زن نقشی در رابطه جنسی جنین ندارد!

[ad_1]

این متخصص زنان و زایمان گفت: زنان در جنسیت جنین دارای کروموزوم X نقشی ندارند و تنها کروموزوم Y تعیین کننده جنسیت جنین است.

دکتر. شهلا دانایی گفت: زنان دارای دو کروموزوم X و مردان دارای کروموزوم X و Y هستند. وی گفت: هر تخمک و اسپرم یک کروموزوم دارد و همه تخمک ها کروموزوم X دارند اما اسپرم ها کروموزوم های X یا Y دارند که در هنگام لقاح یک کروموزوم هستند و از مادر به مادر و یک کروموزوم از پدر منتقل می شود.

وی افزود: اگر کروموزوم X مادر در کنار کروموزوم پدر قرار گیرد، جنسیت جنین دختر می شود و اگر در کنار کروموزوم پدر قرار گیرد، جنسیت جنین پسر می شود.

وی افزود: ژنوم مردانه از طریق اسپرم وارد سلول تخمک می شود و هورمون های زنانه تأثیر عمده ای بر تغذیه، تقسیم سلولی و رشد جنین دارند، بنابراین بیماری های مادر و پدر به طور مساوی اما از طریق تغذیه به جنین منتقل می شود.از مادر به جنین. ، اثر چشمگیر است.” مامان بیشتر بهش علاقه داره

دنی همچنین درباره روش هایی که والدین برای تعیین جنسیت استفاده می کنند، بیان کرد: در بارداری IVF، سلولی که از توده سلولی (جنین) تشکیل شده و آماده انتقال به رحم مادر است، جدا می شود و قبل از اینکه به رحم مادر منتقل شود. NGS (در حال حاضر در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی قرار دارد) به رحم اجازه می دهد تا جنسیت خود را شناسایی کرده و سپس با جداسازی سلول هدف و انتقال آن به رحم مادر، سلول مادر را انتخاب کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بهترین سن باروری برای مردان و زنان 25 تا 35 سال و زیر 25 سال به ویژه سنین کمتر از 20 سال نیست.

وی گفت: بیشترین مرگ و میر جنین در حاملگی های زیر 20 سال و بالای 35 سال اتفاق می افتد. بنابراین حتما توصیه می کنیم کسانی که در سنین پایین ازدواج می کنند بارداری خود را به 23 سالگی موکول کنند.

وی گفت: ام آر آی و سونوگرافی برای جنین مضر نیستند. در هر صورت به تمام مادرانی که احتمال باردار شدن دارند توصیه می شود هنگام مراجعه به مرکز رادیولوژی بارداری خود را گزارش کنند.

وی افزود: جنین در سه ماهه اول بارداری بسیار حساس است زیرا اندام های مختلف آن در حال رشد است و بهتر است در معرض مواد شیمیایی، داروها و تشعشعات قرار نگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از بیماری های زمینه ای بر باروری تاثیر می گذارد، گفت: دیابت، آرتروز و بیماری های کلیوی مادر و پدر و همچنین بیماری هایی مانند سرطان بر باروری و کیفیت جنین تاثیر بسزایی دارد.

دانایی در پایان بر اقدامات موثر برای باروری آسان و سالم تاکید می کند: به همه مردان و زنان توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری سبک زندگی خود را بهبود بخشند، از جمله اینکه رژیم غذایی سالم، افزایش تحرک، خواب مناسب، پرهیز از چاقی، پرهیز از استعمال دخانیات و مقابله با الکل و … مواد شیمیایی و صنایع اجتناب از تماس تاثیر زیادی بر کیفیت بارداری دارد. همچنین قبل از اقدام به بارداری تست بارداری ویژه توصیه می شود.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما