نحوه استفاده از خط فرمان ویندوز برای رمزگذاری فایل ها – Zomit

[ad_1]

در عصر دیجیتال، محافظت از داده های خود در برابر سوء استفاده غیرمجاز بسیار مهم است. یکی از راه‌های ایمن نگه داشتن اطلاعات رایانه شخصی، رمزگذاری فایل‌های مهم است. کاربران ویندوز می توانند از ابزارهای خط فرمان برای ایمن سازی فایل های خود و محافظت از آنها در برابر دسترسی های غیرمجاز استفاده کنند. در این مقاله نحوه استفاده از خط فرمان ویندوز برای رمزگذاری فایل ها را به شما نشان خواهیم داد.

رمزگذاری چیست؟

به طور خلاصه، رمزگذاری از داده‌ها محافظت می‌کند تا افراد غیرمجاز از آن‌ها استفاده نکنند. داده ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که آنها را به متن رمزگذاری شده تبدیل می کند، رمزگذاری و رمزگذاری می شوند.

رمزگذاری تضمین می کند که افراد غیرمجاز نمی توانند به داده هایی که برای آنها در نظر گرفته نشده است دسترسی پیدا کنند. بنابراین، رمزگذاری یک گزینه مهم برای محافظت از ارتباطات ایمن و جلوگیری از نقض اطلاعات است. رمزگشایی فرآیند معکوس رمزنگاری است که متن رمزگذاری شده مبهم را به متن قابل خواندن توسط انسان تبدیل می کند.

دو نوع اصلی رمزگذاری وجود دارد: رمزگذاری متقارن. 2. رمزگذاری نامتقارن رمزگذاری نامتقارن برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها از کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی. اما رمزگذاری متقارن تنها از یک کلید استفاده می کند.

داده های رمزگذاری شده حتی اگر به طور آشکار در دسترس باشند، ایمن خواهند ماند. با این حال، اگر شخص مخرب کلید رمزگشایی را در دست داشته باشد و موفق به رمزگشایی اطلاعات شما شود، اطلاعات شما به خطر می افتد.

نحوه رمزگذاری فایل ها با استفاده از خط فرمان

در ویندوز می توانید فایل ها را با استفاده از خط فرمان و دستورات رمزگذاری رمزگذاری کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

نحوه رمزگذاری فایل ها با استفاده از خط فرمان

  • خط فرمان را در نوار جستجوی منوی Start پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید تا اجرا شود.
  • اکنون باید دایرکتوری موجود در پوشه حاوی فایل های خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید فایل ها را در یک پوشه آزمایشی روی دسکتاپ خود رمزگذاری کنید، باید از دستور Desktop Test cd استفاده کنید.
  • سپس رمز / e تایپ کنید. فایل های شما را رمزگذاری می کند. ویندوز باید یک پیام تأیید به شما نشان دهد که کار با موفقیت انجام شده است.

نحوه رمزگذاری فایل ها با استفاده از خط فرمان

نکته مهم: اگر از Windows 10 Home License استفاده می‌کنید، نمی‌توانید فایل‌ها را با استفاده از خط فرمان رمزگذاری کنید. ابزارهای رمزگذاری فقط در مجوزهای Windows 10 Pro و Enterprise پشتیبانی می شوند.

نحوه رمزگشایی فایل ها با استفاده از خط فرمان

نحوه رمزگذاری فایل ها با استفاده از خط فرمان

مراحل رمزگشایی فایل های رمزگذاری شده تقریباً یکسان است:

  • خط فرمان را از منوی استارت اجرا کنید.
  • دایرکتوری را به پوشه مورد نیاز تغییر دهید.
  • فایل ها با استفاده از دستورات رمز / د رمزگشایی
  • اکنون خط فرمان فایل های شما را رمزگشایی می کند و یک پیام تایید نمایش می دهد.

اگر از به خطر افتادن اطلاعات خود می ترسید، ایده خوبی است که فایل ها را رمزگذاری کنید. در حالی که رمزگذاری فایل ها در خط فرمان ایده آل نیست، یک گزینه در دسترس و آسان است که همیشه می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، لطفا آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما