تغییر در رژیم غذایی چقدر عمر شما را افزایش می دهد؟

[ad_1]

در رفتن مطالعه امید به زندگی سال به سال جنبه‌های زیادی را در بر می‌گیرد و امروزه تیمی از دانشمندان با پیوند دادن موضوع امید به زندگی به رژیم غذایی معمول بزرگسالان امروزی، سعی کردند مدلی برای محاسبه این اثر طراحی کنند. دانشمندان دریافته اند که تغییر از یک رژیم غذایی معمولی به یک رژیم غذایی سالم می تواند امید به زندگی را در بزرگسالان حداقل تا 10 سال افزایش دهد.

به گزارش فرارو، زندگی شهری امروزی اکثر بزرگسالان در سراسر جهان را مجبور کرده است که رژیمی را اتخاذ کنند که با وجود تفاوت ها، معمولاً سرشار از چربی اشباع شده، غلات تصفیه شده و گوشت قرمز است. به دلیل کمبود زمان برای پخت و پز، روی آوردن به غذاهای آماده و فرآوری شده دلیل بزرگی برای بزرگسالان امروزی، به ویژه در مناطق شهری، برای داشتن یک رژیم غذایی یکسان است. توجه به این نکته ضروری است که افرادی که در خانه آشپزی می کنند نیز به شدت به همان چربی های اشباع شده و غلات تصفیه شده متکی هستند. در نتیجه این افراد دچار عوارض طولانی مدت می شوند که سلامت آنها را به خطر می اندازد.

در سطح جهان، عوامل خطر مواد غذایی سالانه باعث 11 میلیون مرگ و 255 میلیون ناتوانی می شوند. برای این منظور، محققان از متاآنالیزهای موجود و داده های حاصل از مطالعه بار جهانی بیماری برای ایجاد مدلی استفاده کردند که بتواند به سرعت اثرات طیف وسیعی از تغییرات رژیم غذایی را بر امید به زندگی (LE) ارزیابی کند. این مدل اکنون به عنوان یک ابزار آنلاین به نام ماشین حساب نیز کار می کند. غذا 4 زندگی سالم در دسترس عموم است. نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «درک پتانسیل سلامتی گروه‌های غذایی مختلف، افراد را قادر می‌سازد تا به مزایای سلامتی قابل دستیابی و ارزشمندی دست یابند.» این می‌تواند ابزار مفیدی برای درک تأثیرات غذا باشد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه برگن می گوید که تغییرات در یک رژیم غذایی سالم در واقع برای افراد در هر سنی مفید است، اما هر چه زودتر این رژیم غذایی از گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده حذف شود، برای سلامت طولانی مدت بهتر است. اثرات قانع کننده است. لارس فیدنز، محقق ارشد این تیم، می‌گوید: «تحقیقات تا به امروز فواید سلامتی مرتبط با گروه‌های غذایی جداگانه یا الگوهای غذایی خاص را نشان داده‌اند و اطلاعات محدودی در مورد تأثیر سایر تغییرات رژیم غذایی بر سلامتی ارائه کرده‌اند. اما اکنون روشی که ما ابداع کرده‌ایم این شکاف را پر می‌کند.»

نتایج این مطالعه نشان می دهد که اگر بزرگسالان جوان به جای رژیم سنتی خود شروع به خوردن گزینه های غذایی سالم تری کنند، امید به زندگی آنها بیش از یک دهه افزایش می یابد. به طور خاص، از سن 20 سالگی، زنان جوان با اجتناب از رژیم غذایی معمول، که به خاطر سطوح بالای گوشت قرمز، چربی اشباع شده و غلات تصفیه شده معروف است، توانسته اند امید به زندگی خود را 10.7 سال افزایش دهند. از سوی دیگر، جوانان با تغییر این رژیم، امید به زندگی خود را 13 سال افزایش دادند.

تغییر در رژیم غذایی چقدر عمر شما را افزایش می دهد؟

این تیم دریافتند که خوردن لوبیا (مانند لوبیا و نخود فرنگی) عمر بزرگسالی جوانان را بیش از دو سال افزایش می دهد، در حالی که غلات کامل و آجیل به همان میزان امید به زندگی را افزایش می دهند. مصرف کمتر گوشت قرمز نیز به این تغییر سالم کمک کرد و میانگین امید به زندگی زنان را 1.6 سال و مردان را 1.9 سال افزایش داد. زمانی که بزرگسالان گوشت فرآوری شده را در سنین پایین ترک کردند، نتایج دقیقاً مشابه بود. برای سالمندان، این مطالعه نشان می دهد که ایجاد تغییرات مثبت هرگز زمان زیادی نمی برد. برای افراد بالای 60 سال، حرکت از یک رژیم غذایی سنتی به یک رژیم غذایی سالم تر و سالم تر، امید به زندگی زنان را 8 سال و مردان را 8.8 سال افزایش می دهد. در 80 سالگی، هم مردان و هم زنان به طور متوسط ​​3.4 سال مسن تر بودند.

منبع: Science Daily

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما