در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید

[ad_1]

در رفتن خودرویی که بوی سیگار می دهد می تواند برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند. مشکل اصلی نارضایتی و احساسات بد سرنشینان خودرو است. علاوه بر این، شاید باورتان نشود، اما همین بوی سیگار باقی مانده در ماشین می تواند باعث مشکلات ریوی و حتی سرطان شود.

به گفته محققان، دود سیگار برای مواد ژنتیکی سلول ها کاملا مضر است و مواد سمی در بدن تولید می کند. هر چه بیشتر در معرض مواد شیمیایی موجود در دود سیگار قرار بگیرید، سلامتی شما بیشتر به خطر می افتد.

حتی اگر از خوشبو کننده هوا در ماشین استفاده می کنید، عطر پخش شده در هوا کمکی به از بین بردن بوی سیگار از ماشین نمی کند، بنابراین باید کارهای اساسی تری انجام دهید.

به گزارش فرارو، برای یافتن راهی برای از بین بردن بوی بد سیگار در خودرو، بهتر است اگر سیگاری هستید و به ترک سیگار فکر نکنید. سعی کنید همیشه با پنجره باز سیگار بکشید. بعد از هر سیگار، داخل شیشه جلوی خود را بشویید. از گذاشتن ته سیگار در ماشین خودداری کنید.

از بین بردن بوی سیگار در ابتدا دشوار است، اما تمیز کردن مداوم آن اثری از بوی سیگار باقی نمی‌گذارد.

در مرحله اول باید یک نظافت کلی داخل ماشین انجام دهید تا بوی سیگار داخل ماشین از بین برود. برای این کار از برس و اسپری یا جاروبرقی برای پاک کردن دود سیگار از روی صندلی، داشبورد و + استفاده کنید تا بتوانید منبع این بوها را از بین ببرید.

بوی سیگار ماشین

در اینجا چند راه حل ساده اما کاربردی برای این مشکل وجود دارد:

قهوه؛ دئودورانت قدیمی

دلیل استفاده از قهوه بوی تند آن نسبت به دود سیگار است. مقداری دانه یا پودر قهوه را در فنجان بریزید و آن را برای چند ساعت یا یک شب در ماشین نگه دارید و از بالا بودن شیشه های ماشین مطمئن شوید. صبح که در ماشین را باز می کنید به جای سیگار بوی قهوه می دهید و قطعا روز اول بوی قهوه را دوست خواهید داشت.

دارچین؛ ادویه خوشبو و خوشبو

آیا بوی دارچین را دوست دارید؟ کمی پودر یا چوب را در آب بجوشانید و در حالی که آب داغ و بخار است آن را به ماشین منتقل کنید و درهای ماشین را ببندید. با سرد شدن آب متوجه خواهید شد که بوی سیگار باعث می شود کمتر نفس بکشید.

سرکه سفید؛ ابدی مخلوط

کابین خودروی پر از بوی سیگار از نظر شیمیایی نامتعادل است و استفاده از سرکه راهی عالی برای جذب اولیه بوی سیگار و باقیمانده‌های آن در مکان‌هایی است که صندلی‌ها، داشبورد و سایر موارد دسترسی ندارند.

کمی سرکه سفید در یک فنجان بریزید و آن را در ماشین خود نگه دارید. اگر این ماده یک شب تا صبح در ماشین بماند احتمالا فردا صبح بوی سیگار در ماشین حس نمی شود.

جوش شیرین؛ کارآمد و مقرون به صرفه

جوش شیرین یک خوشبوکننده قوی است و برای از بین بردن بوی سیگار آن را روی برس بریزید و روی سقف، روکش صندلی و کف ماشین بمالید تا مواد جذب شود و 30 دقیقه تا 24 ساعت اما 24 ساعت بماند. بیشتر. درست است. سپس آن را با جاروبرقی کاملا تمیز کنید.

چند نکته برای استفاده از جوش شیرین:

از بین بردن بوی دود سیگار از ماشین یک فرآیند چند مرحله ای است:
1. صندلی های ماشین و کف و جارو برقی را تمیز کنید.
2. اطمینان حاصل کنید که فضا و کف کاملاً خشک است.
3. جوش شیرین را در داخل و روی کف بپاشید.
4. بگذارید جوش شیرین برای چند دقیقه داخل یا روی زمین بماند.
5. جوش شیرین را جارو کنید.

جوش شیرین بوی تند مانند دود را به خود جذب می کند، بنابراین برخی افراد آن را در ظرف باز در یخچال نگهداری می کنند.

مرکبات؛ اسانس دائمی

راه دیگر برای از بین بردن بوی سیگار از خودرو استفاده از مرکبات است. مرکبات بوی سیگار را جذب کرده و بوی نامطبوع را از بین می برند. سیب زمینی را پوست کنده و آب آن را بگیرید.

از روزنامه های خرد شده استفاده کنید

روزنامه ها اثر احیا کننده دارند. روزنامه را له کنید و روی داشبورد و سایر قسمت های خودرو قرار دهید و بعد از 48 ساعت آن را بردارید. این روش به تنهایی جواب نمی دهد و باید با روش های دیگری مانند جوش شیرین و قهوه استفاده شود.

بوی سیگار

از شامپو و سایر شوینده های شیمیایی استفاده کنید

اثرات مختلفی روی سقف وجود دارد، زیرا ذرات دود مجبور به تجمع به سمت بالا می شوند و توزیع ذرات نیکوتین کاهش می یابد.

قبل از خرید شامپو و پاک کننده، تغییرات رنگ قهوه ای و قهوه ای تیره روی پوشش سقف را بررسی کنید. همچنین برای آسیب احتمالی پوشش سقف آماده باشید. اگر سقف در اثر تمیز کردن و از بین بردن بوی سیگار آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.

قبل از هر شستشو فیلتر هوا را تعویض کنید

برای از بین بردن بوی سیگار از داخل خودرو ابتدا باید فیلتر هوا را تعویض کنید، زیرا ذرات سیگار و دود در این قسمت محبوس شده و اگر آن را تعویض نکنید، باز هم متوجه بوی سیگار در کابین خواهید شد. تهویه مطبوع را روشن کنید.

پس از تعویض فیلتر هوای کابین، تمیز کردن سطح به شروع فرآیند کمک می کند.

تمیز کردن تمام سطوح کابین با پاک کننده سطوح، ته سیگارها را به سرعت پاک می کند و یک لایه محافظ جدید ایجاد می کند.

پس از نظافت اولیه کابین، استفاده از بخارشوی روی کف و سطوح پارچه، نیکوتین سخت و سایر ذرات دوده را که ماه ها بر روی این قسمت ها نشسته اند، از بین می برد. این شامپو پاک کننده باعث می شود به راحتی به تمام سطوح مورد نظر رسیده و آن را عملی کند.

بعد از این مرحله شامپو را مستقیماً روی زمین و روی صندلی ها بمالید. برس مته بهترین ابزار برای استفاده در این مرحله است. شامپو باید ته سیگار و ذرات نیکوتین را از بین ببرد و شامپو را حداقل دو بار استفاده کنید. یک تکنیک مفید برای تمیز کردن سقف استفاده از شامپو از بیرون به مرکز سقف است. این کار از پخش شدن بقایای سخت ته سیگار به سایر مناطق تمیز جلوگیری می کند. ناحیه تمیز شده را کاملا خشک کنید.

پس از نظافت کابین، باید شیشه های خودرو را نیز تمیز کنید. پارچه های میکروفیبری که در این فرآیند استفاده می شوند باید بتوانند آلودگی های زیادی را جذب کنند. برای سطوح شیشه ای و صاف از پارچه هایی با جذب کمتر استفاده کنید. این کار از پراکنده شدن بقایای دوده سیگار پس از تکمیل فرآیند تمیز کردن کابین جلوگیری می کند.

و کلام آخر

خبر بد این است که گاهی اوقات نمی توانید بوی دود سیگار را به طور کامل از ماشین خود حذف کنید. زیرا ممکن است خودروی شما سال ها در معرض آن بوده باشد و اکنون تنها راه حل تعویض فرش و فرش و همچنین تودوزی خودرو باشد. علاوه بر این، حتما سیستم فیلتر تصفیه هوا را تعویض کنید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما