(تصویر) پازل کلیدی «متنفر» چارلز داروین را کشف کنید!

[ad_1]

در رفتن مدت ها پیش، دانشمندان کشف کردند که قدیمی ترین گل جوان فسیلی در یک فسیل شده است. اما جالب ترین جنبه این کشف این است که به عقیده بسیاری از محققان می توان از این کشف برای حل معمای معروف استفاده کرد.نفرت انگیزچارلز داروین باش

طبق گزارشات فرارو، “راز نفرت انگیز” چارلز داروین تقریباً در تمام جنبه های پیدایش و تکامل گیاهان گلدار اولیه یافت می شود. با این حال، تجزیه و تحلیل دقیق راز وحشتناک داروین هرگز انجام نشده است. برخلاف تصور بسیاری از مردم، راز داروین هرگز به گیاهان تکاملی مربوط نمی شد. این سوال همیشه مطرح بوده است، اگر اولین فسیل‌ها واقعاً مربوط به 1 میلیون سال پیش هستند، پس چگونه آنژیوسپرم‌ها تنها 2 تا 3 میلیون سال بعد شروع به تسلط بر اکوسیستم کرده‌اند؟ چگونه آنها با چنین سرعتی چنین تنوع زیادی را ایجاد کردند؟ این یک راز بود که داروین تا این حد آزرده خاطر شده بود، اما هرگز به پاسخ هایی که می خواست نرسید.

اما اکنون به نظر می رسد که اکتشافات قدیمی همچنان در این پازل انجام می شود. در سال نهم، دانشمندان چینی “گل کامل” را کشف کردند و اعلام کردند که به دوره ژوراسیک، بیش از یک میلیون سال پیش، سفر کرده است. این گیاه فسیل شده یوانتوس این نه تنها دارایی گلبرگ بود، بلکه متعلق به کسبرگ (نوه های یک جوان) و همچنین دارایی خال های مادرزادی نر و ماده، از جمله تخمدان گل های امروزی بود.

در سال دوم گل دیگری نامگذاری شد نانجینگانتوس در چین یافت شد که حدود 5 میلیون سال دوام آورد. مانند یک گیاه گلدار امروزی، دانه های این گل کاملاً در یک تخمدان محصور شده بود. با این حال، همه گیاه شناسان متقاعد نشده اند که این آنژیوسپرم ها واقعی هستند. برخی استدلال می‌کنند که این گیاهان خیلی ابتدایی هستند که نمی‌توانند گل را شکار کنند، در حالی که برخی دیگر استدلال می‌کنند که ساختار آن‌ها شبیه به ژیمنوسپرم است، یک گیاه علفی باستانی با غلاف‌های از دست رفته و گل‌های از دست رفته، مانند درخت مخروطی شکل.

گل جوان یک گل فسیل شده جدید است که در چین نیز یافت شده است Florigerminis jurassica نامگذاری شده، می‌تواند نشانه‌ای از یک مرحله انتقالی باشد که محققان می‌توانستند روی توپ باشند. این گل در فسیلی با بیش از 3 میلیون سال قدمت پیدا شده است و هنوز در شرایط عالی است. ساقه این گیاه نه تنها به یک گل جوان می چسبد، بلکه به میوه و شاخه ای از درخت انگور که سه ساقه آن بسیار کمیاب است، می چسبد. در زیر فلاش نشان دهنده جوانه گل است، در حالی که سمت راست بالای بدن میوه را نشان می دهد و سمت راست پایین جوانه جوان را نشان می دهد.

کشف پازل های کلیدی؛ نفرت انگیز؛ چارلز داروین!

از آنجایی که گل ها ساختار ظریفی دارند، یافتن آنها در فسیل ها قبل از لاشه بسیار دشوار است. جستجوهای قبلی برای کشف منشاء گیاهان گلدار به عنوان “رکوردهای شکست ناپذیر” توصیف شده است. F. Jurassica یک کشف منحصر به فرد است، زیرا نانجینگانتوس نه تنها با یک گل به پایان می رسد، بلکه میوه ای نیز دارد. میوه F. jurassica حتی بیشتر از این ایده حمایت می کند که در واقع یک آنژیوسپرم اولیه است و نه یک ژیمنوسپرم. بدون شک، برخی از کارشناسان با یافته‌های جدید مخالف بودند، اما نویسندگان فکر می‌کنند که یافته‌های این مطالعه باید مطمئناً «تکامل آنژیوسپرم‌ها» را تأیید کند. اکنون مشخص شده است که آنژیوسپرم ها نه تنها 3 میلیون سال پیش در این سیاره وجود داشته اند، بلکه بسیار زودتر از آن نیز وجود داشته اند و در حال تکمیل مسیر تکاملی خود هستند. این بدان معنی است که تکامل این گیاهان، تا آنجا که می توان تصور کرد، به این سرعت اتفاق نیفتاده است. این مطالعه در نشریه انجمن زمین شناسی منتشر شده است.

آنژیوسپرم ها گیاهانی هستند که دارای ساقه، ریشه و برگ هستند. بر خلاف ژیمنوسپرم ها، مانند مخروط ها و سیکادا، دانه های آنژیوسپرم در گل یافت می شوند. دانه‌های آنژیوسپرم بارور می‌شوند و با دانه‌هایی در تخمدان که معمولاً در گل هستند جایگزین می‌شوند.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما