fastescobanner

دادستان کل کشور: به فریاد صنعت خودرو گوش دهید.

[ad_1]

دادستان کل کشور خطاب به وزیر صمت گفت: قبلا هم گفتم صنعت خودرو در اختاپوس گیر کرده است که نمی گذارد شرایط آن طور که شایسته مردم است پیش برود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری ضمن تبریک به مناسبت نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی، امیرالمومنین علی (ع) گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بی نظیر است و وجود مقدس خداوند متعال مولود نور نبوت است و او تحقق اسلام و ولایت است.

وی بر اهمیت قدرت اقتصادی هر کشور تاکید کرد و گفت: همه می دانیم که ثبات و ثبات هر کشور و ملتی به وضعیت اقتصادی آن کشور بستگی دارد.

منتظری افزود: به فرموده امام صادق(ع) هدایت اقتصادی و فرماندهی هر کشوری باید در دستان صالحان باشد تا نتیجه درست حاصل شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری بر این موضوع تمرکز کرده اند. اما متاسفانه در تمام این سال ها هیچکس به این منوها توجهی نکرد. حتی مقام معظم رهبری نیز با توجه به اهمیت این موضوع، شورای عالی اقتصاد را با حضور سران سه قوه تشکیل دادند و فرمودند که هر جا لازم باشد در این امر حمایت و کمک خواهم کرد. وی مشکلات اقتصادی کشور را جنگ اقتصادی دانست و بستری برای آن فراهم کرد.

منتظری قاچاق را یکی از موانع تولید خواند و گفت: امام خامنه ای تاکید زیادی بر مبارزه با قاچاق کالا داشته اند و حتی اعلام کرده اند که کالای تجملاتی قاچاق را بسوزانند، رهبری دارند اما وقت آن رسیده است. نمی توان در این مدت کوتاه مشکلات موجود را عملی کرد و از آنها برای حل و رفع همه مشکلات و معضلات استفاده کرد.

وی افزود: بخش دولتی و خصوصی باید با همکاری یکدیگر بر مشکلات فائق آیند. اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان به مواردی اشاره و عناوین را برای برون رفت از مشکلات اعلام کردند. اکنون بخش خصوصی باید با کمک دولت متعهد باشد و برای انکشاف و شکوفایی اقتصاد کشور تلاش کند.

منتظری خواستار همکاری و تعامل قوه قضائیه با صنعت گران شد و گفت: همه می دانیم که قوه قضائیه هیچ وظیفه و مسئولیتی در قبال مسائل اقتصادی ندارد اما با پیروی از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری این همکاری را دارد و ایشان آماده کمک هستند. و هر جا که لازم باشد با شما باشد، با شما خواهد بود.

وی گفت: ما معتقدیم شرایط کشور نباید به گونه ای پیش برود که در چنین جلساتی از مدیران می شنویم که بانک ها با تولیدکنندگان همکاری نمی کنند و مانع ایجاد می کنند، لذا از شما و سایرین تقاضا داریم. از شما تقاضا دارم مشکلات و مسائل خود را به ما برسانید و به ما اطمینان دهید که مسائل مربوط به مسائل اقتصادی را پیگیری خواهیم کرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که حدود 98 درصد سرمایه بانک ها سرمایه و سپرده های مردمی است و باید از این حق مردم و بانک ها نیز دفاع کنیم اما اجازه نمی دهیم. بانک ها برخلاف بخشنامه ها و دستورالعمل های بانک مرکزی عمل می کنند. دریافت سود مرکب هم شرعاً و هم بخشنامه بانک مرکزی ممنوع است و به بانک ها اجازه سرپیچی از دستور را نمی دهیم.

منتظری در ادامه خطاب به وزیر صمت که در جمع میهمانان همایش حضور داشت، گفت: شما مسئول صنعت کشور هستید و باید نزد مردم اعتبار داشته باشید. همانطور که می دانید اخیرا مقام معظم رهبری از وضعیت صنعت خودرو گلایه کرده اند که باید در این زمینه اقدام کنید. در دولت قبل تمام تلاش خود را کردیم و جلسات زیادی با وزیر صمت داشتیم و پیگیری های زیادی انجام دادیم اما نتیجه ای نداشت و هیچ اقدامی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: ابتدا من به عنوان یک شهروند و دیگری به عنوان مدعی العموم از شما تقاضای جدی دارم و جذابیت صنعت خودرو را به شما خواهم داد. قبلاً گفته ام که صنعت خودروسازی در اختاپوسی گیر کرده است که نمی گذارد همه چیز آنطور که شایسته مردم است پیش برود. در این راستا باید با تمام توان و با کمک نیروهای سالم، توانمند و کوشا پیش بروید و بدانید که در قوه قضائیه در کنار شما هستیم و پشتیبان شما هستیم. این موقعیت را از دست ندهید و خودروسازی کشور را از این وضعیت نجات دهید. البته مافیایی که اجازه نمی دهد خودروسازی با توجه به شرایط ملی به شهرت برسد برای شما موانعی ایجاد می کند اما از موانع و مشکلات نترسید و بدانید که هر جا نیاز به کمک داشته باشید ما در کنار شما هستیم. . .

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از گلایه های بزرگ مردم وضعیت شاکیان است، گفت: همه باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و جلب رضایت کارگران و کارفرمایان و در نهایت مردم از وضعیت تولیدی کشور تلاش کنیم. ” “

وی در پایان سخنان خود گفت: وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست و همه باید برای جلب رضایت کارگران کمک کنند. حقوق این طبقه کارگر باید رعایت شود. طبیعتاً مسائل کارگری وجود دارد و مجلس شورای اسلامی و دولت باید شرایطی را ایجاد کنند که هم شرایط کار و هم شرایط کارفرما بهتر باشد و مسائل آینده حل شود.

در پایان این مراسم از صاحبان و تولیدکنندگان صنایع برتر در حوزه های مختلف تجلیل شد.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما