دزدی در یک چشم به هم زدن

[ad_1]

شاید نام پیامک های جعلی را شنیده باشید، اما احتمالاً نمی دانید چگونه با این پیامک ها رفتار کنید. در این گزارش سعی می کنیم قدم به قدم به شما بگوییم که با خالی شدن اکانت شما از هرگونه پیامک چه اتفاقی می افتد!

پرونده شما به قوه قضائیه ارسال شد!

پیامی از یک شماره ناشناس در مورد موضوعات مختلف دریافت خواهید کرد. پیامی که مشکوک است و توجه شما را به خود جلب می کند. بیشتر اوقات این پیامک ها حاوی پیام دادگاه هستند. “پرونده شما در تاریخ 8/11/1300 به شعبه 24 دادگاه کیفری ارجاع شده است. لطفا از قوه قضائیه پیگیری کنید.” شما را مجبور به پیگیری می کند. با کلیک بر روی لینک از شما خواسته می شود یک برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. برای ادامه روند می توانید به راحتی به تمام اطلاعات گوشی خود دسترسی داشته باشید، پیام های متنی خود را بخوانید، از طرف خود برای افرادی که در دفترچه تلفن خود هستند پیامک ارسال کنید و آنها را با این برنامه جعلی برای شما ارسال کنید. دعوت به استفاده از حافظه پنهان. فردا کنترل گوشی شما در دست آنهاست.بعد از نصب اپلیکیشن باید مبلغ ناچیزی را به حساب قوه قضائیه یا مثلا در سایت های میزبان آگهی واریز کنید.از آنجایی که کلاهبرداران به تمامی موارد گوشی شما دسترسی پیدا کرده اند. اطلاعات از جمله پیامک از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی خود به راحتی می توانید اطلاعات کارت بانکی خود را در این سایت وارد کنید. کلاهبرداران از شما خواستند رمز عبور پویا خود را وارد کرده و وارد کنید. خواهند خواند شما از قبل پیامک هایی از تلفن خود خواهید داشت و در نتیجه پاکسازی حساب شما برای آنها آسان تر خواهد بود.

دزدی در یک چشم به هم زدن

پیامک هایی که شبیه واقعیت هستند.

نکته مهم این است که کلاهبرداران منتظر دسترسی به حساب شما نیستند. حالا که ماجرای پیامک های جعلی قوه قضائیه و سامانه صنعا همه جا پیچیده شده است، پیامک های عجیب و غریب دیگری برای شما ارسال می شود. پیامک هایی که ممکن است در ابتدا واقعی به نظر برسند.

یکی از معلمانی که به تازگی در آزمون استخدامی شرکت کرده است پیامک دریافت می کند. این پیامک از او می‌خواهد تا اپلیکیشن ذکر شده در لینک را نصب کند تا پس‌زمینه بد را دریافت کند. این برای معلمانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده اند دور از دسترس نیست. به همین دلیل برنامه را سریعتر نصب می کنند. این روند دقیقاً مانند قبل است. با نصب اپلیکیشن، اطلاعات گوشی شما در اختیار سایر افراد قرار می گیرد. سپس از شما درخواست می شود که برای سابقه بد دو هزار تومان بپردازید که فکر می کنید رقم کمی است و پرداخت آن برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. آره؛ همین دو هزار تومن در نهایت باعث می شود حساب شما خالی شود و دستتان به جایی بند نباشد.

بر کنجکاوی خود غلبه کنید

با این حال، موضوعات عجیب و غریب دیگری در آخرین پرونده کلاهبرداری ذکر شده است. موضوعاتی که کنجکاوی یا بهتر بگوییم کنجکاوی شما را برمی انگیزد. ممکن است تلگرام همسایه یا یکی از اقوام هک شده باشد. با این شماره آشنا، پیامی با این مضمون دریافت خواهید کرد: “یکی از اعضای خانواده شما در این سایت دوستیابی کار می کند.” من ابتدا تعجب کردم، اما خودتان ببینید؟ ” و ممکن است غیر قابل باور به نظر برسد. بعید است از کنجکاوی برای اطلاع از صحت ماجرا و نصب اپلیکیشن فرمولاسیون روی لینک کلیک کنید مخصوصا که این پیام از طرف آشنا به شما رسیده است پس احتمالا ذهن شما را از کلاهبرداری دور می کند.اما راهش این است که برو دوباره به گوشی دسترسی پیدا کن، پسورد دیگری بگیر و بعد حساب را پاک کن!

دزدی در یک چشم به هم زدن

چند نکته کلیدی را فراموش نکنید

اینها فقط برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف گذاری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. کلاهبرداری هایی که به نام پلیس، دادگستری ایران، ثنا نظام، آموزش و پرورش و … انجام می شود. همانطور که گفتیم دزدها بی فایده نیستند. به محض اینکه یکی از روش های آنها مطرح می شود، آن را تغییر می دهند و روش دیگری را در پیش می گیرند. بنابراین ما چند نکته اساسی داریم که در زمان های مختلف باید در نظر داشته باشیم.

اولین نکته مهم عدم توجه به پیامک هایی است که از شما درخواست نصب اپلیکیشن را می کنند. اگر پیامکی از شما خواست به درگاه مراجعه کنید و پرداخت را انجام دهید، حتما به آدرس درگاه پرداخت توجه کنید. آدرس صحیح درگاه پرداخت شاپرک به شرح زیر است: https://shaparak.ir/. بدون یک کلمه زیاد یا خیلی کم. برخی از سایت های کلاهبرداری نامه ها را منتقل می کنند یا حروف را به طور نامحسوسی درج می کنند.

نکته دوم این است که هنگام پرداخت امن، همیشه یک قفل روی نوار آدرس وجود دارد. این قفل به شما اطمینان می دهد که وارد درگاه پرداخت امن شده اید و هیچ تقلبی وجود ندارد.

دزدی در یک چشم به هم زدن

نکته سوم اینکه پیامک هایی که از ارگان های مختلف برای شما می آید معمولا بدون شماره و با نام همان ارگان ارسال می شود. در نتیجه در صورت دریافت پیامک از طرف «پلیس»، «عادل ایران»، «دیوار» و هر سازمان یا شرکت دیگری، مطمئن شوید که نام فرستنده به صورت خودکار برای این سازمان‌ها ارسال می‌شود و شرکت‌ها باید دارای نام باشند. .

نکته چهارم اینکه اگر همه موارد را در نظر گرفتید و در نهایت مجبور به پرداخت هستید، سعی کنید اطلاعات کارت را بدهید که حداقل دارایی را دارید. پیامک های تقلبی معمولا هزینه کمی از شما دریافت می کنند تا مشکوک نشوند. به همین دلیل به هیچ عنوان این پرداخت ها را از حساب مرکزی خود انجام ندهید.

و در آخر، تیتر شما را وادار به خواندن این مقاله کرد. قبل از هر اقدامی حتما با این شخص تماس بگیرید تا از هک نشدن پیام رسان هایش مطمئن شوید. با این کار می توانید تا حد زیادی از این گونه سوء استفاده ها جلوگیری کنید. البته این را هم بدانید که به محض حذف اپلیکیشن، دسترسی به گوشی شما را از دست خواهند داد. بنابراین اگر به طور تصادفی اپلیکیشن را نصب کردید، حتما به محض اطلاع از گوشی خود، اپلیکیشن را از گوشی خود پاک کنید تا از بروز حوادث بعدی جلوگیری شود.

امیدوارم با این پیشنهادات هرگز دچار چنین کلاهبرداری هایی نشوید.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما