برای جلوگیری از آلزایمر در دهه پنجم زندگی خود سالم بمانید!

[ad_1]

در رفتن یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد میانسال مبتلا به بیماری های مختلف بیشتر در معرض خطر از دست دادن حافظه یا آلزایمر هستند.

به گفته فرارو، تحقیقات محققان انگلیسی و فرانسوی نشان می دهد افرادی که بسیاری از بیماری های مزمن دارند 2.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند. اگر افراد به طور همزمان سه بیماری طولانی مدت داشته باشند، پنج برابر بیشتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.

در نتیجه، محققان پیشنهاد می کنند که سعی کنید در دهه پنجم زندگی خود (بین 50 تا 60 سالگی) سالم بمانید و با داشتن یک زندگی سالم، خطر ابتلا به آلزایمر را در اواخر زندگی کاهش دهید. نتایج این پروژه 30 ساله نشان می‌دهد که فشار خون، افسردگی و آرتریت یا آرتریت روماتوئید از شایع‌ترین بیماری‌های افراد در دهه پنجم زندگی هستند و وجود آنها با افزایش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است.

کارشناسان دانشگاه پاریس و امپریال کالج لندن در ابتدا سوابق سلامت 10095 بریتانیایی 35 تا 55 ساله را در آغاز مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

کارشناسان بررسی کرده اند که چگونه بروز بیماری های مختلف بر خطر ابتلا به آلزایمر تأثیر می گذارد. در زمان ثبت نام، هیچ یک از شرکت کنندگان بیماری آلزایمر نداشتند. نتایج نشان داد افرادی که قبل از 65 سالگی چندین بیماری داشتند، تا سن 65 سالگی دو و نیم برابر بیشتر از همتایان سالم خود در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر بودند. کارشناسان تخمین می زنند که هر پنج سال یکبار، افراد بین 55 تا 70 سال 18 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

برای جلوگیری از آلزایمر در دهه پنجم زندگی خود سالم بمانید

محققان تخمین می زنند که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که در سن 55 سالگی دارای سه یا بیشتر از سه بیماری مزمن هستند، نسبت به همتایان سالم خود است. بیماری آلزایمر در اثر تجمع پروتئین هایی در مغز ایجاد می شود که سلول ها را از بین می برند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که درمان بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و دیابت می‌تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند، زیرا شواهد نشان می‌دهد که التهاب مداوم ممکن است آسیب عصبی را تسریع یا تشدید کند، و اینکه داروهای ضد التهابی در کنترل این فرآیند مفید هستند.

بیماری هایی که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند عبارتند از:

بیماری عروق کرونر قلب
سکته
نارسایی قلبی
دیابت
فشار خون بالا
سرطان
بیماری مزمن کلیوی
بیماری مزمن ریه
بیماری کبد
فشار
اختلالات فکری و روانی
بیماری پارکینسون
آرتروز

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما