جهان در سال 2031 چگونه خواهد بود؟

[ad_1]

در رفتنآیا روبات ها کنترل کار را از دست کارگران می گیرند؟ آیا منبع جدیدی از انرژی برای مقابله با بحران آب و هوا کشف خواهد شد؟ آیا اکنون در دنیای مجازی زندگی خواهیم کرد؟

اگر سخنان مارک زاکربرگ را باور کنیم، تا سال 2031 همه ما در یک دنیای ماورایی مجازی زندگی و کار خواهیم کرد. مجموعه ای از جهان های مجازی که از زمان راه اندازی وب به مهم ترین پلتفرم فناوری جدید تبدیل می شود. بنیانگذاران شبکه اجتماعی فیس بوک آنقدر نسبت به آینده متقاعد شده اند که اخیراً اعلام کرده اند ده ها هزار شغل جدید در اتحادیه اروپا ایجاد خواهند کرد تا یک متاوارز فیسبوک یا دنیای ترانس مجازی ایجاد کنند.

اما ریدرستاد، که شرکتش نرم افزار واقعیت مجازی را برای آموزش توسعه می دهد، به دنیای مجازی اعتقاد دارد. او می‌گوید: «می‌توانید خرید کنید، با دوستانتان وقت بگذارید، با هرکسی که می‌خواهید کار کنید، مکان‌های دیجیتال، موسیقی و هنر را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اشیاء دیجیتال را در دنیای فیزیکی خود ادغام کنید و دنیا را بسیار دیجیتال‌تر از آنچه اکنون است کنید.

جهان در سال 2031 چگونه خواهد بود؟

ظاهراً این اتفاق بزرگ بعدی است. به عنوان مثال، زمانی که نمی توانید به زمین برسید، ممکن است بتوانید با آواتار دیجیتال خود که روی صندلی معمولی شما نشسته و بازی را برای همسایه مجازی خود توضیح می دهد، یک مسابقه فوتبال بازی کنید. اما دکتر نیکولا میلارد، بنیانگذار BT، محتاطانه عمل کرده است. او می گوید Metavars باید کاربران را متقاعد کند که ارزش وقت گذاشتن با یک هدست دست و پا گیر یا دستگاه دیگر را دارد و در واقع می تواند مفید باشد.

این سؤالات را ایجاد می کند، آیا این فناوری به من در برقراری ارتباط کمک می کند؟ آیا به من کمک می کند در چیزی شرکت کنم؟ آیا این به من برای تفریح ​​یا مطالعه کمک می کند؟ دکتر Maillard همچنین هشدار می دهد که یافتن راهی برای خروج از این زمینه جدید می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر دنیای مجازی متنوعی وجود داشته باشد که توسط شرکت های مختلف اداره می شود.

اگر ثابت شود که این پلتفرم همانقدر قدرتمند است که مارک زاکربرگ می گوید، با توجه به نگرانی های فزاینده در مورد تأثیر فیس بوک بر همه چیز از دموکراسی گرفته تا سلامت روان نوجوانان، آیا ما واقعاً از آنها می خواهیم؟ اما ReaderStad امیدوار است که فیس‌بوک در نهایت متاوارز را تصاحب نکند و مطمئن است که دنیای جدیدی از پلتفرم‌های بازی گرفته تا کسب‌وکارهای واقعیت مجازی را در حین کارشان خواهد ساخت.

آینده انرژی چگونه خواهد بود؟

با آغاز اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال جدید COP26، جهان بر کربن زدایی اقتصاد متمرکز شده است و این تغییر مستلزم نوآوری های زیادی در بخش انرژی است. دکتر جیمز دیکسون، نویسنده گزارشی تحت عنوان فناوری های انرژی برای انتشار کامل گازهای گلخانه ای می گوید: «یکی از اولویت ها ساختن خانه ای با انرژی کارآمد است. “چگونه ساختمان ها را گرم کنیم؟” میگویند. احتمالاً نیم تا سه چهارم آن توسط پمپ‌های حرارتی الکتریکی انجام می‌شود که اساساً برای رسیدن به این هدف برعکس عمل می‌کنند.»

دولت بریتانیا اخیراً مشوق هایی را برای جایگزینی دیگ های گاز برای خانه ها با پمپ های حرارتی اعلام کرده است. کارشناسان محیط زیست می گویند این پروژه مقرون به صرفه است. اما سوال اینجاست که هزینه پمپ های حرارتی چقدر است و چگونه کار می کنند؟ آیا طرح سبز بریتانیا برای توقف تغییرات آب و هوایی کافی است؟

دکتر دیکسون می گوید نوع متفاوت سوخت پاک نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. وی گفت: از هم اکنون تا سال 2050، برای هر مسیری برای به صفر رساندن گازهای گلخانه ای، باید میزان هیدروژن را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. بنابراین افزایش تولید هیدروژن بسیار مهم است. وی گفت: در یک بازه زمانی کوتاه، خلاص شدن از شر هیچ گونه سوخت فسیلی برای صنعت امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین نوآوری های زیادی در جذب و ذخیره کربن مورد نیاز است.

از نظر حمل و نقل، تقریباً تمام مسیرهای حذف گازهای گلخانه ای به ناوگانی متشکل از 100٪ وسایل نقلیه غیر آلاینده و احتمالاً وسایل نقلیه الکتریکی بستگی دارد. بنابراین، پذیرش محصولات جدید مانند پمپ های حرارتی و وسایل نقلیه الکتریکی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی مستلزم سطح فوق العاده ای از نوآوری و رضایت مصرف کننده است.

مرحله بعدی هوش مصنوعی کجاست؟

هوش مصنوعی در دهه گذشته پیشرفت های زیادی داشته است. رایانه‌ها رانندگی را یاد می‌گیرند، ترجمه فوری از یک زبان به زبان دیگر ارائه می‌کنند و بهترین بازیکنان انسانی را در بازی پیچیده چینی Go شکست می‌دهند. عظیم ازهر در کتاب جدید خود، نمایی، روشی را که هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها به سرعت در حال تغییر اقتصاد و جامعه هستند، توضیح می‌دهد و حتی می‌گوید که چیزهای بیشتری در راه است. با این حال، وی با اشاره به اتفاقاتی که در طول همه‌گیری کرونا رخ داد، می‌گوید تنها چیزی که آموخته‌ایم این است که اتوماسیون به ناچار منجر به از دست دادن شغل نمی‌شود.

هرچه هوش مصنوعی بیشتری داشته باشید، کارمندان بیشتری را وارد میدان خواهید کرد، خواه یک کسب و کار تحویل غذا یا یک کتابفروشی آنلاین باشید. افرادی که بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کرده اند به دلیل رقابت بیشتر در این زمینه افراد بیشتری را استخدام کرده اند. نویسنده معتقد است که این روند تا دهه آینده نیز ادامه خواهد داشت. او همچنین می بیند که هوش مصنوعی به روش های مختلفی وارد زندگی ما می شود که ممکن است ما از آن بی خبر باشیم. مانند کمک به بانک ها در تصمیم گیری بهتر برای وام دادن یا تسریع در جستجوی مواد جدید مورد نیاز ما در دنیای بدون کربن.

اما هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را بر مراقبت های بهداشتی داشته است که می توان آن را به توسعه سریع واکسن های کاد نسبت داد. دکتر ازهر می‌گوید: «فقط در چند هفته، ما توانستیم واکسن‌های بالقوه‌ای را شناسایی کنیم که می‌توانند واقعاً علیه ویروس مؤثر باشند، برای مثال، شرکت‌هایی مانند Moderna از پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بررسی چنین گزینه‌هایی استفاده می‌کنند». این یک سرمایه گذاری بزرگ است.” انجام داده است.

هوش مصنوعی نوید پیشرفت بزرگ در زندگی روزمره ما را می دهد. اما پتانسیل ایجاد آسیب های زیادی را نیز دارد. به عنوان مثال، انحرافات الگوریتم می تواند باعث شود رایانه ها مشاغل یا پوشش بیمه ای را برای برخی اقلیت ها رد کنند، و اکنون هشدارهایی صادر می شود که قرار دادن قابلیت های تشخیص چهره در پهپادهای نظامی می تواند به طور خودکار به ماشین های کشتار تبدیل شود.

منبع: بی بی سی

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما