دلار در ابتدای شبکه ۲۷ نوسان دارد.

[ad_1]

معامله گران در آخرین روز بازار ارز تهران به پیش بینی افزایش قیمت دلار در معاملات آتی ادامه دادند. به گزارش فعالان بازار ارز، پیش بینی می شود روز یکشنبه 24 بهمن ماه پس از خروج اسکناس های آمریکا از کانال 26 هزار تومانی و بازگشت به کانال 27 هزار تومانی، ارز همچنان روند صعودی خود را حفظ کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، مذاکرات هسته ای ایران و اخبار سیاسی از ستاد گروه 1+5 همچنان سیگنال های مثبت و مهمی برای بازار ارز دارد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات برای دستیابی به توافق هسته ای جدید در مراحل پایانی است. اسکناس دلار آزاد نیز روز دوشنبه در بازار 27 هزار و 250 تومان را لمس کرد.

افزایش قیمت ها در شاخص بازار ارز در روز دوشنبه ادامه یافت. شاخص بازار ارز که طی دو ماه گذشته کاهش نسبتاً شدیدی داشته و این روزها در هشتمین دور مذاکرات ایران و قدرت های جهانی قرار دارد، پس از نزدیک به 180 روز توانسته به کانال 26 هزار تومانی بازگردد. شنبه 7 فوریه بازگشت قیمت که با انتشار اخبار سیاسی پیرامون مذاکرات وین به وجود آمده بود چندان قطعی نبود و پس از رسیدن نرخ ارز به کف حمایتی 26 هزار و 400 تومان در روز سه شنبه 18 بهمن ماه، نمودار قیمت دلار معکوس شد. روند صعودی شاخص بازار جدید ارز شروع شده است. در ادامه روند صعودی فوق الذکر، روز یکشنبه 24 بهمن ماه، اسکناس آمریکا به کانال 27 هزار تومان بازگشت و در اواسط هفته جاری در مراحل اولیه این کانال تسویه کرد. با این حال، سیگنال‌های سیاسی در خصوص بازار ارز همچنان مثبت است و با وجود کندی روند لغو تحریم‌ها، احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای جدید همچنان قوی است.

ند پرایس در نشست خبری به کندی جلسات اشاره کرد و مشکل حساسیت این مرحله از مذاکرات را تشریح کرد. پرایس گفت: “ما در مراحل پایانی هستیم تا ببینیم آیا بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل ممکن است یا خیر. پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران در وین کند خواهد بود زیرا ما درگیر مذاکرات پیچیده هستیم.”

وی افزود: آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا همگی خواهان تکمیل هر چه سریعتر مذاکرات هستند چرا که برنامه هسته ای ایران به زودی از توافق بورژوازی 2015 منتفع نخواهد شد. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که زمان آن فرا رسیده است که برای دستیابی به توافق سخت تلاش کنیم. زیرا او فکر می کند معامله ممکن است. برخی از تحلیلگران سیاسی بازار ارز تهران با تکیه بر همین خبر و با وجود روند صعودی اخیر همچنان معتقدند روند کاهشی نرخ ارز در بازار ایران در ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

سکه امامی که چندی پیش برای تقویت قیمت جهانی طلا به کانال 12 میلیون تومان بازگشته بود در اولین پله کانال قرار گرفت. قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به دلیل درگیری های نظامی بین روسیه و اوکراین به شدت افزایش یافته است. قیمت هر قطعه سکه امامی روز دوشنبه 25 بهمن ماه با 50 هزار تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه به 12 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما