جزئیات اسناد منتشر شده درباره ترور کندی؛ نقش شوروی در تروریسم

[ad_1]

در رفتن به دستور جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، رئیس جمهور سابق ایالات متحده جان اف. پرونده ترور کندی سرانجام پس از سال ها پنهان کاری منتشر شد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، برخی از این اسناد و پرونده ها حاکی از آن است که لی هاروی اسوالد، عامل قتل، دو ماه پیش با یکی از اعضای KGB (سرویس امنیت و اطلاعات آمریکا) در تماس بوده است. تیراندازی کردن. شوروی).

برخی اسناد همچنین نشان می دهد که سیا یک سال قبل از ترور کندی هشدار داده بود که شوروی می خواهد 100000 دلار به این جنایتکار بپردازد. در این مورد، یکی از متحدان نیروی دریایی استرالیا در سال 1962 با سیا تماس گرفت تا تماس تلفنی شخصی را گزارش کند که تهدید کرده بود 100000 دلار برای کشور “پرده آهنین” یا ماهواره شوروی کندی مارکاری (احتمالاً راننده) خرج می کند. لهستانی) پرداخت. . این موضوع در آن زمان جدی گرفته نشد، زیرا کارکنان لهستان در سفارت شوروی غیرقابل تشخیص بودند.

همچنین در 24 نوامبر 1963، دو روز پس از ترور کندی، یک افسر نیروی دریایی استرالیا به سیا اطلاع داد که فردی که ادعا می کرد راننده لهستانی در سفارت شوروی است تماس گرفته و گزارش داده است که دولت شوروی بودجه ترور را تامین کرده است. انجام شده

در این نامه همچنین آمده است که یک روز پس از ترور کندی، سفارت آمریکا در استکهلم نامه ای دریافت کرد که در آن سفارت آمریکا به توطئه برای ترور یک «کمونیست چینی» متهم شد. با استفاده از ماشین تحریر با صفحه کلید سوئدی به زبان سوئدی نوشته شده بود.

ترور کندی

سفارت ایالات متحده در کاستاریکا در اواخر نوامبر 1963 نامه ای دریافت کرد که در آن ادعا می شد این ترور بخشی از توطئه ترور “همه روسای جمهور جهان آزاد” بوده است. جزئیات بیشتری در این نامه یافت نشد. همسر اسوالد، کارینا، نیز اصالتا روسی داشت. جزئیاتی در مورد نحوه تماس دانشجوی مراکشی با سیا پس از ترور کندی و ادعای دوست پسر او وجود دارد. رابطه بین این مشکل و تحقیق مشخص نشده است.

ترور کندی

همچنین جزئیات مصاحبه‌های فعالان کمونیستی که اسوالد در مکزیک ملاقات کرده است، وجود دارد. در این جزئیات، مدخلی از سال 1963 وجود دارد که نشان می دهد چگونه او در سال 1959، چهار سال قبل از قتل، از تابعیت ایالات متحده صرف نظر کرده تا شهروند روسیه شود. در این سند آمده است که سیا اطلاعاتی درباره او داشت و چند هفته قبل از ترور کندی با سفارت شوروی در تماس بود.

ترور کندی

در سپتامبر 1963، جان اف. دو ماه قبل از ترور کندی، اسوالد با مامور KGB والری ولادیمیرویچ کوستیکوف در مکزیکو سیتی ملاقات کرد. طبق یک تماس تلفنی که در مکزیکوسیتی شنیده شد، لی اسوالد در 23 سپتامبر 1963 با کنسول والری در سفارت شوروی صحبت می کرد. در اول اکتبر، اسوالد که نخواست نامش فاش شود، با سفارت شوروی تماس گرفت زیرا به زبان روسی تسلط نداشت.

ترور کندی

این اسناد شامل 1500 پرونده از آرشیو ملی است که روز چهارشنبه توسط بایدن منتشر و مجوز آنها را صادر کرد. برخی از این پرونده ها شامل یادداشت های مقامات سیا در پی ترور کندی در 23 نوامبر 1963 است. جزئیات پرونده نشان می دهد که چگونه لی اسوالد با اپراتور KGB در 29 سپتامبر 1963 در مکزیکو سیتی ملاقات کرد.

این اسناد همچنین شامل پرونده های طبقه بندی شده قبلی درباره عملیات Mongoose و برنامه های سیا برای بی ثبات کردن دولت کوبا و برکناری فیدل کاسترو از قدرت است. این عملیات پس از شکست حمله به خلیج خوک ها در آوریل 1961 انجام شد و شامل کاهش گسترده برای خرابکاری اقتصادی و جاسوسی بود. این رویداد در اکتبر 1962 پس از بحران موشکی کوبا لغو شد.

در برخی موارد، مشخص شد که رابرت اف. کندی، برادر شوهر پرزیدنت کندی، دادستان تمام وقت، بخشی از یک گروه مخفی شورای امنیت ملی بود که بر فعالیت های ضد کوبا نظارت می کرد. البته همه اسناد منتشر نخواهد شد و NSA در حال بررسی برخی از این موارد است.

ترور کندی

جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا در سال 1963 توسط لی هاروی اسوالد در دالاس، تگزاس ترور شد.

اسوالد در پاسخ به سوالات پلیس، شلیک به جان اف کندی را در طول بازجویی رد کرد. دو روز بعد، در حالی که توسط پلیس هدایت می شد، توسط یک مالک کلوپ شبانه به ضرب گلوله کشته شد. بایدن پیش از این وعده داده بود که پرونده های مربوطه را در ماه اکتبر منتشر کند، اما ادعا کرد که این تاخیر به دلیل فوران کرونا بوده است.

اکنون بیش از 1500 سند محرمانه ترور کندی منتشر شده است.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما