حامیان نهضت ملی مسکن در خطر سقوط

[ad_1]

ثبت نام نهضت ملی مسکن تا 29 اسفند ادامه دارد و تاکنون تعداد ثبت نام ها به 5.3 میلیون نفر رسیده است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن قرار است در مدت 4 سال 4 میلیون واحد مسکونی برای این متقاضیان ساخته شود. در این میان اگرچه آمارها نشان می دهد که پذیرش در نهضت ملی مسکن به دلیل حجم بالای تقاضا باید رقابتی باشد. اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از این متقاضیان اصلاً واجد شرایط مسکن دولتی نیستند و نهضت ملی مسکن احتمالاً در خطر از دست دادن تقاضای مؤثر قرار خواهد گرفت.

بر اساس آخرین آمار معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تعداد کل متقاضیان مسکن دولتی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به ۵.۳ میلیون نفر رسیده است که از این تعداد تقریباً ۱.۶ نفر دوازدهمین نفر است. در برنامه اقدام ملی مسکن دولت و از زمان ادغام نهضت ملی مسکن و طرح اقدام ملی مسکن در آذرماه وارد لیست متقاضیان شده و تعداد متقاضیان افزایش یافته است. اقامتگاه رسمی

قابل ذکر است که حداقل در تهران اکثریت متقاضیان ثبت نام در نهضت ملی مسکن اصلا واجد شرایط مسکن رسمی نیستند. اگر این وضعیت در سایر نقاط کشور کمتر دیده می شود، اجرای کامل نهضت ملی مسکن بعید است. موضوع باید شامل عدم جذب حدود 150 میلیون تومان وجه نقد تعداد قابل توجهی از متقاضیان باشد که عملا بخشی از مطالبات اولیه جنبش ملی مسکن را از کار می اندازد.

توسعه آمار از طریق ادغام در طرح مسکن

در آذرماه امسال که تنها یک میلیون و 800 هزار نفر در نظام نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند، با توجه به تغییر ضوابط و شرایط خاص برای تملک مسکن عمومی در این نهضت، شورای عالی مسکن دو پروژه مسکن دولتی را به مبلغ یک میلیون و 600 هزار نفر تصویب کرد. ادغام متقاضیانی که واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن نیستند نیز امکان شرکت در نهضت ملی مسکن را خواهند داشت. البته این افراد می توانستند با انصراف از ثبت نام قبلی خود در برنامه اقدام ملی مجددا در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند اما وزارت راه اذعان داشت که انتقال این افراد به نهضت ملی مسکن ارقام ثبت نامی را به حد قابل قبولی می رساند. . تعداد و تعداد متقاضیان کمتر خواهد بود.

یکی از دلایل این تصمیم تغییر شرایط مالکیت مسکونی در دو پروژه مسکن دولتی بود زیرا برنامه اقدام ملی فقط متقاضیان واجد شرایطی را که از سال 1384 فاقد سابقه ملک مسکونی بودند به رسمیت شناخته بود، در حالی که مسکن ملی این شرط در حرکت تغییر کرده بود. . تا سال 2016

علاوه بر این، در برنامه اقدام ملی مسکن، تمامی متقاضیان ملزم به رعایت شرایط اقامت پنج ساله در شهر محل درخواست خود بودند. از یک سال به سه سال کاهش یافت.

این در حالی است که با چراغ سبز مشروط وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام مردان مجرد بالای 23 سال در نهضت ملی مسکن و تمدید مکرر مهلت ثبت نام در این جنبش، این آمار سر به فلک کشیده است. تعداد کل درخواست های ثبت شده 34 درصد بیشتر از تعداد واحدها است.

با این حال وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که سهمیه استان هایی که در زمینه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن عملکرد مثبت داشته اند، افزایش می یابد. اما در مجموع به نظر می رسد با رصد اطلاعات متقاضیان، تعداد افراد واجد شرایط و مشتاق خرید مسکن دولتی به 4 میلیون نفر هم نرسد.

تشکیل متقاضیان مسکن دولتی

بررسی اطلاعاتی معاونت مسکن وزارت راه نشان می دهد از مجموع 5 میلیون و 341 هزار ثبت نام اعلام شده در طرح نهضت ملی مسکن، یک میلیون و 600 هزار متقاضی رد و در مجموع 3 میلیون و 700 هزار نفر در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند. مسکن ملی همچنین شامل 435397 مرد مجرد بین 23 تا 45 سال است.

با توجه به مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن تا 29 اسفند، همچنان امکان افزایش تعداد ثبت نام ها وجود دارد. اما آیا ساخت 4 میلیون واحد مسکونی پاسخگوی این تقاضا خواهد بود؟

بررسی تجربه ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نشان می دهد که در این مدت کمتر از 25 درصد متقاضیان بدون تعدیل مدت و تاریخ سکونت در شهر متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند و ساکنین واجد شرایط شرکت در طرح اقدام نمی باشند. برنامه اقدام ملی مسکن از سال 2005 به دلایلی مانند مزرعه رد جیم.

اکنون با تغییر شرایط اخذ مسکن دولتی، ممکن است برخی از این افراد واجد شرایط شناخته شوند، اما به نظر نمی رسد تعداد قابل توجهی از آنها علاقه مند به مشارکت در مسکن دولتی به ویژه باشند، زیرا آمار نشان می دهد که حدود نیمی از آنها از 530000 متقاضی طرح های اقدام ملی مسکن هیچ نقدی جمع آوری نکردند و شروع به مشارکت کردند.

نقشه نهضت ملی مسکن در تهران

بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی، 11.2 درصد از کل درخواست‌های مسکن دولتی از تهران است و حدود 600 هزار نفر در استان برای مشارکت در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 124 هزار نفر متعلق به تهران است. مردان مجرد بالای 23 سال و حدود 117000 متعلق به مالکانی هستند که از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای نوسازی و ساخت مسکن استفاده می کنند.

گفتنی است، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده است: تاکنون اطلاعات 200 هزار تهرانی در مسکن ملی به ثبت رسیده است. جنبش. پالایش شده که از این تعداد تنها 6000810 نفر دارای مدارک پایه در نهضت ملی مسکن بودند.

این بدان معناست که تاکنون کمتر از 3.5 درصد ثبت نام کنندگان تهران می توانند در طرح های نهضت ملی مسکن تهران مشارکت کنند و طرح های ساخت صدها هزار واحد مسکونی دولتی در حاشیه پایتخت هنوز اعتباری ندارد تا زمانی که مسئولان آن را تایید کنند. می خواهم از هر متقاضی فارغ التحصیل شوم. طبق الزامات قانونی، یک واحد مسکونی اختصاص دهید.

حامیان نهضت ملی مسکن در خطر سقوط

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما