جنبه های جدید کشتار پرندگان مهاجر در فردونکونار کشتن 600 غاز در دو روز

[ad_1]

کمپینی برای تعطیلی بازار پرندگان وحشی فردونکونار راه اندازی شده و تاکنون 12700 امضا جمع آوری شده است و اگر به 30000 امضا برسد، دبیرخانه ای برای پیگیری موضوع تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا، بازار فردونکنار استان مازندران آمیخته ای تاریک از خرید و فروش پرندگان مهاجری است که به امید گذراندن روزهای سرد زمستانی بی خبر به آب های ایران به ویژه فردونکنار پناه می برند که بسیاری از آن ها آخرین پروازشان هستند چرا که آنها هستند. هزاران متر دورتر هستند. در آبزیان فردکنار و سرخرود و ازبران و انواع و اقسام چهارپایان در انتظار بلعیدن، برای آخرین پروازشان و سپس خروج از بسترهای خونین بازار پرندگان فردکنار هستند.

آمار دقیقی از تعداد پرندگانی که برای زمستان وارد آبهای ایران می شوند در دسترس نیست، اما تخمین زده می شود که در فصل زمستان حدود 4 میلیون پرنده در ایران زندگی می کنند که به نظر می رسد حدود یک سوم آنها در حوضه های آبخیز فردکنار مازندران باشند. استان به تنهایی زمین و بقیه کشور پراکنده است که بسیاری از آنها به طرق مختلف قتل عام می شوند.

گونه های مختلف پرندگان آبزی از جمله پرندگان آبزی، سمور، راب، حواصیل، گوشتخوار، اردک، غاز، غاز، غاز، شاهین، عقاب، جغد و جغد از این منطقه مهاجرت می کنند، اما اکثر آنها خانه ابدی دارند. به بستر بازار پرندگان وحشی در فردونکونار تبدیل می شود.

سال هاست که کارشناسان محیط زیست و کارشناسان حیات وحش مخالفت خود را با فعالیت بازار فروش پرندگان وحشی در فردونکونار اعلام کرده اند، اما راه به جایی نبرده اند، چرا که به نظر می رسد بازار هر سال نسبت به سال های گذشته گرمتر شده است. دلیل. شکار پرندگان انجام می شود و استان های دیگری مانند گیلان نیز وارد این بازار شده اند. در واقع ارزش نجومی پرندگان در این بازار به اندازه ای است که هرکسی را به شکار جذب کند.

مثلا غاز وحشی 350 هزار تومان، اردک 200 تا 250 تومان و اردک کوچک به نام خوتکا که 70 هزار تومان وزن دارد خرید و فروش می شود. پرنده ها با این قیمت ها خرید و فروش می شوند، جنایتکاران این بازار به نام بازار فقیر این سیاهچاله را حفظ کرده اند، البته با این قیمت های بسیار بالا، مشتری های این بازار فقط افراد پولدار هستند زیرا هیچکس برای 200 گرم نیست. گوشت، نه گوشت خالص، 70 هزار تومان نمی ارزد.

جدا از اینکه قیمت پرندگان در این بازار بسیار بالاست، در کنار قیمت خرید یا اجاره دام، پنج مزرعه تخصصی در این منطقه وجود دارد که شامل فریدونکنار، ازباران و سه مرکز، شرق و غرب سرخرود می شود. بزرگترین سد ازباران است، پنج سد دارای 250 سد است که معمولاً به دو نفر که یا مالک هستند یا اجاره می دهند و اگر 20 تا 30 میلیون تومان باشند (ارزش قدیم) می دهند. این سد برای نیمه دوم سال است که قطعا الان سه یا چهار برابر شده چون قیمت پرندگان هم خیلی بالا رفته این قیمت ها چه ربطی به فقرا دارد؟

مدتی است که تعداد زیادی از علاقه مندان به حیات وحش خواستار تعطیلی بازار پرندگان وحشی فردونکنار شده اند. تعداد امضاها به 30 هزار رسیده است، دبیرخانه ای برای پیگیری این موضوع تشکیل می شود که امیدوارم هر چه زودتر به این تعداد برسد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، از طریق این کمپین نامه ای نیز به رئیس قوه قضائیه و کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

باقری گفت: چند سال پیش بازار پرندگان وحشی فریدونکنار تعطیل شد، اما دوباره فعال شد، حتی در داخل شهر نیز تابلوهایی برای فعالیت این بازار نصب شده است، در حالی که پرندگان شکاری روی تخت نگهداری می شوند. بازار. ” آنها در فهرست iucn (اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست) در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند، بنابراین علاوه بر خطر انقراض این گونه ها، یک قانون بین المللی نیز نقض می شود و بازار پرندگان وحشی در مرکز شهر فعال است و حتی در حال تبلیغ است. انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در این بازار به غیر از پرندگان شکاری فریدونکنار، پرندگان شکاری نیز از استان گیلان آورده و به فروش می رسند که البته کاملا مشخص است که این پرندگان مثلاً از کجا صید می شوند. بالهایشان را از تورهای هوایی می شکنند و بعد بالهایشان را می شکنند تا پرواز نکنند، اما در مازندران بال پرندگان شکاری را می گیرند، پس بال پرندگان شکسته یعنی در گیلان و آنهایی که در مازندران گرفتار شده اند. .

وی گفت: گردش مالی این بازار بسیار بالاست، سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان بود، وقتی دو تا پنج مارمولک 350 هزار تومان قیمت داشت، مطمئنا خیلی ها نمی توانند از شکار این پرنده چشم پوشی کنند.

باقری تاکید کرد: فرهنگ سازی برای نخوردن گوشت این پرندگان می تواند نقش بسزایی در کاهش طعمه آنها داشته باشد، به عنوان مثال یک غاز در بازار پرندگان 700 هزار تومان به فروش می رسد غاز دوم به فروش می رسد. 200 هزار تومان. قیمت این دو غاز به دلیل وحشی بودن و کشاورزی بودن آنها تعیین شده است، زیرا می گویند گوشت پرندگان وحشی لذیذتر است، بنابراین گرانتر فروخته می شود، به همین دلیل برای ترویج فرهنگ بد است. ، که متاسفانه گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مقطعی از سال جاری حدود 800 غاز وارد فردونکونار شد که دو روز بعد به 200 غاز رسید که 30 غاز فقط از یک خانه بیرون آمدند یا یک خرید گنگ قوی بین 25 تا 30 میلیون و بله گاهی می فروشد. . در سرخرود اول حدود 450 تا 500 نفر لال قوی را شمردم و چند روز بعد حتی یک قو هم داخل دریاچه نبود، همه آن را گرفتند.

این فعال محیط زیست گفت: چند سال پیش تصمیم گرفتیم با کمک کشاورزان دامداری کنیم، آن زمان مشکل معیشت مردم وجود داشت و این مشکل عقیم بود اما پرندگان مهاجر، از قیمت های اعلام شده می دانیم که معیشت مردم. مشکل هستند.” نه، به همین دلیل تصمیم گرفتیم بازار را محدود کنیم، زیرا زمانی که خریدار کمتر باشد، شکار و فروش کمتری می شود، زیرا دیگر ارزش هزینه را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بهتر است روی خریدار کار شود زیرا زمانی که تقاضا وجود ندارد عرضه کاهش می یابد، متاسفانه بسیاری از رستوران ها به دلیل اینکه مشتریان خاص خود را دارند، خواهان پرندگان مهاجر هستند اما اگر روی آنها فرهنگ سازی شود، قطعا خواهیم بود. قادر به دیدن این پرندگان است. تقاضا در دراز مدت کاهش خواهد یافت. و سپس شکار پرندگان مهاجر را کاهش خواهیم داد.

باقری بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در میان حامیان پرندگان مشاهده می شود این است که برخی از آنها نماز را قبول می کنند و سپس پرندگان را می خرند و رها می کنند در حالی که بازار خودشان می شود، زیرا عده ای وسوسه می شوند که زنده بمانند و بفروشند. این افراد حتی چند کیلومتر دورتر پرنده ها را رها می کنند، غافل از اینکه آنها به عقب پرواز می کنند و این روند تکرار می شود، فرهنگ می خواهد که پولی که برای آن خرج می شود فرهنگ صرف شود.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما