ستاره سیاست امروز ترکیه کیست؟

[ad_1]

کمتر کسی می توانست تصور کند اردوغان روزی از انتخابات ریاست جمهوری عقب بماند. اگر انتخابات ریاست جمهوری امروز برگزار می شد، برای سه سیاستمدار، منصور یاواس، شهردار انکور، اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول و مرال، شکست سختی بود. آکسنر که با نام آنگلا مرکل نیز شناخته می شود. . دو نفر اول از قضا شهردار و حزب اصلی اپوزیسیون یعنی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و نفر سوم دبیر کل «حزب الکترونیک» هستند.

به گزارش یورونیوز ترکیه، بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط متروپل در ترکیه، در صورت برگزاری انتخابات امروز، اردوغان با اختلاف زیادی نسبت به منصور یاواس در این انتخابات شکست خواهد خورد. این وضعیت در حالی رخ می دهد که اردوغان برای پست دبیرکل حزب جمهوری خواه خلق ترکیه کمال کولچادرو اولو نامزد می شود، اما در دور دوم شکست خواهد خورد. اوزن سانچار، مدیر سازمان متروپلیس، این ارقام را در حساب توییتر خود به عنوان “سناریوی احتمالی انتخابات” منتشر کرد.

ستاره سیاست امروز ترکیه کیست؟

امام اوغلو “تفاوت ایجاد می کند”

بر اساس این نظرسنجی، در صورت رقابت بین اردوغان و اکرم امام اوغلو، 39 درصد از مردم به اردوغان و 50 درصد از مردم به شهردار کاریزماتیک استانبول، اکرم امام اوغلو از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه رأی خواهند داد. در حالت دوم، اگر منصور یاواس و اردوغان رقیب یکدیگر باشند، اردوغان 37.5 درصد آرا را به خود اختصاص می دهد و رقیب او رهبر حزب عدالت و توسعه با 49.4 درصد آرا در شهرداری آنکارا باقی می ماند. اردوغان می تواند توسط مرل آکسنر و تنها کیلیچدار اوغلو شکست بخورد. در این سناریو اردوغان 42.5 درصد و دبیرکل حزب جمهوری خواه خلق 39.7 درصد آرا را به دست خواهند آورد.

بر اساس دومین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز رای گیری اوراسیا، حدود 75 درصد از مردم معتقدند که ترکیه در بحران مالی قرار دارد. همچنین اکرم امام اوغلو توانست در دور انتخابات از منصور یاواس از حزب خود فاصله بگیرد و خود را جدی ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهد.

این نظرسنجی بین 23 تا 27 دسامبر و با حضور 2460 نفر از 26 استان اعم از شهری و روستایی انجام شد. حدود 75 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند: “آیا معتقدید که در ترکیه بحران مالی وجود دارد؟” به این سوال پاسخ “بله” داد. در همین حال، 55.3 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری معتقدند که ترکیه در بحران مالی قرار دارد. اما از همین گروه، 44.7 درصد «نه» را انتخاب کردند. همچنین 59.8 درصد گفته اند که از مردان در انتخابات حمایت می کنند و برای کسانی که پاسخ منفی داده اند این رقم به 30.9 درصد رسیده است. همچنین اکنون که انتخابات برگزار شده است پاسخ به این سوال که در انتخابات پارلمانی به کدام حزب رای خواهید داد: سهم اردوغان یعنی عدالت و توسعه با کمتر از یک درصد افزایش به 29 درصد می رسد. توسط حزب جمهوری خواه خلق با ۱/۲۸ درصد. حزب «ای» به رهبری مرال آکشنر با 12.5 درصد سوم، حزب کرد با 11.5 درصد چهارم و به ویژه حزب اردوغان، حزب جنبش ملی ترکیه با 6.8 درصد در رتبه پنجم قرار دارد. .

رای اوراسیا نیز بر انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نظارت دارد که در آن اردوغان رقابت را به امام اوغلو واگذار می کند. شهردار استانبول 41.7 درصد و اردوغان 34.1 درصد آرا را کسب کردند. اردوغان نیز به رقیب خود منصور یاوش شکست خورد. در رقابت بین این دو، او به تدریج 40.9 درصد و اردوغان 31.1 درصد آرا را به دست آورد.

داستان یک صعود و فرود

اردوغان پس از به دست آوردن کلید شهرداری استانبول به ستاره عرصه سیاسی ترکیه تبدیل شد. زمانی که حزب عدالت و توسعه کلید دو شهرداری بزرگ در آنکارا و استانبول را برای اولین بار پس از به قدرت رسیدن در ترکیه به رقبا واگذار کرد، برخی ناظران از اکرم امام اوغلو به عنوان ستاره آینده رقیب سیاسی ترکیه استقبال کردند. مهمترین رقیب اردوغان در آستانه انتخابات فوریه منصور یاواس شهردار آنکارا بود که توانست امام حزب خود را برکنار کند. اما اکرم امام اوغلو، چهره برجسته جامعه ترکیه، توانست در نظرسنجی ها خودنمایی کند و اکنون رقیب اصلی اردوغان است. البته برخی ناظران می گویند اردوغان رقیب مهم تری از امام اوغلو است و «تصمیمات اشتباه» او او را به امروز رسانده است. او در همه پرسی به دلیل کاهش ارزش دلار در برابر لیر ترکیه در این کشور عقب افتاد. تا زمانی که دلار به کانال 19 لیر رسیده و اخیرا اعلام شد، نرخ تورم در این کشور به 36 درصد رسیده است که در 19 سال گذشته بی سابقه بوده است.

سقوط اردوغان از فوریه آغاز می شود

در ابتدا تصور می شد که منصور در انتخابات ریاست جمهوری بعدی به نمایندگی از حزب جمهوری خواه خلق در مقابل اردوغان کند خواهد ایستاد. اما در انتخابات اخیر شانس با امام اوغلو است. اما نگاهی به رای گیری آکسوی در اوایل سال 2021 نشان می دهد که وضعیت اردوغان چقدر بدتر شده است. به گزارش رپابلیک دیلی، نزدیک به حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و شعبه رای گیری آکسو به نقل از ماه فوریه، منصور یاواس شهردار آنکارا کسی بود که اگر انتخابات ریاست جمهوری در آن روزها برگزار می شد، اردوغان را با اختلاف زیادی شکست می داد. . او با 47.5 درصد از اردوغان کنار رفت. پس از او اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول که با ۴۵.۳ درصد آرا، اردوغان را شکست داد، قرار گرفت. وقتی به اعداد و ارقام نگاه می کنیم، می بینیم که این دو از نیمه دوم سال 2020 به آرامی از اردوغان پیشی گرفته اند. در آن نظرسنجی، اردوغان 37 درصد از آرا را در مقابل شهردار سابق و 37.3 درصد را در برابر شهردار استانبول به دست آورد.

یک نظرسنجی که در فوریه سال گذشته انجام شد نشان داد که مردم این کشور معتقدند وضعیت در حال بدتر شدن است. 61.5 درصد گفتند که وضعیت در فوریه بدتر شده است و کسانی که احساس می کردند وضعیت در حال بهبود است، 17.5 درصد بود. 77.9 درصد مردم نیز در نظرسنجی آکسوی گفتند که اولویت اصلی آنها اقتصاد است. این ارقام در شرایطی است که لیر ترکیه هنوز به شدت در برابر دلار کاهش نیافته است و لیر و دلار در آن تاریخ مشابه 1 به 7 یا 8 بودند و دلار در کانال 7 در نوسان بود. و 8 لیر اما با گذشت سالها به کانال 19 لیره رسید. اما به تازگی به شبکه 13 رسیده است اما همچنان در حال رشد است. در نتیجه این نوسانات و افزایش تورم، مردم به فردی که اقتصاد ترکیه را از پایین به بالا هل داد، پشت می کنند، اما اکنون به گفته ناظران، اقتصاد ترکیه به دلیل تصمیمات اشتباهش سقوط کرده است. به همین دلیل است که 86 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که دولت اردوغان باید به این همه گیری پایان دهد.

نتایج این نظرسنجی توسط پنل سیار با حاشیه 2 درصد و فاصله اطمینان 95 درصد به دست آمده و داده ها بر اساس تفکیک جنسیتی و آخرین انتخابات پارلمانی کشور در سال 1397 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این مطالعه، مانند دو نظرسنجی اخیر، وضعیت اردوغان را در برابر یک رقیب خیالی در یک مسابقه دو نفره بررسی کرد. در این نظرسنجی شهردار آنکارا با 47.5 درصد موفق شد بیشترین آمار را نسبت به اردوغان کسب کند. یکی دیگر از افرادی که توانست از رئیس جمهور ترکیه پیشی بگیرد اکرم امام اوغلو بود که با 45.3 درصد آرا پشت سر اردوغان قرار دارد. تحت نظر این دو، آنها توانسته اند روند صعودی ثابتی را حفظ کنند و اکنون امام اوغلو جدی ترین رقیب اردوغان است. عدم حضور دائمی در شهر و پنهان شدن از دید دوربین ها در موقعیت های جدی مانند سیل و سایر بحران های شهری. او در حال حاضر ستاره شبکه های اجتماعی ترکیه است. فردی جوان و جاه طلب که شاید در مقایسه با اردوغان نفس گیر یادآور روزهای خوش اردوغان جوان در شهرداری استانبول باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما