در این 9 مورد ضربان قلب کاملا طبیعی است.

[ad_1]

در برخی موارد، اضطراب نشانه خوبی در بدن نیست. اما گاهی اوقات حالت تهوع یا تپش قلب یک واکنش طبیعی به موقعیتی است که نیازی به نگرانی نیست.

به گفته D Health، قلب ما بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه می‌زند. به عبارت دیگر قلب ما 14400 تا 86400 بار در روز می تپد. لازم به ذکر است که ضربان قلب در کوتاه مدت مضر نیست و نتیجه یکی از شرایط زیر است. اما اگر ضربان قلب شما بیش از حد طول بکشد، می تواند منجر به حمله قلبی شود. در اینجا 9 موقعیتی وجود دارد که ممکن است در آنها میل طبیعی داشته باشید.

1. فشار

آدام اسپلور، متخصص قلب در موسسه سلامت نانو در فلوریدا جنوبی می گوید: هورمون های استرس آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهند که باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود.

. راننده

نوشیدن مقادیر زیادی کافئین موجود در قهوه، نوشابه ها و سایر نوشیدنی های انرژی زا می تواند ضربان قلب را افزایش دهد. این بدان معناست که قلب خون بیشتری را برای تامین اکسیژن به اندام های بدن پمپ می کند.

3. کم آبی بدن

کم آبی باعث افت فشار خون می شود. در این حالت، اعضای بدن پیامی از جمله کمبود اکسیژن به مغز می فرستند که باعث افزایش تعداد پمپ های قلب و خون رسانی به اندام ها می شود.

4. اضطراب

اضطراب شایع ترین نوع بیماری روانی در ایالات متحده است که بیش از 40 میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد. اضطراب هورمون های استرس را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه ضربان قلب پاسخی طبیعی به این وضعیت است.

5. کمبود خواب

بی خوابی یکی از شایع ترین علل تپش قلب و اضطراب است. کم خوابی باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود. میانگین زمان خواب برای بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت است.

6. درد

بر اساس مقاله ای در مجله پزشکی Mayo Clinical Procedure، درد مغز نیازمند پاسخی شبیه به استرس است. بنابراین مغز تنها الگوی تولید هورمون است که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد.

7. بارداری

ضربان قلب زنان باردار بیشتر از قبل از بارداری است. در این صورت یک ناراحتی خفیف در دوران بارداری می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد. اگر اغلب این اتفاق می افتد، باید به یک روانشناس مراجعه کنید. زیرا فشار خون بالا برای جنین و مادر مضر است.

8. مشکلات تیروئید

غده تیروئید هورمون های مختلفی ترشح می کند. از طریق آزمایش می توانید از کم کاری تیروئید خود مطلع شوید.

9. احساس تب یا سرماخوردگی.

اگر تب یا لرز دارید، ممکن است به دلیل تپش قلب باشد. بد نیست بدانید که باید هر چه زودتر بدن را از این وضعیت خارج کنید. زیرا می تواند باعث تشنج شود.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما