در مورد انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به رومانی چطور؟

[ad_1]

گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین به تشریح روند انتقال ایرانیان مقیم رومانی به رومانی می پردازد.

این مقاله شرح می دهد:

طبق قوانین دولت رومانی، شهروند هر کشور ثالثی می تواند با داشتن گذرنامه از طریق مرز رومانی وارد کشور شود.

– برخورد مرزبانان رومانیایی با مهاجران ایرانی بسیار انسانی است و امکانات رفاهی لازم در مناطق مختلف مرزی توسط دولت رومانی و سازمان های غیردولتی در اختیار تمامی مهاجران قرار گرفته است. افرادی که جایی برای اقامت ندارند برای تسهیل سفر به خوابگاه منتقل شده اند.

– محدودیتی برای اقامت در این خوابگاه ها وجود ندارد، اما خود مهاجران ترجیح می دهند هر چه زودتر این خوابگاه ها را ترک کنند.

– افرادی که وارد رومانی می شوند از روند صدور ویزا راضی بوده و در مبادی ورودی مورد استقبال قرار می گیرند و سیم کارت تلفن رومانیایی دریافت می کنند.

– گرفتن ویزا و ورود به رومانی اشکالی ندارد.

– انتقال ایرانیان از مرز اوکراین و رومانی به بخارست و برخی شهرهای رومانی از طریق بازگشت به ایران از طریق پیام های تلفنی و واتس اپ انجام می شود.

– با کمک آژانس افراد در کمترین زمان ممکن در هتلی در بخارست اسکان داده می شوند سپس سفارت غذای سه گانه را برای این عزیزان تهیه می کند.

– از روز پنجشنبه حدود 200 نفر در یکی از هتل های بخارست اسکان داده شده اند.

– روز پنجشنبه 12 اسفند ماه مجموعا 50 نفر در هتل، 16 نفر در ویلا و 30 نفر در منازل ایرانیان (ایرانی دوستان) در بخارست اقامت دارند.

– بیش از 50 خودرو (به طور متوسط ​​در هر خودرو 3 تا 4 نفر) برای رفتن به ایران و ترکیه از طریق بلغارستان هدایت می شوند.

– بیش از 350 ایرانی در روزهای اخیر از اوکراین وارد رومانی شده اند و تعداد ایرانیان ورودی به رومانی در حال افزایش است.

– شماره تماس سفارشی ستاد بحران اوکراین این آژانس به همراه شماره تلفن و واتساپ کارکنان خود در این آژانس به صورت 24 ساعته فعال بوده و در روزهای اخیر بیش از هزار تماس تلفنی و واتس اپ پاسخ داده شده است.

– تاکنون هشت اطلاعیه در خصوص نحوه خروج از اوکراین و ورود به رومانی، قوانین راهنمایی و رانندگی در داخل رومانی و قوانین عملی و اطلاعات مربوط به اقامت در رومانی و عزیمت به تهران صادر شده است.

– هماهنگی های لازم برای عبور رانندگان کامیون از رومانی با رایزنی با مقامات محلی و صدور مجوز عبور از رومانی انجام شد و رانندگان یک به یک برای عزیمت به کشور وارد رومانی شدند.در حال انجام است.

– هماهنگی های لازم با تهران و بخارست برای پروازهای چارتر در حال انجام است.

– خدمات کنسولی مانند ویزا، صدور گذرنامه (برای هموطنانی که گذرنامه آنها مفقود یا مفقود است) و سایر موارد به صورت رایگان در بخش کنسولی سفارت ما در بخارست ارائه می شود.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما