بهترین زمان برای ورزش؛ صبح یا عصر؟!

[ad_1]

تعیین زمان مشخص برای ورزش در طول روز همراه با کار، تعهد خانوادگی، کارهای خانه و ملاقات های دوستانه آسان نیست و گاهی تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

به گزارش یورونیوز، اگرچه ورزش صبح و عصر هم فواید سلامتی و هم مشکلات بالقوه سلامتی دارد، اما مهم نیست که در این مدت چقدر کالری می سوزانید، بلکه در چه زمانی از روز ورزش می کنید. هنگام ورزش و نحوه حفظ آن احساس بهتری خواهید داشت. ورزش کردن در برنامه روزانه

در اینجا چند نکته تخصصی در مورد بهترین زمان برای ورزش در طول روز آورده شده است:

بهترین زمان برای ورزش

بهترین زمان برای ورزش زمانی است که می توانید. واقعیت این است که در زندگی روزمره همه افراد این فرصت را ندارند که 90 دقیقه ورزش خاص را کنار بگذارند و از دستگاه ماساژ برای تهیه اسموتی های گیاهی استفاده کنند. بنابراین هر زمان که بتوانید ورزش کنید؛ حتی اگر فقط 20 دقیقه باشد. با این حال، کارشناسان به شما توصیه می کنند که به این دوره کوتاه 20 دقیقه ای پایبند باشید و آن را برای روزها، هفته ها و ماه ها تکرار کنید.

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند اثرات طولانی مدت کاهش وزن و تناسب اندام دارند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که بدن شما می‌تواند خود را با برنامه‌های ورزشی منظم وفق دهد، بنابراین اگر هر روز صبح ورزش کنید، احتمالاً در ورزش صبحگاهی بسیار بهتر خواهید بود و این به ویژه برای ورزش‌های عصر یا عصر صادق است.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، ورزش صبحگاهی و عصرانه هر دو فواید و در عین حال مشکلات احتمالی سلامتی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

فواید ورزش صبحگاهی

مطالعات نشان داده است افرادی که صبح ها قبل از رفتن به سر کار ورزش می کنند، تعهد بیشتری نسبت به آن دارند، زیرا اگر ورزش عصرگاهی را بعد از کار به تعویق بیندازید، پس از اتمام کار فرصتی برای ورزش هر روز نخواهید داشت. و وارد بازی شوید.

برنامه ورزش صبحگاهی نیز به تدریج برنامه خواب شما را تنظیم می کند. زود بیدار شدن در روزهای اول کار آسانی نیست، اما بدن به تدریج با شرایط جدید سازگار می شود. ورزش صبحگاهی به شما کمک می‌کند صبح‌ها هوشیارتر باشید و شب‌ها بیشتر خسته شوید تا برنامه خوابتان مرتب بماند.

ثانیاً ثابت شده است که ورزش با معده خالی، به طور کلی، از جمله ورزش صبحگاهی، چربی بدن را بیشتر از ورزش بعد از غذا می سوزاند. این به این دلیل است که وقتی با معده خالی ورزش می کنید، بدن شما به چربی ذخیره شده برای انرژی تبدیل می شود، نه فقط چربی خورده شده.

ورزش صبحگاهی همچنین بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد و تأثیر مفیدی بر سطح انرژی، هوشیاری، تمرکز و تصمیم‌گیری دارد و می‌تواند روز کاری شما را پربارتر کند.

ورزش صبحگاهی باعث بهبود خلق و خوی شما در طول روز می شود. همچنین، دستاوردهایی که بعد از ورزش به دست می آورید می تواند خوش بینی شما را نسبت به شروع روز افزایش دهد.

ورزش صبحگاهی نیز معایبی دارد

ورزش صبحگاهی می تواند انرژی کمتری برای انجام کارهای دیگر در طول روز به شما بدهد و باعث شود زودتر احساس گرسنگی کنید. به خصوص اگر عصرها کم می خورید.

ورزش صبحگاهی می تواند در خواب عمیق شما اختلال ایجاد کند. بسته به چرخه خواب شما، ساعت زنگ دار که خیلی زود زنگ می زند ممکن است با خواب عمیق شما تداخل نداشته باشد، اما ممکن است شما را برای مدتی پس از بیدار شدن گیج کند و اگر این اتفاق مکرر رخ دهد، می تواند منجر به خستگی طولانی مدت شود.

در صبح به زمان بیشتری برای گرم کردن و ورزش نیاز دارید. به خصوص در ابتدای روز که دمای بدن شما کمتر از حد معمول است، بنابراین در صبح احساس قدرت نمی کنید.

فواید ورزش بعد از ظهر و عصر

کسانی که می توانند بین 12 تا 4 شب ورزش کنند، از این مزیت نهایت استفاده را می برند. در این دوره بدن انعطاف پذیرتر، تحرک و پرانرژی تر می شود و فرد احساس چابکی بیشتری می کند.

شاید به همین دلیل است که افرادی که ورزش را در ساعات مختلف روز تجربه کرده اند، ظهر و عصر را بهترین زمان برای ورزش می دانند.

تحقیقات نشان می دهد که اکثر افراد در پایان روز از نظر بدنی خوب عمل می کنند. قدرت عضلانی، انعطاف پذیری و سطح استقامت در عصر بهتر از صبح است. همچنین افرادی که در عصر ورزش می کنند تا 20 درصد بیشتر از طرفداران ورزش صبحگاهی دچار خستگی می شوند.

با پیشرفت روز بدن گرمتر می شود، بنابراین افراد می توانند برای ورزش بعد از ظهر و عصر سریعتر گرم شوند.

هورمون ها نیز کمک می کنند. تستوسترون برای عضله سازی در مردان و زنان مهم است و بدن شما در طول تمرینات بعد از ظهر بیشتر از صبح این هورمون را تولید می کند و در نتیجه عضله سازی بیشتری ایجاد می کند.

ورزش همیشه یک راه عالی برای کاهش استرس است و ورزش کردن در اواخر روز به خصوص در شب، استرس را کاهش می دهد و خواب خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

ورزش عصرگاهی نیز می تواند برخی از عادات بد را تغییر دهد. اگر عادت به خوردن میان وعده، نوشیدن، سیگار کشیدن یا تماشای بیش از حد تلویزیون در عصر دارید، این فعالیت ها را با ورزش جایگزین کنید.

مضرات ورزش بعد از ظهر و عصر

تحقیقات نشان داده است که برخلاف تصور رایج، ورزش شبانه هیچ تاثیری بر خواب ندارد و خواب را بهبود می بخشد. با این حال، برخی از افراد اگر خیلی نزدیک به زمان خواب ورزش کنند، ممکن است به خواب بروند. البته این امر به ویژه در مورد ورزش های شدید صادق است، در حالی که انجام یوگا، حرکات کششی و سایر ورزش های ملایم می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

در عصر و در ساعات پایانی روز به احتمال زیاد در انجام ورزش منظم شکست خواهید خورد. زیرا ممکن است بعد از یک روز پرمشغله از بازی خسته شوید و یا به دلیل مسئولیت های زیاد فرصت ورزش پیدا نکنید. به همین دلیل به این دسته از افراد ورزش صبحگاهی توصیه می شود.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما