برترین های المپیک: نروژ با 16 طلا در صدر جدول مدال ها قرار دارد.

[ad_1]

اعتبار …چانگ دبلیو لی / نیویورک تایمز

بیش از یک ماه پیش، زمانی که فهرست‌های المپیک هنوز در حال باز شدن بود، مربی سوئدی ارزیابی شفاهی ساده‌ای از رشته‌ای ارائه کرد که روان و رمز و راز آن بر مدیران هاکی مردان در سراسر جهان تأثیر می‌گذاشت.

یوهان گارپینلف گفت: روسیه و فنلاند قوی هستند.

آنها روز یکشنبه برای مدال طلا بازی کردند، زمانی که فنلاند در آخرین دیدار برنامه ریزی شده بازی های پکن روسیه را 2-1 شکست داد.

فنلاندی ها در حمله به روی یخ در ورزشگاه ملی سرپوشیده تردیدی نداشتند، جایی که در راند اول روس ها را در ضربات دو برابر کردند.

بازی مدال طلای مردان

آخرین

تی.
پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

1

0

0

1

پرچم FIN

فنلاند


0

1

1

2

روس ها همچنان توانستند پیش بیفتند. اما حتی زمانی که سرعت فنلاند در بازی دوم عقب بود، یک گل نتیجه را مساوی کرد و مسابقات وارد آخرین دوره قانونی خود شد و بازی مساوی شد.

گل فنلاند در دوره سوم، با این حال، تعیین کننده بود و فینال را بدون نمایش های ضربتی که فینال ها در پکن متوقف شد، ترک کرد.

اعتبار …چانگ دبلیو لی / نیویورک تایمز

مسابقه یکشنبه تورنمنت المپیک را برای دومین بازی متوالی بازیکنان فعلی NHL ربود و فهرستی از بازیکنان پر از بازیکنان کالج ها، پیست های اروپایی و سایر لیگ های کمتر شناخته شده باقی گذاشت.

در طول مسیر شگفتی هایی وجود داشت. ایالات متحده که جوان ترین تیم خود را از سال 1994 به یک بازی فرستاده است، قبل از شکست مقابل اسلواکی در بازی یک چهارم نهایی که با ضربات تیراندازی به پایان رسید، به مرحله مقدماتی راه یافت و رکورد کاملی را ثبت کرد. اسلواکی زمانی که سوئد را شرمنده کرد، به مدال برنز دست یافت که بهترین عملکرد المپیکی آن در هاکی مردان بود.

تورنمنت پر هیاهوتر از مسابقات زنان بود و کانادا و ایالات متحده طبق معمول و طبق انتظار غالب بودند. این کانادایی روز پنجشنبه با غلبه بر آمریکایی ها به مدال طلا دست یافت. تیم بانوان فنلاند به مدال برنز دست یافت.

اما در مقایسه با مردان، تیم روسیه – که به طور رسمی با کمیته المپیک روسیه به عنوان مجازاتی برای سابقه دوپینگ این کشور رقابت می کرد – اگر نگوییم ناقص، یک مورد علاقه قبل از مسابقات بود.

روس ها در دیدار با سوئیس در پکن تقریباً اولین بازی خود را باختند. او بعداً دانمارک را که اولین بازی المپیک خود را در هاکی مردان انجام می داد، با دو گل شکست داد. تیم چک با نتیجه 6 بر 5 روسیه را شکست داد و مرحله مقدماتی را به پایان رساند.

اعتبار …داگ میلز / نیویورک تایمز
اعتبار …داگ میلز / نیویورک تایمز

آنها همچنان به یک چهارم نهایی رسیدند، جایی که دوباره دانمارک را شکست دادند و سپس از نیمه نهایی مقابل سوئد در جمعه شب جان سالم به در بردند، زمانی که 17 شوت برای تعیین برنده انجام شد.

فنلاندی ها گزینه های آسانی برای دیدار یکشنبه داشتند: آنها در مرحله مقدماتی اسلواکی را شکست دادند، جایی که آنها لتونی و سوئد را نیز شکست دادند، و در مرحله یک چهارم نهایی سوئیس را شکست دادند. آنها در نیمه نهایی بیشتر تیم اسلواکی را شکست دادند اما با مبارزه بسیار کمتری نسبت به همتایان روسی خود پیش رفتند.

اما این روس ها بودند که اولین گل را در روز یکشنبه به ثمر رساندند. میخائیل گریگورینکو، مهاجمی که بخشی از تیم برنده مدال طلای روسیه در سال 2018 بود و قبلا در NHL بازی کرده بود، ضربه ای به سمت تور زد، جایی که در 13 دقیقه اول بازی، فنلاند را شکست داد. K هری ستتری را پشت سر گذاشت. .

فینز در اوایل بازی دوم بازی را به تساوی کشاند، زمانی که یک مدافع فنلاندی، وال پوکا، از لبه زمین بازی درست در مقابل نیمکت خود و چند متری خط آبی شوت کرد. پاک از آرت، روسی و ایوان فدوتوف 25 ساله که در فنلاند به دنیا آمد اما در سنت لوئیس بزرگ شد گذشت. پترزبورگ، روسیه.

فدوتوف دور سوم را با سختی بیشتری آغاز کرد: در تنها 31 ثانیه، هانس بجینرنن اولین ضربه پنالتی را با ضربه مستقیم به تور روسیه مهار کرد.

اعتبار …داگ میلز / نیویورک تایمز

وقتی وارد شد، بدون مقاومت زیاد فدوتوف، هیئت فنلاندی که نزدیک خط مرکزی نشسته بود فوران کرد و پرچم کشور را به اهتزاز درآورد.

روس‌ها یک سری تلاش‌های وحشتناک و ناامیدکننده را همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شروع کردند.

در حالی که کمی بیش از شش دقیقه باقی مانده بود، آنها یک بازی قدرتی را انجام دادند و آنها را – و اهداف خودشان – را در یک شات از فنلاندی ها قرار دادند.

اما بوق گرد دیگر هرگز به صدا درآمد. فنلاند که برای اولین بار هاکی المپیک را در سال 1952 بازی کرد، سرانجام مدال طلای خود را به دست خواهد آورد.

پرچم FIN

فنلاند

2

31

0 برای 3

2

پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

1

17

1 به 1

6

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما