جامعه دوقطبی شده است. اقلیتی ثروتمندتر از اکثریت نیازمند

[ad_1]

در رفتن طبق اعلام دولت کارمندان دولت و بازنشستگان امسال یک میلیون و 600 هزار تومان حقوق دریافت می کنند اما به ازای هر فرزند متاهل 150 هزار تومان میلیون تومان اضافه می شود.

به گزارش فرارو، مرتضی افغانی رئیس اداره امور اقتصادی با اشاره به شکاف گسترده حداقل و حداکثر دستمزد در ایران گفت: در رفتن وی گفت: متأسفانه سال هاست که این مشکل وجود دارد، اما مدتی است که رسانه ای شده است، اما با وجود هجوم رسانه ها و افکار عمومی، شاهد پرداخت های نجومی هستیم و مردم از گرفتن چنین چیزی ابایی ندارند. حقوق را حق خود می دانند.

وی افزود: متأسفانه ساختار اقتصادی ایران در این زمینه بسیار تبعیض آمیز است و افراد بر اساس صلاحیت و عملکردشان حقوق دریافت نمی کنند، مثلاً یک متخصص در لایه های میانی شرکت های دولتی یا خصوصی کار می کند. او به اندازه خودش دستمزد حرفه ای نمی گیرد اما در همان مجموعه مدیرانی که بالاتر از متخصص هستند حقوق های نجومی را با توجه به رانت و ارتباطی که دارد دریافت می کند.حق ندارد.

جامعه دوقطبی شده است.  اقلیتی ثروتمندتر از اکثریت نیازمندهیچ تطابقی بین درآمد و هزینه مردم وجود ندارد.
تنها شهروند حرفه ای که در مسائل اقتصادی تخصص دارد گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته خانوارهای ایرانی با مشکلات شدید اقتصادی و مالی مواجه بوده اند، گفت: طی چند سال گذشته اقتصاد ایران تورم زیادی را تجربه کرده است به طوری که طی چهار سال گذشته میانگین تورم 35 بوده است. در حالی که میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان 15 درصد و دستمزد کارگران حدود 17 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این شکاف بزرگ بین تورم و افزایش دستمزدها باعث کاهش قدرت خرید بسیاری از اقشار جامعه اعم از شاغلین، کارگران و بازنشستگان از یک سو و قیمت کالاها از سوی دیگر شده است و میانگین رشد و برخی دارایی های سرمایه ای کاهش یافته است. بسیار بالاتر از میانگین تورم مسکن

شقاقی گفت: از سوی دیگر این افزایش بی رویه قیمت ها در مورد برخی کالاها و خدمات دیگر نیز صدق می کند، بله. و بخش های مختلف را در یک بحران شدید مالی فرو برد.

این استاد دانشگاه افزود: نتیجه آن تضعیف طبقه متوسط ​​است که در حال حاضر در جامعه دوقطبی، اقلیت ثروتمند از یک سو و اکثریت فقیر و فقیر از سوی دیگر با آن مواجه هستیم و کشور برای آینده خطرناک است. در این راستا همه نیروهای کشور باید آستین ها را بالا بزنند و برای احیای طبقه متوسط ​​گام های عاجل بردارند در حالی که طبقه متوسط ​​موتور رشد اقتصادی کشور است بله و اگر این وضعیت باشد ادامه می دهد، طبقه متوسط ​​از نظر اقتصادی ناپدید خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تخصیص یک میلیون و 600 هزار تومان عیدی برای شاغلان و بازنشستگان، این موضوع تنها می تواند پوشش دو فرزند از این گروه ها را پوشش دهد که قابل قبول نیست و عنوانی برای دخل و خرج و افراد وجود ندارد. واقعاً برای گذراندن یک ماه از نظر درآمد و هزینه در تنگنا هستند.

شقاقی با اشاره به اینکه دولت باید اقدامات موثری برای افزایش حقوق مردم انجام دهد، خاطرنشان کرد: برای این کار ابتدا دولت باید درآمد پایدار خود را داشته باشد و اصلاحات از طریق رشد اقتصادی پایدار انجام شود. . نظام مالیاتی، فروش دارایی‌ها و دارایی‌های مازاد دولت و راهکارهای مشابه برای رفع کسری بودجه به روش‌های غیرتورمی، افزایش درآمدهای ارزی از طریق رفع تحریم‌ها و غیره اجرا می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه این روزها صندوق های بازنشستگی با وضعیت بسیار پیچیده ای مواجه هستند، گفت: با توجه به اینکه مبلغ عیدی بازنشستگان یک میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است، دولت به همین میزان از صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​برخوردار خواهد شد. زیرا این صندوق ها در خطر ورشکستگی هستند و اگر دولت از بودجه عمومی به آنها تزریق نکند، نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما