بحرین با تعصب کاذب علیه ایران خودکشی می کند

[ad_1]

در رفتن الحاق مناطق جدید بحرین به اسرائیل، ثبات در منامه را تضعیف خواهد کرد.

به گزارش فرارو، در مورد سیاست خارجی، در اواسط فوریه، نفتالی بنت اولین نخست وزیر اسرائیل بود که به طور رسمی به بحرین سفر کرد و تاریخ ساز شد. در داخل اسرائیل، بنت به عنوان رهبر یک ائتلاف حاکم از نظر ایدئولوژیک تقسیم شده و در حال مبارزه شناخته می شود، اما در طول سفر خود به بحرین نقش یک سیاستمدار و بین کشورهای عربی از جمله اسرائیل و عربستان سعودی را بازی کرد. مثالی از اتحاد منطقه ای. از تأسیس امارات متحده عربی دفاع کرد.

بنت در جریان سفر خود به بحرین قول داد که اسرائیل هر زمان که به کمک ایران نیاز داشته باشد به بحرین علیه ایران کمک خواهد کرد.

بحرین نقش کلیدی در این اتحاد ایفا می کند، به خصوص که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است. در جریان سفر بنت به بحرین، آنها در نشستی بین مقامات بحرینی و برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده، همکاری های امنیتی را مورد بحث قرار دادند. با این حال، قبلاً ثابت شده است که رقابت بحرین با ایران کار دشواری است، تا حدی به این دلیل که وزن کمتری نسبت به رقیب قدرتمند خود ایران دارد.

دولت بحرین نیز رنج می برد. توقف نفوذ ایران در امور داخلی، سلطنت آل خلیفه را به حکومتی بی رحم تبدیل کرده است و بقای اکثریت شیعه بحرین را دشوار می کند.

سلطنت سنی بحرین معتقد است که ایران می خواهد کشوری با اکثریت شیعه را ضمیمه کند یا حداقل یک حکومت دست نشانده در بحرین ایجاد کند. اظهارات اخیر برخی مقامات ایرانی مبنی بر اینکه بحرین چهاردهمین استان ایران است، نگرانی های دولت را تشدید کرده است.

دولت بحرین تهران را نه تنها به تحریک قیام در سال 2011 متهم می‌کند، بلکه سال‌ها برای حمله به امنیت دولتی در منامه و ارائه آموزش‌های مالی و تسلیحاتی به مخالفان بحرین از طریق شبه‌نظامیان مورد حمایت خود در عراق طراحی کرده است.

طی دهه گذشته، اعدام ها در بحرین 600 درصد افزایش یافته است و اعضای مخالفان سیاسی یا احزاب آنها متفرق یا زندانی شده اند. در حال حاضر حدود 1400 زندانی سیاسی در بحرین هستند. خانواده‌های زندانیان به‌طور خودسرانه از برقراری تماس‌های ویدیویی هفتگی تعلیق شده‌اند و اتهامات مربوط به شکنجه رایج است.

به گفته موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین (BIRD)، یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشر مستقر در لندن، بحرین 13 کودک را در ارتباط با اعتراضات سال گذشته بازداشت و برخی از آنها را تهدید به آزار و شکنجه کرد. اتحاد دولت بحرین با اسرائیل آزادی های مردم را بیشتر محدود می کند. فعالان حقوق بشر بحرین می گویند که دولت با شناسایی منتقدان از طریق نرم افزار جاسوسی اسرائیل پگاسوس، مخالفان را سرکوب می کند.

موسی محمد، عکاس و فعال سیاسی، از مخالفان سرسخت امپراتوری بحرین بوده است. در ماه اوت، فاش شد که آیفون محمد توسط نرم افزار جاسوسی پگاسوس هک شده است. اعضای یک جامعه سیاسی سکولار بحرین موسوم به مرکز حقوق بشر بحرین و همچنین یکی از اعضای حزب سیاسی شیعه الوفاق نیز به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

محمد گفت: «برای من دردناک بود که بدانم دولت بحرین، که از خشونت و آزار و اذیت گریخته بودم، از من جاسوسی می‌کرد. برای دولت بحرین مهم است که با عواقب چنین اقداماتی روبرو شود. کشورهای متجاوز خلیج فارس مانند بحرین تنها در صورتی می توانند متوقف شوند که آنها را مجبور به پاسخگویی کنید.

نگرانی ها در میان مردم بحرین در مورد نقش اسرائیل در سرکوب جنبش دموکراتیک بحرین در حال افزایش است. یک فعال حقوق بشر بحرینی گفت: «وقتی دولت شروع به استفاده از نرم افزارهای جاسوسی علیه مخالفان می کند، متوجه می شویم که این رابطه چقدر برای دموکراسی بحرین مضر است. افشاگری های تکان دهنده اخیر نشان می دهد که بحرین نه تنها از نرم افزارهای جاسوسی اسرائیل برای نظارت بر مخالفان استفاده می کند، بلکه از مقامات این کشور، از جمله اعضای ارشد پارلمان و خانواده سلطنتی، از جمله اعضا، جاسوسی می کند.

فعالان سیاسی و مدنی با اشاره به تعدادی از عوامل داخلی ناآرامی های اجتماعی در بحرین، طرح موضوع تهدید از سوی ایران را صرفاً ترفندی از سوی دولت بحرین برای توجیه ظلم و بی کفایتی خود دانسته اند. او می‌گوید شیعیان بحرین از امتیازاتی که به سنی‌ها در نیروهای مسلح و سایر مناصب ارشد داده می‌شود، «منزجر و خشمگین» هستند.

در جریان اعتراضات سال 2011، اکثر معترضان شیعه خواستار یک سلطنت مشروطه بودند که خانواده سلطنتی را در قدرت نگه می داشت اما به مردم اجازه می داد نمایندگان خود را انتخاب کنند. در عوض، سلطنت آن را توطئه ایران برای تضعیف ساختار سیاسی کشور می دانست و اعتراضات را سرکوب می کرد. هزاران نفر از پرسنل امنیتی هزاران مرد، زن و کودک را متفرق کردند. تعداد زیادی کشته و بسیاری مجروح و اسیر شدند. این روند در 11 سال گذشته بدتر شده است.

در فهرست جهانی آزادی مطبوعات در سال 2021 که توسط گزارشگران بدون مرز تهیه شده است، بحرین در بین 180 کشور در رتبه 168 قرار دارد و شاخص واحد اطلاعات اکونومیست در رتبه 144 از 167 کشور جهان قرار دارد.

در سال 2020، خانه آزادی به بحرین از نظر حقوق سیاسی و آزادی اینترنت رتبه بدی داد. شیخ علی سلمان رهبر الوفاق همچنان در زندان به سر می برد و در حال گذراندن حبس ابد است. برادر وی نیز به دلیل فعالیت های سیاسی محکوم شده است.

دولت بحرین طبق روال معمول با رجوع به بازیگران خارجی، یعنی ایران با سابقه هولناک نقض حقوق بشر و سرکوب داخلی، به دنبال گمراه کردن افکار جهانی است. لازم به ذکر است که بازداشت کودکان 11 ساله و سرکوب مداوم آزادی بیان و همچنین تهدید به برق گرفتگی و تجاوز جنسی هیچ ربطی به ایران ندارد.

این یک انحراف استراتژیک است که بحرین از آن برای منحرف کردن کنترل قانونی و اجتناب از مسئولیت در مورد نقض حقوق شهروندان خود و قوانین بین المللی استفاده می کند. اسرائیل می خواهد دوستان عرب را در منطقه دشمن پیدا کند. با این حال، توزیع بی پروا فناوری در این کشور تنها خشم بیشتر در میان اعراب را برمی انگیزد.

دیدار بنت با سالگرد انقلاب نافرجام بحرین همزمان شد و نارضایتی بیشتری را در سراسر کشور به همراه داشت. اتحاد با اسرائیل می‌تواند به دولت بحرین در مبارزه نظامی با ایران کمک کند، اما تا زمانی که قبیله آل خلیفه خواسته‌های اصلاحات داخلی را نادیده بگیرد و اکثریت مردم بحرین را دشمن بدانند، ناآرامی‌های داخلی ادامه خواهند داشت.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما