واکنش به کتک عشق سارا

[ad_1]

ستار بهشتی (که در آبان ماه 91 پس از انتشار مطلبی در وبلاگش مبنی بر اقدام علیه امنیت ملی احضار شد، اما در بازداشت درگذشت) یک هفته پس از انتشار تصویر چهره مجروح «گوهر عشقی» پخش شد. رسانه و فضای مجازی. وی با انتشار تصاویری از دوربین مداربسته که زمان ضرب و شتم گوهر عشق را ثبت کرده بود به این گزارش پاسخ داد.

به گزارش شرق، گوهر عشقی روز پنجشنبه 18 آذرماه با انتشار ویدئویی گفت در حالی که در حال حرکت به سمت امامزاده امام تکی رباط کریم محل قبر فرزندش است مورد حمله و هل دادن سرنشینان موتورسیکلت قرار گرفته است. . جایی که میلگرد بود. گوهر عشقی همچنین گفت که پس از حمله از هوش رفت و در بیمارستان به هوش آمد.

سه روز بعد، موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی خدمات امنیتی گفت که شناسایی موتورسواران مهاجم امکان پذیر نیست، اما نهادهای امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

صداوسیما در یک گزارش تصویری چهار دقیقه ای روز پنجشنبه در مورد سخنان گوهر عشقی دروغ گفت، تصاویر دوربین های مداربسته نشان می دهد که زن سالخورده ای در حالی که از کنار ساختمانی نیمه ساخته می گذرد روی زمین افتاده و چند نفر به کمک او آمده اند. این گزارش حاکی از آن است که گوهر عشقی سر مزار پسرش نرفته و برای تزریق نوبت دوم واکسن کرونا رفته است. چرا از روز اول چنین فیلمی را نمایش ندادند؟ وی در اینستاگرام به این گزارش واکنش نشان داد. گوهر عشقی همچنین گزارش ها مبنی بر جان باختن خود برای این واکسن را تکذیب کرد و گفت که در تابستان واکسینه شده است.

انتقادهای متعدد دیگری نیز به این گزارش و شیوه روایت صداوسیما وارد شده است. از جمله اینکه چرا همزمان به گوهر عشق نرفت تا روز و ماجرا را جور دیگری توضیح دهد.

مهدی نصیری در پاسخ به یک گزارش تلویزیونی نوشت: صدا و سیما و سایر خبرگزاری ها با بودجه میلیاردی برای پوشش خبری و آگاهی عمومی موظف به بررسی صحت این خبر در روز اول پخش و انتشار شدند نه در فضای مجازی. “

عباس عبدی فعال سیاسی در پاسخ به گزارش رادیو در تلگرام خود نوشت: تصمیم نهایی با مردم است. اما نباید فراموش کرد که حتی اگر این موضوع صحت داشته باشد، مرجع اعلام کننده دو مشکل جدی دارد. اول اینکه اگر گزارش ادعای زن را تایید می کرد، آیا اجازه انتشار گزارش را داشتند؟ دوم اینکه تاریخچه این رسانه بی طرف را تحریف می کند و صحت هر ادعایی را زیر سوال می برد. «آیا رسانه ها گزارشی درباره ماهیت ستار بهشتی و ادعاهای مطرح شده درباره مرگ وی تهیه و منتشر کردند؟»

وی افزود: سوال دیگر این است که آیا روزنامه نگاران مستقل می توانند در همان روز یا فردای آن روز یا حتی الان بروند و آن را پوشش دهند. خیلی ها می پرسند اگر ادعای شما درست است، چرا خبرنگاران مستقل نمی توانند فیلم ضبط شده در این مراسم را پوشش دهند یا تماشا کنند؟ این سوگیری برای رد هر گونه ادعا کافی است.»

عبدی نوشت: «چرا گزارش رادیویی قدرت منحرف کردن حواس را ندارد، اگر هم واقعیت داشته باشد، مشکل از نبود رسانه واقعی و قابل اعتماد است، بقیه چیزها فرعی است و تا زمانی که مشکل وجود دارد، مرز بین حق است. و اشتباه سیال و نامطمئن خواهد ماند.”

با این حال پس از این حادثه شاهد دو داستان کاملا متفاوت هستیم. یکی از مجروح و دیگری از رادیو. در هر دو مورد ابهام وجود دارد که مستلزم مستندسازی و حقیقت یابی بیشتر است.

محمدعلی ابطحی در توییتی نوشت: «در تلویزیون می گویند مادر ستار بهشتی گیج شده و روی زمین افتاده است، او فیلمی از تمام لحظاتش نشان می دهد و می گوید او موتورسوار نیست، نمی دانم گزارش تلویزیونی است یا خیر. درست است یا نه.» اگر گزارش صحت داشته باشد، به او گفتم بدهکار نباش. «عطاالله مهاجرانی هم توییت کرد: به نظر من این رویکرد جدید صدا و سیما بسیار هوشمندانه است. حالا وقت دفاع بی بی سی و دیگران است. ماجراجویی آنها.” رویکرد حرفه ای و موثر است. باید دید صداوسیما در روزهای آینده چگونه از گزارش خود دفاع خواهد کرد.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما