(تصاویر) کشف یک جمجمه مرموز با ایمپلنت فلزی.

[ad_1]

در رفتن یک جمجمه بلند مخروطی شکل با یک ایمپلنت فلزی احتمالی ممکن است نشان دهنده اولین شواهد جراحی کاشت باستانی در پرو، آمریکای جنوبی باشد، اما از زمان انتشار اولین تصاویر از این جمجمه مرموز، دانشمندان در مورد صحت این ایمپلنت بحث می کنند. تمام شده

به گفته فرارو، این واقعیت که شکل جمجمه اهدایی به موزه استخوان شناسی شهر اوکلاهما، مخروطی است، غیرعادی نیست، زیرا پرو در زمان های قدیم معروف بود که سر کودکان را با روبان فشار می داد تا شکل خاصی به آنها بدهد. با این حال، کاشت های فلزی در این جمجمه بسیار غیرعادی هستند و در صورت صحت، احتمالاً یک یافته منحصر به فرد از دنیای باستان آند خواهند بود.

علاوه بر ایمپلنت، جمجمه دارای سوراخی در زیر فلز است که ممکن است از ترپن ساخته شده باشد. ترپناسیون یک روش جراحی است که در آن سوراخ هایی در مغز برای درمان بیماری های مغزی مانند هیدروسفالی (تجمع آب در مغز) ایجاد می شود. این جراحی ها معمولاً با شکست مواجه می شوند و اکثر افراد اندکی پس از جراحی می میرند. موزه استخوان شناسی شهر اوکلاهاما که چندین عکس از جمجمه را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است، گفت که کارشناسان آن در حال حاضر قادر به تایید کاشت فلزی نیستند. یکی از نمایندگان موزه به LiveScience گفت که هنوز هیچ قدمت کربنی روی جمجمه انجام نشده است و باستان شناسان آن را از نزدیک مطالعه نکرده اند.

(تصاویر) کشف یک جمجمه مرموز با ایمپلنت فلزی.

آیا کاشت فلزی روی جمجمه آند واقعی است؟

وب سایت علمی علم زنده او با تعدادی از محققان غیرموزه صحبت کرد تا نظرات آنها را در مورد منشاء ایمپلنت بیابد. برخی از افراد مشکوک بودند که ایمپلنت تقلبی است، در حالی که برخی دیگر فکر می کردند که یک شی فلزی که در جمجمه قرار داده شده می تواند یک عمل واقعی باشد. به گفته محققان، در هر صورت برای تصمیم گیری نهایی در مورد اصالت ایمپلنت، چندین آزمایش علمی لازم است.

جان ورانو، استاد مردم‌شناسی در دانشگاه تولون در لوئیزیانا، در ایمیلی به LiveScience گفت: «من یک ظن قوی دارم که این موضوع واقعی است. فکر می‌کنم این چیز فلزی بعداً به جمجمه اضافه شد تا مثلاً ارزشمندتر و منحصربه‌فردتر شود.» در واقع، این ایمپلنت فلزی احتمالاً چند دهه پیش قبل از اینکه متعلق به یک موزه یا یک اهداکننده باشد، نصب شده است.»

گزارش شده است که ورانو چندین جمجمه آندی حاوی ایمپلنت های فلزی را بررسی کرده و مقاله ای را در شماره 2010 مجله بین المللی پوکی استخوان منتشر کرده است. در این مقاله، ورانو جمجمه‌هایی را توصیف می‌کند که به نظر می‌رسد حاوی ایمپلنت‌های فلزی هستند، اما نویسنده به این نتیجه می‌رسد که این جمجمه‌ها یا تقلبی بوده‌اند یا اصلاً ایمپلنت‌های جراحی نبوده‌اند. در این مقاله، او توضیح می‌دهد که کاشت‌های فلزی واقعی نیز می‌توانند نوعی تزئین پوست سر باشند که درمان روانگردان و نه جراحی را ارائه می‌دهند.

با این حال، محققان دیگری نیز با وب سایت LiveScience در مورد احتمال قرار دادن یک جسم فلزی در جمجمه صحبت کردند. البته این محققان همچنین خاطرنشان می کنند که هنوز خیلی زود است که به طور قطعی بگوییم این ایمپلنت واقعی است و باید منتظر نتایج آزمایشات بعدی باشیم. دانیل کورین، استاد مردم شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، به LiveScience گفت: “من هرگز چنین چیزی را ندیده بودم.” بر اساس الگوی شکستگی این فرد [که به نظر می‌رسد]پیرمردی وجود دارد که از ناحیه راست سرش آسیب جدی دیده است. این واقعیت که تشعشعات و خطوط شکستگی متمرکز علائم بهبودی را نشان می دهند در تصاویر کاملاً واضح است.

(تصاویر) کشف یک جمجمه مرموز با ایمپلنت فلزی.

کورین افزود که او حداقل چند هفته تا چند ماه پس از عمل زنده ماند. از آنجایی که فناوری متالورژی در آند متفاوت بود، آزمایشات روی فلز جمجمه می تواند به توضیح محل ساخت آن کمک کند. اشعه ایکس جمجمه همچنین می تواند در تعیین اینکه آیا یک قطعه فلز جابجا شده یا شکستگی باز جمجمه را می پوشاند مفید باشد. دانشمندان می گویند در گذشته اکتشافات زیادی وجود داشته است که در آن تکه ای از استخوان یک فرد در سوراخی که بریده شده بود وارد شده است.

همچنین کورن در مقاله ای در سال 2013 در مجله آمریکایی انسان شناسی فیزیکی، موردی را گزارش کرد که در آن مردی که در پرو زندگی می کرد حدود 800 سال پیش کلاه محکمی بر سر جمجمه داشت که کلاهی فلزی روی آن دوخته شده بود. این مرد برای محافظت از ناحیه حکاکی شده کلاهی شبیه کلاه ایمنی به سر داشت.

کنت جانسون، استاد مردم شناسی در SUNY Cortland، گفت پیوند یک شی فلزی به جمجمه اهدایی به موزه شهر اوکلاهاما ممکن است قابل اعتماد باشد، اما تاکید کرد که پاسخ نهایی به این معما نیاز به بررسی دقیق دارد. با این حال، صرف نظر از واقعی بودن یا نبودن ایمپلنت، شخصی که ایمپلنت را روی پوست سر خود کاشته است، مطمئناً از این مصیبت جان سالم به در برده است. جانسون در ایمیلی به LiveScience گفت: مناسب است که این فرد را به عنوان یک بازمانده از یک ضربه شدید به سر توصیف کنیم. ترومای وسیعی در سمت راست جمجمه دیده می شود که بر استخوان های پیشانی، تمپورال و آهیانه راست تأثیر می گذارد. همچنین شواهدی از بهبود وجود دارد که نشان می‌دهد لبه‌های استخوان‌های شکسته زمان لازم برای بازسازی دارند.

مقامات موزه استخوان شناسی شهر اوکلاهاما هنوز زمان دقیق آزمایشات روی جمجمه را اعلام نکرده اند، بنابراین به نظر می رسد که در میان دانشمندان در مورد صحت فلز اعمال شده بر روی جمجمه مرموز اختلاف نظر وجود داشته باشد.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما