تزریق یک میلیارد نفت چینی به ایران

[ad_1]

جواد اوجی وزیر نفت روز شنبه گفت: سرمایه‌گذاران چینی در چارچوب توافقی که بین دو کشور انجام شده، موافقت کرده‌اند بین ۲۵ تا یک میلیارد تومان در میادین نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کنند. اوجی همچنین امیدوار بود که چنین سرمایه گذاری هایی از طریق روسیه انجام شود. در صورت ورود سرمایه گذاری خارجی به صنعت نفت، یکی از مهم ترین موانع توسعه، رفع آن خواهد بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، اما مسئولان می گویند میلیاردها دلار برای توسعه صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری خواهد شد که از جمله آن میلیاردها دلار نفت و گاز و میلیاردها دلار تولید گاز در سال های آینده است. اوجی که در شبکه ای حضور داشت جزئیاتی از ابعاد مختلف فعالیت این وزارتخانه در تامین سوخت زمستانی ساخت پتروشیمی ها، افزایش تعرفه گاز و اجرای تعهدات سالانه وزارت نفت به مدت سه ماه را تشریح کرد. وی همچنین به فروش اخیر نفت اشاره کرد و رشد حجم را «مفید» توصیف کرد. به گفته وزیر نفت، عمده درآمد حاصل از فروش نفت به صورت نقدی و بخش اندکی نیز از طریق تاتارا تسویه می شود.

کاهش فشار روی زمین به دلیل عدم سرمایه گذاری

وزیر نفت با بیان اینکه باید در حوزه نفت و گاز سرمایه گذاری کنیم و از ابتدای اولویت هفدهم اولویت اول ما توسعه میادین نفت و گاز است، تصریح کرد: .

به گزارش شانا، اوجی بر لزوم سرمایه گذاری در صنعت نفت تاکید کرد و با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری در میادین و برنامه ریزی برای افزایش فشار، حفظ تولید و کشف مناطق جدید داریم، افزود: انتظار داریم میلیاردها متر مکعب تولید گاز سرمایه گذاری شود. در پنج سال آینده

وی با اشاره به سرمایه گذاری در میادین مشترک، مستقل و نفتی با هدف حفظ و افزایش تولید، گفت: از محل فروش نفت و گاز به دنبال سرمایه گذاری خارجی، گسترش و کشف میادین جدید نفت و گاز هستیم.

وزیر نفت با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز در حوزه پتروشیمی و سرمایه گذاری خارجی در بخش های خارجی و مالی بوده است، افزود: از ابتدا تا انتها در حال آماده سازی میدان هستیم.

سرمایه گذاری 200 میلیاردی چین در صنعت نفت ایران

اوجی با اشاره به اینکه برای جذب و تشویق سرمایه گذاران، قراردادها را تغییر داده و در آنها تنوع ایجاد کرده ایم، افزود: در پنج سال آینده بالغ بر ۱۵۳ میلیارد از منابع نفت و گاز را برای توسعه این مناطق اختصاص خواهیم داد. سرمایه گذاران چینی بر اساس یک قرارداد سه ساله در بانک ها و بانک هایی که می خواهند در سود این حوزه سهیم باشند سرمایه گذاری می کنند. وی بر ضرورت تمرکز بر نفت و گاز تاکید کرد و گفت: اکنون با آینده اهمیت بیشتری دارد. پیش از این وزیر نفت از نیاز به میلیاردها دلار نفت و گاز برای توسعه این صنعت صحبت کرده بود. محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به لزوم سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در صنعت نفت، گفت: سالانه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم که معادل یک میلیارد متر مکعب و یک میلیارد دلار است. میلیون متر مکعب در سال بسته به کشور.

وی میزان سرمایه گذاری را یک اجبار دانست و گفت: هزینه های داخلی و صادراتی به ما اجازه نمی دهد به خاطر آینده در این مولفه انتخابی زنجیره ارزش سرمایه گذاری کنیم.

خجت مهر با بیان اینکه منابع داخلی برای این میزان سرمایه گذاری در صنعت نفت کافی نیست، تصریح کرد: بابریم و داچار قابل چالش نبود.

رشد؛ نیکوکار؛ صادرات نفت

وزیر نفت همچنین گفت: با افزایش درآمدهای نفتی در قرن هفدهم، راه‌ها و ابزارهای مختلف استفاده از همه ظرفیت‌ها، خام‌فروشی، میادین گازی، صادرات گاز و محصولات پتروشیمی رشد کرده است.

اوجی افزود: ما از هر پتانسیلی در این زمینه استفاده کرده ایم و دیپلماسی انرژی را به طور فعال با همه کشورها و شرکت های بزرگ مرتبط کرده ایم و در نتیجه فروش نفت ما از نظر حجم و وزن در گذشته بهبود یافته است.

اوجی با بیان اینکه تقاضا برای ارزش را در نظر می گیریم، تصریح کرد: افزایش قیمت نفت و ذخایر گاز نیز در این مدت کمک زیادی کرده است و به همین دلیل منابع درآمدی و تقاضا از نظر حجم و صادرات و دریافتی در ارتباط است. به بسته ها افزایش محسوس و چشم نواز است. در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان از دریافت این است، برای اطلاع از تماس یا خدمات فنی و مهندسی یا اطلاع از ارزش؟ وی گفت: عمده درآمد حاصل از فروش نفت وصول مطالبات است که به صورت نقدی و ارزش گذاری قبول می کنیم و بخشی از آن نیز به کالا اختصاص می یابد. وزیر نفت افزود: در ابتدای سال با درآمدهای حاصل از فروش نفت در پروژه‌ها مشارکت داشته‌ایم و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم و رویکردهای مختلفی به تئاتر و تئاتر داشته‌ایم. تجارت نفت و تئاتر اوجی تاکید کرد: در این چند ماه بیشتر فروش و دریافتی ما به صورت ارزشی و نقدی بوده که به وضعیت کشور کمک کرده است.

6 ماه برای امضای قرارداد با روسیه

وزیر نفت به روسیه سفر می کند وی گفت: بله، در گذشته نقشه راه خوبی برای روسیه ترسیم کرده‌ایم و روسیه به‌عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد و انرژی، نقشه راه جامعی برای صنعت نفت و گاز در همه حوزه‌های عالی ترسیم کرده است. سرمایه گذاری نهایی و پایدار.” من از انتقال فناوری صرف نظر کرده ام.

اوجی افزود: ما یک بحث داخلی هم داشتیم و تفاهم بسیار خوبی از طرف روس ها حاصل شد. وی ادامه داد: در توسعه میدان، بر سر توافقات بسیار خوبی به توافق رسیده ایم و با مشارکت روسیه می توان در مورد انتقال فناوری و تحمل و ساخت برخی از بخش های صنعت مدرن نفت بحث کرد.

وزیر نفت افزود: این برنامه را با شرکت های چینی به مدت 5 سال در قالب توافق داریم و روسیه نیز ظرفیت بسیار خوبی در ذخایر نفت و گاز دارد و ما نیز این ظرفیت را داریم و صادرات و انتقال دانش در هر دو مورد توافق خواهد شد. طرفین.”

امضای قرارداد ساخت 2/3 میلیون بشکه پتروشیمی

وزیر نفت با بیان اینکه پتروشیمی ها به فروش می رسد، افزود: اگر امروز بتوانیم تمام نفت خود را تولید کنیم، می توانیم همه محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنیم.

اوجی خاطرنشان کرد: متأسفانه این همزمانی در سال گذشته به ظرفیت نفت و پالایش کشور افزوده نشد. وی افزود: بحث قانون پتروشیمی و استفاده فوری از مواد غذایی در دولت هفدهم در وزارت نفت صورت گرفته و قرارداد با نرخ یک میلیون و هزار بشکه در روز منعقد شده است. ” وزیر نفت گفت: توافقنامه «نفت خام در حوضه» و «توافق استفاده از گاز در جیره غذایی با پیمان کاران بزرگ نهایی شده است». اوجی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه با چالش سرمایه گذاری مواجه هستیم، صندوق توسعه ملی را نیز حذف کرده ایم.

وی افزود: در لایحه ای که به شورا تقدیم کرده ایم، ساختمان سرمایه نفتی با ظرفیت پرداخت 1000 بشکه در روز مورد قبول وزارت نفت قرار گرفته تا مایه قوت سایر سرمایه گذاران باشد.

وزیر نفت در بیانیه ای با بیان اینکه پیش بینی می کنم در یک تا دو سال آینده روزانه حدود 1000 بشکه نفت جابجا شود، افزود: ظرفیت سازی را در چند سال آینده ادامه خواهیم داد.

اوجی گفت: دولت در قالب لایحه ای پتروشیمی با ظرفیت 1000 بشکه را به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مجلس تقدیم می کند.

اجرای درصدی تعهدات وزارت نفت

وزیر نفت در بیانیه ای با بیان اینکه وزارت نفت بیش از یک درصد از تعهدات بودجه خود را اجرا کرده است، افزود: ذخایر گاز، نفت، گاز، بنزین، گوگرد، گاز و گاز در بخش داخلی و صادراتی فروخته شد. وی تاکید کرد: همچنین تعهدات بودجه سال نهم در حوزه نفت و گاز و خالص صادرات گاز را اجرا کرده ایم.

وی با بیان اینکه در فروش محصولات پتروشیمی در دو ماه و نیم گذشته بیش از یک میلیارد دلار معادل نیم میلیارد دلار تزریق شده است، افزود: نقش بسیار خوبی است. وزیر نفت با اشاره به اینکه در زمینه جنگ اقتصادی هیچ فرمانی را اعلام نمی کند، افزود: دریافت مطالبات مورد توافق بر قدرت و توان دوستان در وین افزوده است. اوجی با بیان اینکه فشارهای آمریکا بر ایران شکست خورده است، گفت: ما در حوزه نفت و گاز بسیار خوب عمل می کنیم.

رکوردشکنی مصرف گاز خانگی

اوجی با اشاره به اینکه این اواخر اواخر ماه جاری بود و اوجی در ماه جاری به یک میلیون مترمکعب مصرف گاز خانگی در روز رسیده بود، تصریح کرد:

وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، تولید روزانه گاز شیرین و آلاینده ها باید به یک میلیارد و یک میلیون متر مکعب برسد، اما به دلیل سرمایه گذاری نکردن در چند سال اخیر، صادرات گاز را به صورت روزانه ادامه می دهیم. وزیر نفت گفت: با افزایش سالانه 5 تا 1 درصدی مصرف گاز در بخش های خانگی، صنعتی و برق، پیش بینی کرده ایم که در پیک مصرف امسال روزانه 5 تا 1 میلیون کسری گاز داشته باشیم. متر مکعب.

اوجی با بیان اینکه در ابتدای سال هفدهم میزان ذخیره سازی سوخت نیروگاه ها نسبت به سال قبل کمتر از یک درصد بود، گفت: این میزان ذخیره سازی در نیروگاه ها کمتر از یک درصد بوده است. وی گفت: اولویت ما در حوزه گاز تامین مصرف داخلی است و به همین دلیل برای تامین سوخت مایع به نیروگاه ها رفته ایم.

مصرف گاز با افزایش قیمت گاز

وزیر نفت توضیح داد: از ابتدای سال تا ابتدای امسال افزایش قیمت گاز برای اعضا نداشته ایم. دولت قیمت گاز را افزایش نداد که سه درصد سهامداران و یک درصد مصرف گاز را شامل شود، اما برای سهامداران در بخش خانگی گاز را افزایش دادیم که یک درصد از مصرف گاز را تشکیل می دهد.

اوجی افزود: در محاسبه مصرف گاز 4 مرحله داریم که بعد از گام چهارم بعد از هر مرحله یک درصد قیمت گاز را به مشتریان خود افزایش داده ایم و برای جبران حجم سرمایه گذاری گاز را کاهش داده ایم اما واردات گاز نیز بهبود یافته است. اوجی با اشاره به افزایش قیمت گاز در اروپا گفت: بعد از نشست وزیران اوپک فرصت خوبی داریم، کمک به دنیا برای دیدن درآمد ایران از تامین انرژی و تحمل تحریم ها کمک بزرگی به همین کشورها خواهد بود.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما