به همین دلیل روزانه یک عدد آووکادو بنوشید

[ad_1]

بدن ما با افزایش سن به طور طبیعی رشد می کند و این فرآیند شامل کاهش تراکم استخوان ها، چانه و طحال و تغییراتی در مغز می شود. رشد به طرق مختلف بر مغز ما تأثیر می گذارد، اما ممکن است یک ماده مغذی وجود داشته باشد که می تواند در این زمینه مفید باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از هلث نیوز، مرکز ملی اطفال ایالات متحده آمریکا با افزایش سن، قسمت های خاصی از مغز ما کوچکتر می شود. این بخش ها مسئول هویت های پیچیده حافظه هستند.

افزایش سن باعث می شود ارتباط بین سلول های عصبی در نواحی خاصی در اطراف مغز کمتر اثرگذار باشد و تأثیر ذهنی بر عملکرد مغز و همچنین افزایش جریان خون به مغز داشته باشد. باید روی آنها تمرکز کرد.

در حالی که می توان فرض کرد که این تصادف برای افراد مسن تر است، نتایج تحقیقات نشان می دهد که روند زوال شناختی ممکن است سریعتر از حد انتظار قبل از شروع 5 سال اول باشد. با این حال، به عنوان رژیم های غذایی مشخص ممکن است به محافظت از زوال شناختی کمک کند.

این تحقیق که در سال نهم انجام شد و در نشریه Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شد، اثرات لوتئین سطح بالا را بر عملکرد شناختی بررسی کرد. این مطالعه که بر اساس «سال‌های بزرگ‌تر بین سنین» و مطالعه 9 ساله انجام شد، نشان داد که افرادی که سطوح بالاتری از لوتئین داشتند، احتمالاً پاسخ‌های عصبی مشابهی داشتند.

لوتئین یک ماده مغذی است که در بافت های مغز و چشم تجمع می یابد و می تواند جذب غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، آووکادو و تخم مرغ شود. بدن نمی تواند آن را به تنهایی بسازد، بنابراین باید از غذاهای غنی از لوتئین برای افزایش سطح لوتئین خود استفاده کنید.

نتایج مطالعه دیگری که در همان سال در ژورنال Nutrients منتشر شد نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک آووکادو باعث افزایش سطح لوتئین در چشم می‌شود و نشانه‌هایی از حیات را در سطح مغز نشان می‌دهد. این مکمل ها با بهبود حافظه، توجه و رفع مشکل مرتبط هستند و گمان می رود که افزودن آووکادو به رژیم غذایی می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما