دانشمندان پوست الکترونیکی ایجاد کردند

[ad_1]

در رفتن محققان چینی پوستی انعطاف پذیر و بی سیم ساخته اند که امکان تبادل محرک های لمسی بین اپراتورهای انسانی و روبات ها را فراهم می کند. این دستگاه که توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه سیتی هنگ کنگ، دانشگاه صنعتی دالیان، دانشگاه Tsinghua و دانشگاه الکترونیک و فناوری چین ساخته شده است، به اندازه کافی حساس است تا تنش هایی مانند حرکت، پیچش و چرخش را تشخیص دهد. برای ثبت نام.

به گزارش فرارو به نقل از راشا تودی، اکنون فناوری‌هایی وجود دارند که به انسان اجازه می‌دهند ربات را از راه دور کنترل کنند، اما واقعیتی که پوست الکترونیکی را متمایز می‌کند این است که علاوه بر نازک‌تر بودن، کار با آن راحت‌تر است و بازخورد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد.

در مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر شد، محققان چینی با جزئیات بیشتری توضیح دادند که چه ویژگی های فنی این امکان را فراهم کرده است.

وصله ها در مفاصل اپراتور قرار می گیرند و سیگنال های مربوطه مستقیماً از طریق بلوتوث یا اینترنت متناوب از طریق سنسورهایی که با خم شدن وصله پاسخ می دهند به ربات منتقل می شود. سنسورها از مواد پیزوالکتریک ساخته شده اند که مقاومت الکتریکی آنها به دلیل تنش مکانیکی تغییر می کند و در نتیجه به اپراتور اجازه می دهد تا حرکت را ثبت کند.

این سیستم بازخورد دو طرفه را فراهم می کند، زیرا همان سنسورها به قسمت هایی از ربات متصل می شوند. سیگنال‌ها به صورت الکترونیکی به پوست فرستاده می‌شوند و در آنجا ربات‌های کوچک را فعال می‌کنند و در فرکانس‌های مختلف مربوط به فشار اعمال‌شده می‌لرزند. محققان ادعا می کنند که این دستگاه بسیار حساس است و اپراتور می تواند قطعات لاستیکی نرم و سخت قرار داده شده توسط ربات را تشخیص داده و تشخیص دهد.

بر اساس این مقاله، سیگنال های بازخورد با استفاده از بلوتوث در چهار میکروثانیه ارسال می شود که در هنگام استفاده از شبکه اینترنت وای فای چندین برابر می شود. با این حال، صرف نظر از نحوه انتقال داده ها، تاخیر کمتر از 550 میکروثانیه است، که میانگین زمانی است که یک انسان برای پاسخ دادن به هر محرک لمسی طول می کشد.

به دستگاه اجازه می دهد تا بیش از یک ساعت بدون توقف باتری کار کند، در حالی که در حالت آماده به کار می تواند تا دو هفته کار کند.

اگرچه این سیستم هنوز یک نمونه اولیه است، اما می تواند مفید باشد. از این سیستم می توان برای خنثی سازی و حذف بمب ها و پاکسازی زباله های رادیواکتیو استفاده کرد.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما