وزرا حتی ایربگ را هم باز نکردند!

[ad_1]

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: سازمان ملی استاندارد آزمایشگاه مناسبی برای تست خودروها ندارد. این سازمان موظف شد آزمایشگاهی برای خودروها راه اندازی کند. اما چند سالی است که سازمان ملی استاندارد این پروژه را تکمیل نکرده است.

به گزارش ایلنا؛ علی جدی به تشریح این حادثه دلخراش پرداخت و ایربگ هیچ یک از 59 خودروی درگیر را باز نکرد. این می تواند بابی باشد تا بالاخره بتوانند راه حلی برای مشکل بیاندیشند.

وی افزود: جریمه ها به تنهایی مشکل تولید خودرو ما را حل نمی کند، اگر بخواهیم مشکل را حل کنیم باید به سمت رقابتی شدن صنعت خودرو و تقویت بخش خصوصی در این زمینه حرکت کنیم که مجموعه این عوامل ممکن است خودروساز را وادار کند. خود را به عنوان یک رقیب احساس کنید و از نظر کمی و کیفی با هم مقایسه کنید در این صورت خودروساز برای بهبود کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش تلاش می کند.

ما همه راه ها را بسته ایم و مقایسه ای وجود ندارد، خودروی خارجی وارد نمی شود، بخش خصوصی تقویت نشده و بازار عملا تنها در اختیار این خودروسازان است، انگیزه ای برای بهبود آنها وجود ندارد، زیرا بازار خودرو دارد. قرعه کشی شروع شده انگیزه ای برای بهبود آنها وجود ندارد و برای حل مشکل باید به سمت رقابتی شدن تولید خودرو برویم و علاوه بر واردات باید بخش خصوصی را هم تقویت کنیم ما می گوییم صنعت مشکل دارد ما آن را حل نمی کند و برای مردم فرقی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین نکته در این زمینه حقوق مصرف کننده بود، سازمان دفاع باید در این زمینه دخالت کند، ایربگ روی خودرو گذاشته و از مردم پول می گیرند و اگر جواب نداد سازمان دفاع باید پیگیری کند. در مورد این موضوع

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت: متاسفانه حتی سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است. همچنین در برنامه ششم توضیح داده ایم که خودروها باید چه کنترل هایی داشته باشند تا به حد مطلوب برسند و سازمان ملی استاندارد نیز در این زمینه ضعیف است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد آزمایشگاه مناسبی برای تست خودرو ندارد، این سازمان موظف شد آزمایشگاه تست خودرو را راه اندازی کند، حتی در معابر عمومی زمین برای آزمایش اختصاص داده شد، تخریب خودروها و تصادفات. اما سازمان ملی استاندارد سال هاست که این پروژه را تکمیل نکرده و هنوز آزمایشگاه مناسبی ندارد. ما از سازمان حمایت خواستیم و می خواهیم در جلساتی که سازمان ملی استاندارد برگزار می کند، موضوع مطرح شود.

ج.د (U) با اشاره به استیضاح وزیر صامت گفت: موضوع کلیدی در استیضاح وزیر صامت که کلید است، بحث خودرو است. هنوز اطلاعیه ای از هیئت مدیره دریافت نشده است اما جدا از بحث واردات خودرو، قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی است. بحث بازرسی روشن است و امضا شده است، اما ریاست مجلس بر این عقیده است که برای ارتباط با بازرسی زود است، بنابراین فکر نمی کنم برای بازرسی مطرح شود. استیضاح سایر وزرا امضا شده اما هنوز هیئت رئیسه اطلاعیه دریافت نکرده و در حال ابلاغ هستند.

وی همچنین تصریح کرد: بازرسی وزیر صمت توسط حدود 19 نفر امضا شده است، 2 یا 3 نفر از کمیسیون صنعت بازرسی را امضا کرده اند، تقاطع با حداقل 10 امضا انجام می شود. با این حال، مشکل خودرو باید برطرف شود. حدود 30 تا 40 درصد از سوالاتی که نمایندگان از وزیر صامت پرسیده و به کمیسیون صنعت ارجاع داده شده اند، مربوط به حوزه خودرو است. وزرا نیز این طرح را ارائه کردند و گفتند زمان بر است. مجلس بی تفاوت نیست و دنبال می کند.

ج.د افزود: صنعت خودرو باید به سمتی برود که خصوصی شود و دولت عقب نشینی کند و رقابت بین المللی در بازار ایجاد کند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما