رئیس: ریشه فقر مطلق باید خشک باشد.

[ad_1]

رئیس جمهور گفت: همه نهادها و نهادهای انقلاب اسلامی و سازمان های بهزیستی باید موضوع کمک به مستضعفان را سرلوحه کار خود قرار دهند و ریشه فقر را خشکانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در مراسم افتتاحیه طرح های کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار داشت: به عنوان یک مسئول برای من اصلا قابل قبول نیست، برخی می گویند. که کشور ما از نیازهای اولیه زندگی محروم است و من آن را با ظرفیت های وسیع کشور سازگار نمی دانم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وزارت رفاه باید با کمیته امداد امام، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و سایر نهادهای انقلاب اسلامی و خیریه ها و دستگاه های مرتبط برای ریشه کنی فقر و فقر همکاری کند. احساس محرومیت با توجه به پتانسیل های کشور در اولویت کاری آنها قرار دارد.

وی تاکید کرد: وجود محرومیت و فقر باعث زیبایی نظام اسلامی نمی شود و معتقدم با تلاش همگان می توان ریشه فقر مطلق را به سرعت خشکانید.

رئیسی با تاکید بر اینکه نظام های اجتماعی و اقتصادی باید مبتنی بر عدالت باشد، گفت: فقر و محرومیت در درجه اول محصول بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی است و اگر امکانات و توانمندی های کشور عادلانه توزیع شود پس دیگر فقر و محرومیت وجود نخواهد داشت. ” من در ابتدای تشکیل این دولت اعلام کردم که دولت مردمی بر محور عدالت قدم و تلاش خواهد کرد.

وی افزود: دولت در نظر دارد بخش ها و مناطق مختلف کشور را به صورت متوازن بر اساس عدالت توسعه دهد و در این راستا بودجه سال آینده بر اساس برنامه ریزی زمینی تهیه شده است.

رئیس جمهور گفت: در اقتصاد کلان نیز دولت به سمت ریشه کنی فقر و محرومیت در جامعه حرکت می کند و در این راستا سیاست هایی مانند کنترل و کاهش تورم را با جدیت دنبال کرده است.

رئیسی با اشاره به پیوند خیریه و خیریه و محرومیت زدایی و فعالیت های زیربنایی اقتصادی، گفت: در عین حال می توان وضعیت فقرا و محرومان را حل کرد و برنامه ریزی های اقتصادی انجام داد. مهم این است که حتی یک لحظه آن را نادیده نگیرید.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با تجلیل از زحمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی (ره) به توانمندی های سامانه هوشمند امداد (سها) اشاره کرد و گفت: هدایت بسیار ارزشمند است. برای بهره وری بیشتر لازم است این سامانه با سایر سامانه های کشور ادغام شود تا امور مراجعین به راحتی انجام شود.

وی با تاکید بر تلاش دولت برای تکمیل خدمات دولت الکترونیک و حکمرانی هوشمند در کشور، گفت: باید انجام شود. در این راستا ضروری است سیستم هایی که توسعه یافته اند فوراً با یکدیگر یکپارچه شوند تا یک سیستم هوشمند جامع را تشکیل دهند.

رئیسی با تاکید بر لزوم ساخت مسکن برای اقشار مستضعف و محروم جامعه گفت: دولت قول داده تا سال 1404 4 میلیون واحد مسکونی بسازد که این نیز تکلیف قانونی در قانون افزایش تولید مسکن است. بنابراین این مشکل باید با همکاری همه اقشار و نهادهای انقلابی حل شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز در نظر دارد با همکاری بخش‌های مختلف با اولویت خانواده‌های نیازمند و محروم نسبت به ساخت یک واحد مسکونی اقدام کند.

رئیس جمهور در ادامه بر اهمیت توانمندسازی خانواده های محروم و خودکفایی تاکید کرد و افزود: طرح خودکفایی خانواده های محروم یکی از ابتکارات پایدار در راستای صیانت از مبانی دینی و کرامت خانواده ها است. پیدا شد.

رئیس اعتماد عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آن را مهم و ارزشمند خواند و افزود: اعتماد مردم به کمیته امداد که روز به روز در حال افزایش است، پشتوانه بسیار ارزشمندی است که باید حفظ و تقویت شود. تا ابد. برای تقویت این شجره بزرگ، باید توانایی ها و نوآوری های جدید و خلاقانه وسیله بسیاری از کارها برای فقرزدایی و رفع گرفتاری های محرومان باشد.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما