پشت سر مقاومت بانک در برابر وام های غیر ضامن

[ad_1]

در رفتن این در حالی است که با دستور ابراهیم رئیسی در مرحله اول کلیه بانک های دولتی و نیمه دولتی باید به حقوق بگیرانی که با وام و بدون ضمانت تسهیلات مستمری می گیرند، 50 و 100 میلیون تومان پرداخت کنند. با توجه به اینکه بانک ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهند، عدم پرداخت وام را نشان می دهند.

به گزارش فرارو، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص گفت: بانک ها مانند گذشته موظف به بازپرداخت وام های جزئی در چارچوب مقررات موجود کشور هستند و تحت هیچ شرایطی وام اخذ نمی شود. این پرداخت به بهانه اعلام مقررات جدید انجام شده است.» اقدامات گذشته و حال را متوقف کنید، بنابراین روند فعلی باید ادامه یابد.

به گفته وزیر اقتصاد در سه هفته گذشته بیش از 65 هزار نفر از وام های خرد بدون ضمانت استفاده کرده اند. قدرت نفوذ.

پشت سر مقاومت بانک در برابر وام های غیر ضامنچرا بانک ها با اعطای وام مخالف هستند؟
کامران ندری، کارشناس بانکی گفتگو با فرارو وی با اشاره به چرخه اخذ وام در ایران گفت: اگرچه دولت می خواهد ضمانت نامه و ضامن وام های خرد و زیر یکصد میلیون تومان را حذف کند، اما با توجه به شرایط فعلی، بسیاری از آنها با موانع. “جدی.

وی افزود: اگرچه روش های مختلفی برای شناخت متقاضیان وام وجود دارد، اما در این زمینه بانک مرکزی باید تصمیم بگیرد که آیا باید رویه ها یکسان شود یا هر بانکی رویه خاص خود را دارد، همچنین جزئیات این موضوع مبهم است و نمی توان با قطعیت گفت

نادری با تاکید بر اینکه شیوه سنتی وام دهی با تغییرات اعتباربخشی با مشکل مواجه می شود، گفت: به جای آن اجرا شده است، به نحوی است. مقاومت هایی وجود داشته است، اما به نظر من مشکل اصلی این نیست که مردم در سیستم بانکی چگونه وام می دهند، بلکه مشکل اینجاست که بانک ها سال ها بوروکراسی خسته کننده را برای وام دادن به متقاضیان پشت سر گذاشته اند. تا بدهی خود را کاهش دهند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تقاضای بالای وام، بانک ها برای پاسخگویی به این مطالبات مقاومت زیادی از خود نشان می دهند که فرآیند اداری نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و در حال حاضر عرضه و تقاضای تسهیلات در حد کامل نیست. متعادل است و مردم تقاضای بالایی برای وام دارند، در حالی که منابع بانک ها برای وام دهی بسیار محدود است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در چنین شرایطی، طبیعتا بانک ها سعی می کنند سطح وام دهی خود را تنظیم و تشدید کنند، هنوز افرادی هستند که سطح اعتبار بالایی دارند، اما بانک ها این تسهیلات را کنار می گذارند. میگویند. دلیل اصلی این وضعیت، شرایط سخت مالی بانک ها است.

نادری افزود: چرا که در طول سال ها دولت این امکان را برای بانک ها فراهم کرده است که با تسهیلاتی که به آنها تحمیل شده است، منابع خود را به صورت تکلیفی خرج کنند تا سرمایه گذاری مناسبی برای کسب سود انجام ندهند. در نتیجه می توانند به مردم وام دهند.

این کارشناس اقتصادی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری استقراض را نوعی رانت می دانند، خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه همیشه بین نرخ واقعی تورم و نرخ سود بانکی در اقتصاد تفاوت زیادی وجود دارد، هرگاه فردی از بانک وام بگیرد. دريافت كردن همچنین نرخ سود 20 درصد. با توجه به تورم حداقل 40 درصدی، در ابتدا با نرخ سود 20 درصدی مواجه خواهید شد، بنابراین مردم به دلیل تورم تقاضای بالایی برای دریافت وام دارند، زیرا آن را یک فرصت می دانند. با بازده مالی خوب در چند سال، تقاضا برای وام به طور طبیعی افزایش یافته است.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما