جهانگیری به رد صلاحیت هاشمی در انتخابات واکنش نشان داده است

[ad_1]

معاون اول دولت دوازدهم گفت: آقای هاشمی هیچ گاه پای صندوق های رای قهر نکرده، بلکه تلاش کرده مردم به ایشان رای بدهند. او همیشه با شجاعت به دفاع از مردم می‌ایستاد و از این که بداند مردم در مورد او چه فکری می‌کنند هراسی نداشت.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در پنجمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام راحل گفت: آیت الله هاشمی و خانواده ایشان تصمیم گرفته اند این سیاست سکوت را کنار بگذارند.

وی افزود: دی ماه در سال های اخیر شاهد حوادث تلخی بوده است. در دی ماه 95، خبر خروج آیت الله هاشمی از حامیان سرسخت نظام سلطنتی به شکلی باورنکردنی اعلام شد. ما هنوز حادثه ای را ندیده ایم که رهبر عزیز و ملی ما سلیمانی در کشتار ناجوانمردانه آمریکایی ها در بغداد در 30 دسامبر 1998 به شهادت رسید. در کرمان، شری. تعداد زیادی از هموطنانمان در مراسم تشییع سلیمانی جان باختند و گروهی دیگر از نخبگان کشورمان در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند که برای آن عزادار هستم.

جهانگیری یادآور شد: همچنین عده ای در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس دچار سیل شدند که امیدوارم با تلاش دولت هر چه زودتر این وضعیت برطرف شود.

معاون اول دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی توانایی مدیریت همه جانبه در کشور داشت، گفت: او لحظه ای از یأس و فقر و مشکلات مردم کشور غافل نبود و همواره به این پرسش ها می اندیشید و جای تعجب نیست که فردی با چنین خصوصیاتی یکی از همراهان آن مرحوم شود. امام و جانش درگیر مبارزه است.

وی با یادآوری زحمات امیرکبیر در دوره قاجار افزود: مردم منتظر امیرکبیر دیگری بودند و مشکلات خود را حل می کردند. هاشمی رفسنجانی زمانی کتابی ضد امیرکبیر نوشت و در آن آرزوهای تک نفره برای توسعه و پیشرفت ایران را بیان کرد. زمانی که ایشان روی کار آمدند، هر مدیری که می خواست از عملکرد وی گزارشی ارائه کند، آماده پاسخگویی به سوالات عملکرد و عملکرد هاشمی رفسنجانی برای کشور بود.

جهانگیری با بیان اینکه آقای هاشمی بر مفهوم توسعه تسلط کامل دارد، گفت: او همواره از حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور حمایت کرده است. وی ساختن سد، راه آهن، بنادر، مترو و کارخانه های مختلف و به طور کلی ایران را مد نظر داشت. الگوی توسعه و پیشرفت در میان تکنوکرات های هاشمی رفسنجانی برای حوزه و روحانیت مایه افتخار است. خیلی ها می خواستند الگو باشند اما موفق نشدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگر در همین جنگ اقتصادی در پتروشیمی و فلزات سرمایه گذاری نکرده ایم، چگونه می توانیم ارز رفع تحریم نفت را با صادرات تامین کنیم تا ارز مورد نیاز کالاهای اساسی را تامین کنیم. آنها به دنبال توسعه گفت وگو با کشورهای همسایه و اقدام در زمان دولت خودشان بودند و مهمتر از همه اینکه ما با کشورهای منطقه به ویژه سعودی ها ارتباط برقرار کردیم.

وی در ادامه افزود: آقای هاشمی هیچ گاه از پای صندوق های رای عصبانی نبوده و سعی کرده نظر مردم و رای مردم را به دولت جلب کند. او همیشه با شجاعت به دفاع از مردم می‌ایستاد و از این که بداند مردم در مورد او چه فکری می‌کنند هراسی نداشت. در سال 1992، ما به هیچ چیز جز شرور او فکر نمی کردیم. او اخراج شد و من که مسئول ستاد انتخاباتی او بودم بعد از این ماجرا خدمت ایشان رفتم و گفتم چه کار کنیم؟ او چیزهایی به من گفت که به نظرم توصیه پدرم بود. وی گفت: من دو روز پیش هاشمی بودم و رابطه من با نظام هم همینطور است. بعضی ها از من می خواهند که در مقابل نظام بایستم، اما من هرگز این کار را نمی کنم.

معاون اول دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در سال 1400 صلاحیتی نداشت، یادآور شد: در سال 96 توسط همان شورای اولیا تایید و در سال 1400 توسط همان شورای اولیا رد شدم. بعد از این ماجرا در سال 1400 یک مامور امنیتی آمد و با من صحبت کرد. به او گفتم امروز جلسه ای دارم و شما بیایید و ببینید آیا تغییری در رفتار من ایجاد شده است. از سوابق مدیریتی و مالی خود مطمئن هستم، اما فکر نمی کنم این به صلاح مردم و کشور باشد. من همان زمان مصاحبه کردم و به شورای اولیا گفتم هر دلیلی برای رد کردن من آوردند منتشر کنند و من همچنان موافقم.

جهانگیری اشاره کرد که شری. هاشمی همیشه در عرصه سیاسی کشور واسطه بوده است و افزود: یک روز اگر چپ بخواهد به راست خاتمه دهد، آقای هاشمی جلوی آنها می ایستد و اگر راست بخواهد چپ را تمام کند، می ایستد. ” کاری که درست کردند را کنار گذاشت و گذاشت کنار. ما امروز به شدت به این رابط نیاز داریم. سردار سلیمانی نیز نقشی مشابه در فضای سیاسی کشور داشت که اخیرا در مصاحبه ای به بخشی از آن اشاره کرده ام.

وی در پایان گفت: نکته ای که سیاستمداران باید به آن توجه کنند این است که چقدر به منافع ملی کشور اهمیت می دهند. امروز وضعیت کشور وخیم است. جنگ اقتصادی علیه کشور از سال 1376 شروع شده است و امیدواریم هر چه زودتر این فشارها از سر مردم برداشته شود و جامعه به شکوفایی برسد.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما