به‌روزرسانی‌های زنده اوکراین: روسیه تنش‌ها را تشدید می‌کند، اما همچنان پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

[ad_1]

تصویرسربازان اوکراینی خسارات پس از گلوله باران مهدکودکی در استانیتسا لوهانسکا در روز پنجشنبه را بررسی کردند.
اعتبار …لینزی آداریو برای نیویورک تایمز

کیو، اوکراین – تنش‌ها بین روسیه و غرب در روز جمعه زمانی تشدید شد که مسکو برنامه‌هایی را برای آزمایش موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و برگزاری بازی‌های نظامی در آستانه ناتو در بلاروس اعلام کرد، در حالی که ایالات متحده اعلام کرد. نیروهای روسیه بیشتر به اشغال مواضعی که تهدید هستند ادامه می‌دهند. به اوکراین بحرانی که تهدید می کند به بزرگترین درگیری اروپا در دهه های اخیر تبدیل شود.

در حالی که پرزیدنت بایدن برای گفتگو با متحدان ناتو در روز جمعه آماده می شود، مقامات آمریکایی می گویند 190000 سرباز روسی در داخل و اطراف اوکراین مستقر هستند، از جمله جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین. مقامات همچنین هشدارها را تکرار کردند که مسکو به دنبال تحریکات از سوی اوکراین برای توجیه حمله به همسایه کوچک خود خواهد بود.

تهدید چنین “پرچم دروغین” زمانی برافراشته شد که یکی از رهبران جدایی طلبان در یک پیام ویدئویی در روز جمعه بدون مدرک ادعا کرد که حمله نظامی اوکراین به زودی انجام خواهد شد و جمهوری خودخوانده مردم دونتسک خواستار تخلیه ساکنان شد. به روسیه.

وزیر دفاع و وزیر امور خارجه اوکراین بلافاصله ادعاهای تهاجم اوکراین را که برای دامن زدن به تنش ها و توجیه اقدام نظامی روسیه ساخته شده بود، محکوم کردند.

پیام رهبر جدایی‌طلب، گلوله باران در خط مقدم میان اوکراین و شورشیان مورد حمایت روسیه را تشدید کرد و نشانه‌های ناخوشایندی را نشان داد که سال‌ها درگیری می‌تواند جرقه جنگ گسترده‌تری را ایجاد کند.

با این حال، در سراسر بحران، پیام متناقض روسیه ثابت است. پوتین روز جمعه گفت که روسیه برای دیپلماسی بیشتر آماده می شود و آنتونی جی. بلانکن، وزیر امور خارجه بایدن، دعوت را برای دیدار با سرگئی وی. لاوروف، وزیر امور خارجه در هفته آینده پذیرفته است. اعلام این نشست بازارهای متلاطم را آرام کرد و نشان داد که هنوز امیدی برای حل بحران بدون جنگ وجود دارد.

اما آقای پوتین تاکید کرد که روسیه برای تضمین‌های امنیتی «گسترده» در اروپای شرقی که غرب آن را رد کرده است، مانند توقف گسترش ناتو به شرق و خروج نیروهای ائتلاف از منطقه، ادامه خواهد داد.

ما آماده ایم به شرطی وارد مذاکره شویم که همه مسائل با هم بدون تفکیک پیشنهادات مهم روسیه بررسی شود.» پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی با متحد نزدیک خود، رئیس جمهور بلاروس، الکساندر جی. لوکاشنکو، که از مسکو بازدید کرده بود، صحبت می کرد.

دولت بایدن گفته است که معتقد است روسیه آماده است تا چند روز دیگر به اوکراین حمله کند. اگرچه مسکو اصرار دارد که چنین برنامه‌ای ندارد، اما متعهد شده است که اگر ایالات متحده و شرکای ناتو حضور خود را در شرق اروپا لغو نکنند، «به شدت پاسخ خواهد داد».




روسی یا روسی-

ارتش پشتیبانی می شود

ارسال تا 13 فوریه

تقریبا خط

جدایی اوکراین

و با حمایت روسیه

جدایی طلب نیروها

روسیه یا با حمایت روسیه

مواضع نظامی از 13 فوریه

تقریبا خط

جدایی اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروهای تجزیه طلب


به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که روسیه برای نمایش قدرت، تمرینات مهمی را در آخر هفته برگزار خواهد کرد که شامل آزمایش موشک‌های بالستیک و کروز می‌شود.

مانورهای روسیه توانایی های هسته ای استراتژیک این کشور را آزمایش خواهند کرد، از جمله: از پرتابگرهای زمینی، بمب افکن ها و کشتی های جنگی برای حمل سلاح هسته ای استفاده می شود. آنها شامل ناوگان دریای سیاه می شوند که در حال انجام تمرینات در مقیاس بزرگ در منطقه هم مرز با اوکراین هستند. آقای. کرملین می گوید که پوتین ریاست “وضعیت” را بر عهده خواهد داشت.

وزارت دفاع گفت که این رزمایش از قبل برنامه ریزی شده بود و آقای. پسکوف این موضوع را رد کرد که قصد او تشدید تنش ها بوده است. اما آنها به یک مقطع حساس در اوکراین خواهند رسید.

ناآرامی در شرق اوکراین روز جمعه پس از انفجار و تیراندازی در حدود 30 روستا و شهر در امتداد 250 مایلی زمینی که نیروهای اوکراینی و تحت حمایت روسیه را از هم جدا می کند، آغاز شد. اگرچه تبادل آتش گاه به گاه در طول جنگ خندق هشت ساله غیر معمول نیست، خشونت گسترده بود.

همزمان با وقوع رویدادها، مقامات روسیه، ایالات متحده و اوکراین در تلاش هستند تا بیانیه ای تشکیل دهند.

مقامات آمریکایی می گویند که از ترس اینکه روسیه از خشونت در شرق اوکراین به عنوان بهانه ای برای حمله به اوکراین استفاده کند، “نگاه می کنند”. آقای. بلانکن روز پنجشنبه به شورای امنیت سازمان ملل گفت که روسیه قصد دارد «بهانه‌ای برای حمله خود ایجاد کند»، احتمالاً یک «بمب‌گذاری به اصطلاح تروریستی» یا «یک حمله ساختگی و حتی واقعی» با سلاح‌های شیمیایی.

آقای لاوروف روز جمعه نیروهای اوکراینی را مسئول “افزایش شدید گلوله باران در شرق اوکراین” دانست و گفت که یک مأموریت نظارتی به رهبری سازمان امنیت و همکاری در اروپا شواهدی از تجاوز اوکراین را پنهان می کند.

او گفت که دولت کی یف سال هاست که مسئولیت های خود را زیر پا گذاشته است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما