیامز، رئیس بانک قدرتمند فدرال رزرو نیویورک، هفته گذشته به خبرنگاران گفت.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما