(تصویر) آمیکرون در چند کشور اروپایی دیده شد؟

[ad_1]

سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام amicron که در آفریقای جنوبی یافت می شود، در حال گسترش در سراسر جهان و اروپا است.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اروپا، آمیکرون از نوامبر در مجموع در 5789 نفر در اروپا یافت شده است.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری (ECDC) تخمین می زند که تا 14 دسامبر، 4713 مورد از کل موارد آمیکرون در اروپا از بریتانیا بوده است. در مجموع 1076 مورد در 22 کشور دیگر تایید شده است. یک فرد مبتلا نیز در بریتانیا جان باخته است.

در آلمان، دو مورد اول در ایالت باواریا در جنوب آلمان شناسایی شد. تا 23 آذر 101 مورد در کشور گزارش شده است. آلمان در مسیر اجباری کردن واکسیناسیون علیه ویروس با محدودیت‌های جدید است.

در فرانسه 130 مورد شناسایی شده است. به گفته اولیویه واران، وزیر بهداشت فرانسه، 21 مورد از موارد تایید شده در میان عودت کنندگان از آفریقای جنوبی و 4 مورد ناشی از عفونت محلی بودند. اولین مورد شناخته شده از اتحاد مجدد یک جزیره فرانسوی در اقیانوس هند در مردی مشاهده شد که پس از سفر به موزامبیک از موریس بازمی گشت.

با وجود محدودیت های مرزی پس از کشف سویه آمیکرون، مقامات بهداشت ایسلند می گویند تعداد مبتلایان به آمیکرون به 20 نفر افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی ایتالیا اولین مورد آمیکرون را در مردی که از موزامبیک به ناپل بازگشته بود در 27 نوامبر تایید کردند. حال بیمار و خانواده اش در سلامت کامل به سر می برند. تاکنون 23 مورد آمیکرون در ایتالیا تایید شده است.

در نتیجه آزمایش های انجام شده در فرودگاه اسخیپول آمستردام، از هر 600 مسافری که اخیراً از آفریقای جنوبی وارد هلند شده اند، 61 نفر مبتلا به کووید-19 هستند. تا 14 دسامبر، تعداد کل موارد تایید شده 62 مورد است.

بیشترین میزان بروز emicron در نروژ گزارش شده است. حداقل 19 نفر پس از یک جشن کریسمس اداری در اسلو آلوده شده اند. تا امروز 1176 مورد ابتلا به ایمیکرون در کشور تایید شده است.

آمیکرون با حضور یکی از بازیکنان باشگاه پرتغالی در آفریقای جنوبی در بین 13 بازیکن این تیم شناخته شد. تاکنون 49 پرتغالی به آمیکرون مبتلا شده اند. مقامات بهداشت دانمارک تعداد افراد مبتلا به آمیکرون را 268 نفر اعلام کردند.

به گفته موسسه سلامت و رفاه فنلاند (THL)، نوع آمیکرون شناسایی شده در این کشور در 13 دسامبر تاکنون 20 نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

مقامات بهداشت کرواسی می گویند اولین نوع آمیکرون در 6 دسامبر در این کشور مشاهده شد. در کرواسی، تا 13 دسامبر، 3 مورد آمیکرون گزارش شده است.

در 27 نوامبر، بیمارستانی در منطقه لیبرک کوبا اعلام کرد که نوع آمیکرون در یک بیمار مبتلا به کووید-19 پیدا شده است. مشخص شد که زن واکسینه شده که علائم خفیفی داشت، پس از سفر به آفریقا، ویروس را به کشورش بازگرداند. از 13 دسامبر، تعداد emikron ها در جمهوری چک به 9 افزایش یافته است.

در استونی، 317 نفر در یک روز به کووید-19 مبتلا شدند. بیشترین میزان ابتلا به این بیماری در 3 نوامبر بود که 2300 مورد جدید گزارش شد. تا 13 دسامبر، آمیکرون 26 شهروند استونیایی را دیده بود که بیشتر آنها به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند.

در یونان 5 نفر مبتلا به آمیکرون تشخیص داده شدند. در مجارستان، جایی که ویروس تا 13 دسامبر شناسایی نشد، اما یک روز بعد اعلام شد که دو نفر به Amicron مبتلا شده اند.

تاکنون پنج نفر در لتونی به این ویروس مبتلا شده اند. در رومانی، دو مورد از مسافران بازگشت از آفریقای جنوبی در 30 نوامبر شناسایی شد.

روسیه هفته گذشته دو مورد Emicron را تایید کرد. تا 13 دسامبر تعداد مبتلایان در این کشور به 16 نفر رسیده است.

در اسلواکی تا کنون 3 نفر به آمیکرون مبتلا شده اند. 18 نفر در ایرلند، 2 نفر در رومانی، 51 نفر در سوئد و 32 نفر در سوئیس مبتلا شده اند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما