جنبه های مراقبه تاریک

[ad_1]

در رفتن سال‌ها از زمانی که در مورد فواید فوق‌العاده حرفه‌های مدیتیشن فیزیکی و ذهنی شنیده‌ایم می‌گذرد. در سرتاسر دنیا فانتزی هایی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از تکنیک های مدیتیشن باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید، تمرکز بیشتری داشته باشید و تعادل بیشتری در زندگی خود داشته باشید. البته این ادعاها بی اساس نیست. هر روز تحقیقات بیشتری در بالی انجام می شود تا اثربخشی این تمرینات را تأیید کند. خودشان شخصاً این اثرات را تجربه کرده اند. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن می تواند تاثیر مثبتی بر کاهش استرس، افزایش حافظه و سلامت جسمانی داشته باشد.

گزارش شده توسط فرارو اما درست مانند هر چیز دیگری در زندگی، مدیتیشن نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد که ممکن است ما از آن بی خبر باشیم. همچنین مطالعات علمی وجود دارد که اثرات مدیتیشن منفی را نشان می دهد. نمونه ای از این کار در سال 2012 انجام شد و نتایج آن در نشریه علمی و پژوهشی PLOS One منتشر شد. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه براون و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی انجام شد، تجربیات شش نفر را که تحت تمرینات مدیتیشن منظم قرار داشتند، مورد بررسی قرار داد.

این مطالعه محدود است و نمی گوید که هر فردی که مدیتیشن کرده است، اثرات منفی این تحقیق را تجربه خواهد کرد، اما در هر صورت نتایج این تحقیق می تواند هشدار دهنده و آموزنده باشد. این تحقیق آسیب های بالقوه ای را که ممکن است در اثر تصادف مدیتیشن رخ دهد، شناسایی کرده است.

. افکار منفی سرکوب خواهند شد

برخی افراد مدیتیشن را خوش بینانه ترین راه برای یافتن زندگی می دانند. ولی همیشه موضوع این نیست. نزدیک به نیمی از افرادی که در سال نهم تحقیق شرکت کردند، در نتیجه مدیتیشن، دچار توهم، غیرمنطقی یا غیرعادی در تفکر شدند و فعالیت‌های روزمره و توانایی کنترل مسائل شخصی آنها نیز به تفکر منفی تغییر کرد.

این یافته ها بر اساس یافته های یک مطالعه انجام شده در دانشگاه سیاتل اقیانوس آرام در سال 2000 است. تحقیقات همچنین نشان داده است که مدیتیشن می تواند منجر به توهمات ذهنی شود.

خطر مدیتیشن چیست؟

. ادراک تغییر حسی

مدیتیشن می تواند تاثیر منفی بر بینایی، بویایی، شنوایی و چشایی داشته باشد. در طول این تحقیق، تعداد زیادی از شرکت کنندگان تجارب بصری و توهمی ایجاد کردند. تعدادی از افراد گزارش کردند که حساسیت آنها به نور و سر و صدا افزایش یافته و اغلب در درک زمان و مکان اشتباه می کنند.

. انگیزه

اگر فردی هستید که مستعد تاخیر هستید، مدیتیشن ممکن است وضعیت را بدتر کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که نتیجه مراقبه می تواند فقدان انگیزه جدی باشد. این فقط به مسائل شغلی مربوط نمی شود، بلکه ممکن است حتی انگیزه فرد برای انجام فعالیت هایی که قبلاً مورد علاقه او بوده، تحت تأثیر قرار گیرد. اثرات مدیتیشن مشابه اثرات افسردگی است.

در واقع هدف از مراقبه روی یک فرد این است که فرد بتواند خود را از عقب ماندگی ذهنی رها کند، اما این رهایی می تواند شکل کاملاً منفی داشته باشد و به یک پارادوکس تبدیل شود.

. رستاخیز خاطرات و احساسات را جریحه دار می کند

مدیتیشن می تواند احساسات و خاطراتی را که قبلاً برایمان سرکوب کرده بودیم را زنده کند و این می تواند منجر به سیل احساسات منفی شود که به راحتی قابل کنترل نیست. شرکت کنندگان در این مطالعه یک ساله گزارش دادند که احساساتی مانند اضطراب، اضطراب، ترس، بدبینی، افسردگی و اضطراب را تجربه کردند. شرکت کنندگان در این تحقیق یک ساله همچنین گفتند که تجربیات تلخ گذشته در قالب تصاویر ذهنی دوباره تصور شده است.

خطر مدیتیشن چیست؟

. عوارض جسمی

اگرچه مدیتیشن معمولاً به عنوان وسیله ای برای تأثیرگذاری بر ذهن و احساسات استفاده می شود، اما ثابت شده است که تأثیرات فیزیکی نیز قابل توجه است. برخی از شرکت کنندگان در این تحقیق گفتند که تغییرات فیزیکی منفی مانند احساس درد، فشار، حرکات غیر ارادی، سردرد، خستگی، مشکل در بینایی و قهقهه را تجربه کردند.

. تأثیر منفی بر عزت نفس

مطمئناً مهمترین ارتباط در زندگی ما ارتباطی است که با خودمان داریم، زیرا این ارتباط است که بر همه روابط دیگر ما تأثیر می گذارد. با توجه به این واقعیت که مدیتیشن ممکن است تأثیر منفی بر عزت نفس ما داشته باشد، یکی از جنبه ها واقعاً مشکل ساز است. مطالعات انجام شده در پزشکی روانپزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا در سال اول نشان داد که شرکت کنندگان پس از انجام یک تحقیق، آگاهی بیشتری در مورد جنبه های منفی خود واسطه گری پیدا کردند.

شرکت کنندگان در این مطالعه یک ساله همچنین گفتند که آنها کمبود عملکرد شخصی را تجربه کردند و تصور از خود و حضور شخصی خود را از دست دادند. برخی از آنها نیز گفتند که مرز بین خود و جهان پارامونشان مبهم شده است.

جنبه های مراقبه تاریک

. از دست رفته

مدیتیشن می تواند بر تعامل ما با دیگران تأثیر بگذارد. حتی تاثیر منفی. نیمی از کسانی که در این تحقیق شرکت کردند، گفتند که احساس می کنند از نظر حضور اجتماعی آسیب دیده اند و در تعامل عادی با دیگران مشکل دارند. آنها گفتند که پس از تمرین مداوم مدیتیشن احساس کردند که آمادگی بازگشت به جمع را ندارند. حتی برخی می گفتند این احساس ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران به حدی است که در فعالیت های روزمره خود نیز با مشکلاتی مواجه می شوند.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما