(تصویر) “خون آشام” 330 میلیون ساله کشف شد!

[ad_1]

در رفتن باستان شناسان اخیراً فسیلی غیرمعمول در مونتانای ایالات متحده کشف کرده اند که می تواند اولین اجداد شناخته شده خون آشام و ماهی مرکب اختاپوس را به ما بدهد. فسیل های این سفالوپود 330 میلیون ساله که مربوط به اصطلاح خون آشام یا اختاپوس است، این گروه سابقه ای در حدود 82 میلیون سال پیش دارد.

به گزارش فرارو، این کشف جدید باور باستان شناسان سابق را به چالش می کشد که اختاپوس ها از اجدادی که در دوره تریاس می زیسته، تکامل یافته اند. جالب اینجاست که این خون آشام باستانی نه 8 بلکه 10 بال دارد که نشان می دهد در آن زمان این حیوانات از دو چادر خود به عنوان سلاح استفاده می کردند.

کریستوفر والن، زیست شناس در موزه تاریخ طبیعی آمریکا (AMNH) و دانشگاه ییل گفت: این اولین و تنها خون آشام شناخته شده با 10 بال فعال است. یک هیولای تازه کشف شده به افتخار جوزف بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که در زمان کشف برنامه هایی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مطالعات مشابه آغاز کرد. سیلیپسیموپودی بیدنی نام برده شده است. با این حال، دانشمندان ترجیح می دهند این موجود باستانی را “خون آشام قدیمی با بازوهای فراوان” بنامند.

(تصویر) 330 میلیون سال قدمت

درک ما از تکامل پاهای خون آشام هنوز بسیار مبهم است. خون آشام ها و ماهی مرکب – معروف به خون قرمز و رشته های کلاه مانندشان – موجوداتی نرم و بدون استخوان هستند که فقط یک پوسته داخلی دارند. بنابراین، چنین بافت هایی اغلب به اندازه دندان ها و استخوان ها برای قرن ها امن نیستند. با این حال، در برخی از ساختارهای فسیلی غیرمعمول، معروف به Lagerstättes، بافت نرم گهگاه حفظ می شود.

اینجا جایی است که ویلان و همکارش نیل لندمن، زیست شناس در موزه AMNH، غلاف اسلیپسیمو را در فسیل مونتسرات در لاگرستات کشف کردند. این تصویر کوچک از بدن نرمی که میلیون‌ها سال باقی مانده است، نشان می‌دهد که تاریخ تکامل حیوانات مدرن تاریخ پیچیده و جذابی بوده است. ویلان می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که خون‌آشام‌های قبلی، حداقل از نظر ظاهری، شبیه ماهی مرکب امروزی بودند.» “Syllipsimopodi bideni همچنین استدلال های غالب در مورد منشاء خون آشام های فسیلی را به چالش می کشد و مدل جدیدی برای تکامل بی مهرگان با پوسته داخلی ارائه می دهد.”

در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد زنجیره خون آشام ممکن است قدیمی تر از اولین نمونه شناخته شده این موجود باشد که قدمت آن به حدود 240 میلیون سال پیش می رسد. اما اکنون ساعت مولکولی خانواده – سرعت تغییر مولکول‌های زیستی در DNA، که می‌توان از آن برای تعیین تاریخ تکامل یک موجود زنده استفاده کرد – نشان می‌دهد که این خون‌آشام 350 تا 330 میلیون سال پیش پدید آمده است. قبلاً اتفاق افتاده بود. کشف والن و لندمن این تخمین ها را تایید می کند و می افزاید که اولین خون خون آشام متفاوت شناخته شده از اجداد مشترک گروه 10 بازوی Slipsympod است.

این 10 بازو با مکنده هایشان نشان می دهد که این جد مشترک ماهی مرکب قطعا با 10 بازو ساخته شده است. والن می‌گوید: «تعداد سلاح‌ها یکی از ویژگی‌هایی است که 10 جوخه (دکابراکیا) را از اختاپوس و 8 Vampyropoda (Vampyropoda) متمایز می‌کند. مدت‌هاست می‌دانستیم که اختاپوس دو رشته گروه خون‌آشام را برداشت و هشت بازو به دست آورد، اما این تسمه‌ها به همان شکل باقی می‌مانند. با این حال، تمام خون‌آشام‌های فسیلی کشف‌شده تاکنون تنها هشت بازو دارند، بنابراین این فسیل احتمالاً اولین تأیید این ایده است که تمام اجداد آنها 10 بازو داشته‌اند.

بر اساس این داده‌های فسیلی شگفت‌انگیز، محققان توانستند تعیین کنند که هر دو بازوی Slipsympod نسبت به سایرین بلندتر هستند. آنها ممکن است برای گرفتن طعمه استفاده شوند، در حالی که کوچکترها ممکن است برای گرفتن و در نهایت کشتن استفاده شوند. مانند ماهی مرکب امروزی، بدن این حیوان به شکل اژدر بود و بال های آن به قدری بزرگ بود که می توانستند در آب شناور شوند و به تثبیت کمک کنند. در یک شباهت فیزیکی دیگر به یک ماهی مرکب (همچنین یک ماهی مرکب خون آشام)، فسیل slipsimopod شواهدی از ساختار یک پوسته داخلی به نام گلایول را نشان داد. اختاپوس ها این ساختار را ندارند و فقط از سازه های میله ای شکلی به نام رکاب استفاده می کنند.

این ویژگی‌ها به محققان کمک کرده است تا مکان سیلیپس‌پایان را در اکوسیستم‌ها تعیین کنند. لندمن می‌گوید: «سلیپسیموپودی‌ها فضایی را پر می‌کردند که بیشتر شبیه یک ماهی مرکب بود. شکارچی آب متوسط. غیرقابل درک است که این موجود باستانی از بازوهای مکنده خود برای استخراج آمونوئیدهای ریز از پوسته خود استفاده کرده است، یا اینکه برای شکار بازوپایان، دوکفه ای ها یا سایر صدف ها به ساحل رفته است. نتایج این تحقیق در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما