دکتر: پشت سر ما چیزهایی می گویند که خوب نیست

[ad_1]

نماینده تبریز در مجلس گفت: در زمان شاه که در دانشگاه بودیم و چپ گرا بودیم به راحتی از عقاید خود دفاع می کردیم و می گفتیم اگر بودیم کاری انجام می دادیم. حالا می گویند چرا این کارها را نکردی؟

به گزارش جماران، مسعود پژساکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت، ادعا و دعوا نه تنها مشکلات کشور، بلکه اسلام و مسلمین را حل می کند. حیف که ما از دینی دفاع می کنیم که می تواند جهان را نجات دهد و گیر کرده ایم و شام خود را نمی گیریم. ما مشکل خودمونیم این ایدئولوژی و اعتقاد ماست. از خداوند منان توفیق می خواهم که شرمنده خون شهدایی نباشیم که جان خود را در این راه فدا کردند و ثانیاً در قیامت پاسخگوی خداوند باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سر سفره ای که برای مردم گذاشته اید باید بنشینید، گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه بر سر سفره یکدیگر نشسته اند و در سلامت به سر می بریم. خدمت برای خیلی جاها از جاهای دیگر پشت تریبون می گوییم مردم اینطور هستند. این یک تناقض است. مردم این را می بینند و از ما قبول نمی کنند، پشت سر ما حرف هایی می زنند که خوب نیست و خیلی وقت ها حرفشان درست است.

“الان واقعا برایم سخت است که حرف بزنم. چون الان مجبور نیستیم حرف بزنیم و باید کاری را که قبلا می‌گفتیم و می‌دانیم انجام دهیم. چون اگر ما مردم می‌گویند چرا خودشان این کار را نمی‌کنند؟ در زمان شاه وقتی ما دانشگاه بودیم و چپ بودیم، راحت از اعتقاداتمان دفاع می کردیم و می گفتیم اگر آنجا بودیم فلان کار را می کردیم، حالا می گویند چرا نگفتی؟

نایب رئیس مجلس دهم درباره بعثت و رسالت انبیا گفت: من قرآن و سخنان بزرگان را اینگونه می فهمم. اگر از من بپرسند اسلام چیست؟ من به شما می گویم که برای حقیقت قیام کنید و عدالت را رعایت کنید. آیات زیادی در قرآن در این زمینه وجود دارد که پیامبرانی را برای اجرای عدالت در جامعه فرستادیم. وقتی این پیامبران وارد جامعه شدند به عدالت عمل کردند و به کسی ظلم نشد.

وی تاکید کرد: کسانی که به باد روح ایمان دارند در تاریکی می افتند و از راه خدا منحرف می شوند. مدتی است که در قرآن به دنبال آیات صراط و ظلمت و هدایت می گردم و بعد می بینیم که تا نماز و روزه نگیریم ممکن است این مفاهیم را آنطور که قرآن می گوید درک نکنیم. ما برای “پادشاه قیامت” دعا می کنیم، اما یادمان است که فردا روز حساب است. امام علی علیه السلام در نامه ای خطاب به مالک اشتر به او دستور داد که نفس خود را در برابر هوس هایش هدر دهد و خود را بزرگ نکند.

پزشکان ادامه دادند: پشت سر این امیرالمومنین(ع) می فرماید: تو را به سرزمینی می فرستم که در آن حاکمان عادل و ستمگر بودند، مردم کار تو را همان گونه می بینند که تو کار حاکمان قبلی را می بینی. دلیل خوب یا بد بودن یک نفر این است که مردم پشت سرشان می گویند. دلیل درست یا نادرستی ما این است که افراد پشت سرمان می گویند. دلیل صادق بودن ما به خاطر حرف مردم است.

وی افزود: باید نسبت به فردی که دوست دارید و نمی پسندید عدالت را رعایت کنید. آنچه جزء تو و قوم و خویشان توست و آنچه از تو نیست. عدالت را میان دوست و دشمن رعایت کنید و با مردم با محبت رفتار کنید و با مردم با ظلم و بربریت رفتار نکنید. دو نوع آدم وجود دارد. یا برادر دینی شما هستند یا در آفرینش با شما برابرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی وقت ها وقتی با دوستان در مجلس صحبت می کنیم تمام بحث این است که چرا دستورات خدا و امام را پیش روی خود نمی گذاریم و چرا به آن عمل نمی کنیم. ? مگر ما نمی گوییم شیعه علی (ع) هستیم؟! امام فرمود: چرا این کار را نمی کنی؟ زمانی که من وزیر بودم در دولت بر سر بهداشت دعوا داشتیم و بارها می گفتند پول نداریم به شما بدهیم. یک روز جلسه غیرعلنی برگزار کردم و به مجلس ششم گفتم ما از شما پول نداریم. سر همان سفره ای که برای مردم پهن کرده اید بنشینید.

وی یادآور شد: حضرت علی (ع) به مالک می فرمایند اگر بین مردم و قومت عدالت نکنی ظلم کرده ای و اگر ظلم کرد دیگران دشمن او خواهند بود خداوند نیز دشمن اوست. آن زمان بحث ما بهداشت و درمان بود و الان در همه زمینه ها وجود دارد. چرا افراد همراه من استخدام می شوند و چرا افراد دیگر استخدام نمی شوند؟ در آن زمان ما گفتیم که دولت برای مردم سیستم بهداشت و درمان ایجاد می کند و شما با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی خدمات ارائه می دهید. همین الان با آقایان در مجلس تماس گرفتیم و من هم همین را گفتم.

پشت سر ما چیزهایی می گویند که خوب نیست

پزشکان گفتند: «مجلس، دولت و قوه قضائیه در خدمت سلامت و در بسیاری از جاها از جاهای دیگر پشت میز دیگری نشسته اند». بعد پشت تریبون می گوییم مردم اینطور هستند. این یک تناقض است. مردم این را می بینند و از ما قبول نمی کنند، پشت سر ما حرف هایی می زنند که خوب نیست و خیلی وقت ها حرفشان درست است.

همه نبردهای ما برای موقعیت، پول و شهرت است.

وی تاکید کرد که رسول خدا برای از بین بردن تعصب و بی عدالتی و خودپرستی آمده است. اما تمام نبردهای ما بر سر موقعیت، پول و شهرت است و هیچ چیز دیگری، و من فکر می کنم همه تفاوت ها از اینجا ناشی می شود. یعنی امیرالمومنین(ع) می فرمایند به حق قضاوت کن و مراقب باد نفس باش که همه اختلافات ناشی از باد نفس است. تو از من بهتری، سخت تلاش کن. من مشکل دارم، شما که مشکلی ندارید، خدمت کنید و کار خیر کنید، مردم پشت سر شما می فهمند و خوب می گویند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: منتظر ورود امام زمان (عج) هستیم. امام زمان (عج) چه کند؟ پس از سپری شدن ظلم در جامعه، باید زمین پر از عدل و قسط شود. امام زمان (عج) باید بیاید عدالت را اجرا کند و کار دیگری ندارد. عدالت این است که همه مردم را به یک چشم بنگریم.

گفت: بحث زیاد است و مشکلات پیش روی ماست و حرف زدن سخت است چون گناه داریم، به کی بگوییم مردم یک امت بودند، خداوند پیامبران را مبعوث کرد که بشارت دهند و انذار کنند، کتاب فرستاد. برای رفع اختلاف بین مردم، دلایل و گفته ها نیز روشن بود، اما به دلیل نفس و نفس زیر بار این بار نمی رفت و مخالفت می کرد.

پزشکان افزودند: یکی از صراط مستقیم، چنگ زدن به ریسمان خدا و عدم شکستن است. یعنی وقتی انسان وحدت و وفاق و وحدت و عدالت را می بیند، صراط مستقیمی است که هر روز آن را «احدنا الصراط المستقیم» و «الدلین» می گوییم، اما در آن زمان تمام وجود ماست. نام آن. مکاشفه جسمانی برای او بود و دعا این است که خود را از آنها دور کنیم و سعی کنیم فراموش نکنیم که باید در صراط مستقیم قدم بردارم. همه مردم یکی هستند و من از هیچکس برتر نیستم و در پیشگاه خدا باتقواترم نه به خاطر برتری ترک و لری و عرب و شیعه و سنی.

وی یادآور شد: ما افکار بزرگ و ارزشمندی داریم که اگر به آنها عمل کنیم جامعه ما نابود می شود. اما متأسفانه عمل نمی کنیم. ما هر روز دعا می کنیم و می گوییم صراط مستقیم را می خواهیم، ​​اما نمی دانیم چه می خواهیم. به ما می گویند اگر آب وضو بالا برود باطل است و به ما نمی گویند وقتی می گویید عبادت نمی کنید اطاعت نمی کنید، اگر عمل نمی کنید همه کار دارید. نادرست

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فهمیدند چه می گوید، اما ما نجات دادیم و گفتیم; بدون اینکه بدانیم همه اینها بخشی از زندگی و روز و شب ماست. در قرآن جایی برای دعا پیدا نمی کنید. میگه شروع کن به نماز. یعنی برو این حرفه ها را انجام بده. وقتی آن را اجرا می کنید «فقط فحاشی و منکر» است و شما را به عنوان ستون دین حفظ می کند.

فقط حرف زدن و ادعا و دعوا مشکل کشور را حل نمی کند

وی افزود: بعثت رسول خدا پیامی را به ارمغان آورد که از اعراب بادیه نشین از نژادهای مختلف و موجودات جنگی همیشگی و مشترک ساخت که بزرگترین فرهنگ ها و تمدن ها را به زمین زد. اما پس از آن کسانی که به قدرت رسیدند و به دنبال منافع و منیت خود بودند، به جاهایی که فراموش کرده بودند روی آوردند. عباسیان و بنی امیه و خلفا که آمدند و با ائمه کار کردند و اجازه ندادند آنچه می خواستند بیفتد. ما می گوییم ائمه به خاطر اهدافی که دنبال می کنیم می آیند.

وی تاکید کرد: صرف صحبت، ادعا و جنگ نه تنها مشکلات کشور بلکه مشکلات اسلام و مسلمین را حل می کند. حیف که ما از دینی دفاع می کنیم که می تواند جهان را نجات دهد، و گیر کرده ایم و شام خود را نمی گیریم. ما مشکل خودمونیم این ایدئولوژی و اعتقاد ماست. از خداوند منان توفیق می خواهم که شرمنده خون شهدایی نباشیم که در این راه جان خود را فدا کردند و ثانیاً در قیامت پاسخگوی خداوند باشیم.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در نهایت گفت: مالک یوم الدین حساب و کتاب دیگری است و باید بتوانیم کتاب و حساب را برگردانیم. فکر نمی کنم به راحتی بتوانیم محاسبه کنیم. الان همه مسئولیت های جامعه بر عهده ماست چه در مجلس نشسته باشیم و چه مدیر و مسئول و مدعی ارشاد باشیم. اگر این کار را نکنیم خداوند در قیامت ما را نمی پذیرد. من به عنوان یک مسلمان باید تمام تلاشم را بکنم، شرافت و شرافتی را که خدا می خواهد در جامعه مسلمان داشته باشیم. اگر نه، مورد قبول ما نیست و معلوم نیست از ما بگذرند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما