در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید

[ad_1]

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: چاقی خطرناک ترین نوع چاقی است.

به گزارش ایسنا، کتایون صمدی با بیان اینکه چربی اضافی در اطراف شکم و پهلوها جمع شده است، گفت: سایز کمر باید 2 سانتی متر بالای کمر و 3 سانتی متر بالای سر استادان باشد، شکم یک مشکل جهانی است. چاقی با تعدادی از بیماری های مزمن مانند دیابت، کبد چرب، بیماری قلبی عروقی و برخی سرطان ها مرتبط است.

وی افزود: چاقی خطرناک ترین نوع چاقی محسوب می شود و نه تنها در افراد دارای اضافه وزن بلکه در افراد عادی با وزن طبیعی نیز بسیار شایع است. چاقی نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان و نوجوانان نیز به دلیل سبک زندگی غیرفعال و تغذیه نامناسب در حال افزایش است. بنابراین اقدامات پیشگیرانه در برابر چاقی به ویژه چاقی شکمی از نظر بهداشتی اهمیت ویژه ای دارد.

این متخصص تغذیه، علل چاقی شکمی به ویژه سوء تغذیه را: سوءتغذیه، تحرک کم و فعالیت بدنی کم، خواب نامنظم و ناکافی، استرس و اضطراب مزمن از دیگر عوامل چاقی عنوان کرد. علاوه بر این موارد مصرف الکل و سیگار، باکتری های نامتعادل، صمغ گوار، ژنتیک، سندرم تخمدان پلی کیستیک، تخمدان های کنترل نشده در زنان، مصرف دارو و افزایش سن و همچنین افزایش وزن نیز در این امر نقش دارند.

وی با بیان اینکه باید به حرکات و فعالیت های بدنی خود توجه ویژه ای داشته باشد، گفت: سعی کنید تحرک داشته باشید. حداقل 3 دقیقه در هفته فعالیت های هوازی مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری یا ایروبیک و حداقل دو روز در هفته ورزش های مقاومتی مانند وزنه برداری پیلاتس و … توصیه می شود.

صمدی به طور خاص توصیه می کند که چگونه با رژیم غذایی کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنید و در صورت اضافه وزن به تدریج وزن خود را کاهش دهید. کاهش سریع وزن اغلب با شکست و افزایش وزن پس از مدتی همراه است. پس سعی کنید به طور منظم غذا بخورید.

وی خاطرنشان کرد: کشف قندهای ساده شامل شکر، شکر، عسل، مربا، شیر، شکلات، شیرینی، کیک و بیسکویت، افزودنی‌های قند افزوده مانند نوشیدنی‌ها، میوه‌های صنعتی و انواع شیرینی باید محدود شود.

صمدی گفت: استفاده از سبزیجات تخمیری و غیر تخمیری در اکثر برنامه های غذایی مربوط به خودش است. برنج سفید را با برنج مخلوط با سبزیجات و غلات، جو، جو و بلغور مخلوط کنید. مصرف روزانه کربوهیدرات خود را بین وعده های غذایی تقسیم کنید. برای انجام این کار، یک مشاور تغذیه استخدام کنید.

وی افزود: پروتئین ها را کشف کنید. منابع پروتئینی خوب شامل انواع گوشت های کم چرب، تخم مرغ، لبنیات کم چرب، غلات و دانه های سویا می باشد که بهتر است در رژیم غذایی شما در نظر گرفته شوند.

5 دقیقه قبل از وعده غذا، یک ظرف سالاد را بخارپز کنید

این متخصص تغذیه همچنین بر افزایش مصرف روزانه فیبر با حذف چربی از چربی شکم تاکید کرد. افزایش مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای مانند خوردن یک بشقاب سالاد 5 دقیقه قبل از مکمل های غذایی باعث افزایش کالری دریافتی، افزایش دریافت فیبر و در نتیجه کاهش وزن و مصرف چربی های شکمی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده است که کمبود ویتامین D با چربی های شکمی مرتبط است. توصیه می شود همه افراد هر 3 ماه یک بار با آزمایش خون، ویتامین D خون خود را چک کنند و در صورت نیاز زیر نظر متخصص تغذیه، مکمل ویتامین D کامل خود را پیدا کنند. به طور مشابه، کشف منابع کافی از اسیدهای چرب امگا 3 همراه با گلیسرید و التهاب می تواند منجر به گرفتگی معده شود. منابع امگا 3 شامل ماهی های چرب، گرده، دانه های کتان، دانه های چیا، سویا و کلزا می باشد. انجمن های علمی ماهی دو بار در هفته را توصیه می کنند. در صورت مصرف کم ماهی برای مصرف کامل امگا 3 با متخصص تغذیه مشورت کنید.

صمدی بر حذف هر چه بیشتر چربی های اشباع و ترانس تاکید کرد و افزود: از کارخانجات شیرینی و بیسکویت، ادویه جات و مارگارین خودداری کنید.

وی گفت: به ویژه مواد غذایی که سوخت بدن را تا حدی افزایش می دهند، برخی از قسمت های غذا مانند قهوه، چای، چای سبز و گیاهان مختلف به ویژه فلفل، دارچین، زنجبیل، زیره و زردآلو اثر ضد التهابی دارند و بدن را می سوزانند. . بنابراین توصیه می شود برای کمک به کاهش چربی شکم از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید. علاوه بر این، مقدار آب قابل توجه خواهد بود. تمام اعمال شیمیایی در داخل بدن در محیط آبی صورت می گیرد. در صورت کمبود آب، سیستم ایمنی بدن تحت تأثیر قرار می گیرد.

این متخصص تغذیه می افزاید: برای بهبود سنتز باکتری های ریشه پروبیوتیک ها از منابع غذایی مانند کفیر، ماست و پنیر پروبیوتیک باید به اندازه کافی استفاده شود و یا در صورت نیاز تحت نظر متخصص تغذیه پروبیوتیک کامل مصرف شود.

وی همچنین بر اهمیت مدیریت استرس و عزت نفس به منظور مدیریت استرس و عزت نفس تاکید کرد. خواب خوب شبانه برای کاهش وزن و کاهش وزن کافی است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما