داستان دختر 18 ساله ای که به باند پلیورش پیوست.

[ad_1]

با اجرای فاز اول طرح گسترده مبارزه با سرقت در مشهد 104 سارق دستگیر شدند که از این تعداد 69 نفر سابقه کیفری دارند. فرمانده انتظامی مشهد از راه اندازی طرح کلان مبارزه با سرقت خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خراسان، سرهنگ حسین دهقانپور گفت: در ایام پایانی سال و به مناسبت عید نوروز به دلیل مسافرت یا رفت و آمد خانوادگی وسوسه سارقان برای سرقت اموال مردم افزایش می یابد که طرح پیشگیری از سرقت راه اندازی شده است. یک مقام ارشد پلیس مشهد گفت: برای شناسایی باندهای سارق و سارقان باتجربه همکاری مشترک و تحقیقات گسترده ای آغاز شد.

فرمانده انتظامی مشهد به دستگیری دختر 18 ساله دیگری اشاره کرد که به همراه نامزدش به خانه همسایه دستبرد زده بود. سرهنگ حسین دهقانپور گفت: در پی گزارش سرقت از واحد آپارتمانی در بلوار شهید فریمرز عباسی، بلافاصله ماموران آگاهی مشهد تحقیقات میدانی را آغاز کردند که در این بررسی یکی از اهالی مجتمع مسکونی دو جوان سوار پراید را در محل مشاهده کرد و از حضور خبر داد. یکی دیگر از اهالی تصویر یک ستاره جذاب و رنگارنگ را در شیشه پشتی پراید به ماموران نشان داد. وی به پلیس گفت: با دیدن عکس یک ستاره زیبا روی شیشه عقب یک پراید گمنام مجذوب شدم و به همین دلیل این عکس را با گوشی خود گرفتم!

فرمانده حراست مشهد افزود: همین ردیابی برای تکمیل جست و جوی پلیس برای یافتن صاحب فخر کافی بود اما در بررسی های انجام شده مشخص شد که صاحب فخر فردی مورد اعتماد بوده و خودرو متعلق به فرزند وی بوده و پسر 21 ساله وی است. در روز حادثه دستگیر شد و مشخص شد مرد جوان برای خواستگاری از دختری ساکن در همان مجتمع مسکونی قرار ملاقات داشته است.

با تایید تصویر دختر 21 ساله توسط شاهدان عینی بلافاصله ماموران به سراغ دختر 18 ساله رفتند و او را به پلیس آگاهی مشهد تحویل دادند. این دختر که با کمک نامزدش تمامی شماره تلفن ها و پیامک های ارسالی به یکدیگر را پاک کرده بود، ابتدا منکر هرگونه ارتباط با این جوان 21 ساله شد، اما وقتی متوجه شد کارآگاهان از این مسابقه اطلاع داشتند، او صراحتا به او گفت: حدود 18 ماه پیش با او در پارک آشنا شدم اما اخیراً به من پیشنهاد داد که پدرم با ما ازدواج کند، مخالفت کردم، زیرا او یک فرد سابق بود، اما من مدام با او صحبت کردم و در این شرایط به خانه همسایه مان اطلاع دادم. ، من آن را به او دادم. او همچنین نقشه ای برای سرقت از واحد چهارم که ارتباط محکمی با خانه او نداشت، طراحی کرد.

من ابتدا مخالفت کردم، اما وقتی او تهدید کرد که از رابطه و ملاقات های حضوری ما به خانواده ام می گوید، وحشت کردم و به گروه آنها پیوستم.

آن روز به همراه یکی دیگر از دوستانم ملک همسایه را غارت کردیم و هر چیزی که قابل حمل بود مثل ماشین لباسشویی، تلویزیون، لپ تاپ و… را با پراید دزدیدند. سرهنگ حسین دهگانپور با اشاره به دستگیری نفر سوم این گروه گفت: یکی دیگر از اعضای این گروه لپ تاپ خود را به یک فروشگاه لوازم صوتی و تصویری فروخته بود که ملخار نیز دستگیر شد و تحقیقات ادامه دارد.

دزدی خانه الهی

فرمانده انتظامی مشهد همچنین با اشاره به دستگیری سارقی که به همراه دیگر دوستانش اقدام به سرقت از منزلی در منطقه الهی کرده بود، در شهرک ناجا در دام هوشیاری پلیس قرار گرفت.

وی در خصوص جزئیات این سرقت افزود: مال باختی که به صورت سرقت از دیوار لپ تاپ منزل وی شناسایی شده بود که فردی قصد فروش آن را داشت بلافاصله گزارش شد که با اطلاع ماموران انتظامی و در نتیجه گروهی از بازپرسان. زیر نظر سرهنگ فیاضی. (رئیس کلانتری ناجا) از وی بازجویی کرد. این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: نیروی انتظامی طی قرار رسمی متهم را در خیابان جلال آل احمد به دام انداخته و در بازرسی از منزل وی، بخشی از اموال شاکی را کشف کردند.

به گفته سرهنگ حسین دهقانپور، در حالی که تحقیقات پلیس آگاهی غرب مشهد (قاسم آباد) برای شناسایی دیگر عوامل باند در حال انجام است، اموال مفقود شده این پرونده توسط سارقانی که با نفوذ به خیابان الهی 35 منزلشان را غارت کردند، مطالبه شده است. حدود 250 میلیون تومان طلا و جواهر، لپ تاپ، ساعت و تبلت به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی مشهد در پایان تاکید کرد: عملیات مبارزه با سرقت در مشهد به مناسبت عید نوروز به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما